کد خبر: ۱۶۱۸۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۷ - ۲۹ آبان ۱۴۰۲
مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین:

کاشت گندم درقیروکارزین آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین گفت: کشت پاییزه گندم در سطح ۷۰۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه شهرستان‌ها پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، محمد حیدری مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین با بیان اینکه کار کشت گندم پاییزه از نیمه دوم آبان‌ماه آغاز و تا پایان آذرماه ادامه دارد گفت: پیش‌بینی می‌شود کشاورزان قیر و کار زین امسال ۷۰۰۰ هکتار از زمین‌های خود را به کشت این محصول استراتژیک اختصاص دهند .

وی افزود: در حال حاضر کار کشت در بیش از ۷۵۰ هکتار اراضی انجام شده و تا یک ماه آینده نیز ادامه دارد.

به گفته وی؛ ارقام چمران ۲، سیروان، سارنگ، ترابی، تیرگان و مهرگان از عمده ارقام گندم هستند که در این شهرستان کشت می‌شوند و هر کیلوگرم از این ارقام بذری به نرخ ۲۰۶۰۰ تومان در بین کشاورزان توزیع می‌گردد.

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین در ادامه گفت: تابه‌حال بیش از ۵۲۰ تن بذر اصلاح شده و ۲۰۰ تن انواع کود شیمیایی تابه امروز بین کشاورزان قیر و کار زین توزیع شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

کاشت گندم درقیروکارزین آغاز شد

حیدری اظهار کرد: باتوجه‌به اهمیت ضدعفونی بذور خودمصرفی و برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های قارچی نظیر انواع سیاهک‌ها، کشاورزان در صورت استفاده از این نوع بذور حتماً نسبت ضدعفونی آن اقدام کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه عملکرد متوسط گندم در این شهرستان ۴.۲ تن است تصریح کرد: در سال زراعی گذشته ۶۸۰۰ هکتار گندم در قیر و کار زین کشت و گندم‌کاران بیش از ۲۸۰۰۰ تن گندم تولید که میزان ۲۵۵۵۰ تن به مراکز خرید تحویل داده‌اند.

انتهای پیام/224224

نظرات بینندگان