کد خبر: ۱۶۱۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۷ - ۱۶ مهر ۱۴۰۲
رئیس مرکز حراست وزارت بهداشت اعلام کرد:

راه‌اندازی ۱۵ هزار تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم

رئیس مرکز حراست وزارت بهداشت، از راه‌اندازی ۱۵ هزار تخت بیمارستانی و دو هزار مرکز درمانی در دولت سیزدهم خبر داد.
به گزارش خبرنگار گروه سلامت پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، حسین فرزانه رئیس مرکز حراست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آئین تقدیر از خادمان حوزه سلامت فارس در پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی با تأکید بر اهمیت توجه به «جهاد تبیین» در حوزه سلامت گفت: در این دولت پیشرفت‌های زیادی در زمینه‌های مختلف علمی، پژوهشی و اقتصادی انجام شده است و همه ما وظیفه داریم خدمات و پیشرفت‌های نظام را به گوش مردم برسانیم.

وی از راه‌اندازی ۱۵ هزار تخت بیمارستانی و دو هزار مرکز درمانی در دولت سیزدهم، به عنوان مصداقی از تلاش‌های انجام شده در مسیر توسعه سلامت مردم یاد کرد.

فرزانه از خدمت‌رسانان به زائران حضرت امام حسین (ع) خواست تا با تبیین اهمیت شرکت و خدمت‌رسانی در کنگره بزرگ اربعین حسینی، از تفرقه‌افکنی‌ها برای کوچک شمردن این رویداد بزرگ معنوی پیشگیری کنند.

توجه به تحقق اهداف جوانی جمعیت، خانواده و لزوم فرزندآوری، دیگر موضوع مورد تاکید رئیس مرکز حراست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جمع خادمان حوزه سلامت فارس بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز هم در این مراسم گفت: حضور جهادگران عرصه سلامت در همایش بزرگ اربعین حسینی و خدمت رسانی به زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) حرکتی خاص، ویژه، بسیجی و جهادگونه بوده و در پیشگاه خداوند دارای اجر فراوان است.

سیدوحید حسینی اضافه کرد: تمام اقدامات پزشکان، کادر درمان، کارکنان اورژانس و تمام مشارکت‌کنندگان در ارائه خدمات سلامت به زائران اربعین، به صورت خودجوش انجام شده و مشارکت تیم‌های پزشکی و درمانی فارس بسیار خوب و سبب رضایت زائران اربعین حسینی بوده است.

وی همچنین با تقدیر از خیرین حوزه سلامت برای اهدای دارو‌های موردنیاز برای همایش بزرگ اربعین به ارزش بیش از دو میلیارد تومان، برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین امسال خبر داد.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی فارس هم در این برنامه گفت: سازمان بسیج جامعه پزشکی فارس با حضور بیش از ۳۶۰ نفر از اساتید، پزشکان، کادر درمان و کارکنان بسیجی و جهادگر دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با ساماندهی و برپایی ۹ درمانگاه جهادی در مسیر پیاده روی زائران اربعین حسینی از نجف اشرف به کربلای معلی، به مدت ۱۰ روز، خدمات مختلف را به زائران و مراجعان ارایه کرده است.

حسین صمصام با بیان اینکه کنگره بزرگ اربعین حسینی فرصت مناسبی برای سلامت معنوی مشارکت کنندگان به شمار می‌رود، اظهار امیدواری کرد: ارائه خدمات درمانی به زائران در سال‌های آینده گسترش بیشتری داشته باشد و خدمات سلامت به صورت گسترده‌تر به عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) ارائه شود.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری صدا و سیمای فارس
نظرات بینندگان