کد خبر: ۱۶۱۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۰۷ آبان ۱۴۰۲
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس:

برداشت پنبه از ۱۹ هزار هکتار مزارع فارس آغاز شد

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از آغاز برداشت پنبه بیش از از ۱۹ هزار هکتار از مزارع این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، به نقل از روابط‌عمومی سازمان جهاد کشاورزی، مهدی صادقی مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از آغاز برداشت پنبه از ۱۹ هزار و ۳۴۳ هکتار از مزارع این استان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۶۷ هزار تن پنبه برداشت شود.

وی افزود: حدود ۴ هزار هکتار از مزارع پنبه این استان قابلیت برداشت مکانیزه دارد که در حاضر تنها یک دستگاه کمباین برداشت و هشت دستگاه غوزه چین در امر برداشت فعال هستند. 

این مقام مسئول با بیان اینکه حداقل پنج دستگاه کمباین «وش‌چین» پنبه دیگر در استان فارس موردنیاز است، اظهار کرد: در حال حاضر ۶ مرکز خرید محصول وش تولیدی کشاورزان را خریداری می‌کنند.


برداشت پنبه از ۱۹ هزار هکتار مزارع فارس آغاز شد

 به گفته صادقی؛ مراکز مذکور شامل سه مرکز کارخانجات پنبه‌پاک‌کنی شهرستان داراب، دو مرکز شهرستان لارستان و یک مرکز در هر کدام از شهرستان‌های زرین‌دشت و فسا می‌شود.
 

 مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در پایان عنوان کرد: کمبود کمباین «وش‌چین» برای برداشت مکانیزه و عدم وجود نقدینگی کافی در کارخانجات پنبه‌پاک‌کنی برای پرداخت به‌موقع وجوه محصول خریداری شده از کشاورزان از عمده مشکلات موجود پیشروی پنبه‌کاران است.

 انتهای پیام/

نظرات بینندگان