کد خبر: ۱۶۱۴۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۴ - ۰۲ آبان ۱۴۰۲

هدف صهیونیست‌ها کوچ اجباری است

جنگ صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین در خاک غزه ادامه دارد و جنایت‌های این رژیم غاصب هر روز وحشیانه‌تر هم می‌شود. حالا پرسش آن است که ادامه این جنگ کار را به کجا می‌کشاند؟
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، حسین کنعانی مقدم، تحلیلگر مسائل سیاست خارجی، درباره این موضوع گفت: «سال‌هاست که رژیم صهیونیستی با تئوری سرزمین سوخته با فلسطینی‌ها مواجه شده است و اکنون هم می‌خواهد غزه را به سرزمینی سوخته تبدیل کند تا عملاً غیرقابل‌سکونت شود و مردم این منطقه را کوچ اجباری دهد و بعد به‌صورت زمینی وارد شود و غزه را تحت تصرف خود درآورد.

 صهیونیست‌ها تا وقتی که آتش‌بسی اعلام نشده یا مذاکره‌ای رخ نداده می‌خواهند آن‌قدر غزه را بمباران کنند و تأسیساتش را نابود کنند تا دیگر این منطقه قابل‌سکونت نباشد؛ اما تا اینجای کار مردم غزه مقاومت کرده‌اند».

وی ادامه داد: «در اجلاسی که برگزار شد طرح‌هایی برای سکونت‌دادن مردم غزه در کشورهای اسلامی مانند مصر در صحرای سینا و اردن مطرح شد؛ اما این طرح‌ها مورد قبول رهبران کشورهای عربی قرار نمی‌گیرد؛ زیرا کشورهای اسلامی قبول نمی‌کنند مردم فلسطین جایی غیر از وطن خود زندگی کنند و گمانه‌زنی‌هایی درباره اینکه مردم غزه به سوریه بروند هم از اساس درست نیست».

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی همچنین بیان کرد: «کوچ اجباری هدف صهیونیست‌هاست. من ده سال پیش در جلسه‌ای که با مسئولان فلسطینی داشتم گفتم که غزه مانند خنجری در قلب صهیونیست‌هاست و آنها تحملش نخواهند کرد و می‌خواهند به هر طریقی که ممکن است این منطقه را اشغال کنند. آنها فعلاً در کرانه باختری اقدامی نمی‌کنند و اول می‌خواهند غزه را تصرف کنند و اگر خیالشان از بابت غزه راحت شد، سراغ غزه هم می‌روند».

هدف صهیونیست‌ها کوچ اجباری است

کنعانی مقدم در پایان گفت: «برخلاف عملیات‌های قبلی رژیم صهیونیستی در سال‌های قبل، این بار مردم فلسطین تنها نیستند و کشورهای اسلامی و جبهه مقاومت در کنارشان است. 

اگر صهیونیست‌ها بخواهند به همین شیوه ادامه دهند و جنگ را تمام نکنند هیچ بعید نیست که جنگی نیابتی میان ایران با صهیونیست‌ها و آمریکا شکل بگیرد. یک نکته مهم دیگر هم باید گفت؛ آنکه این جنگ، جنگ بین اسرائیل و فلسطین نیست و جنگی میان استکبار جهانی و صهیونیست‌ها با جهان اسلام و جبهه مقاومت است و یک جنگ آخرالزمانی است».

انتهای پیام/
منبع: فارس
برچسب ها: غزه ، فلسطین ، اسرائیل ، شیرازه
نظرات بینندگان