کد خبر: ۱۶۲۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۵ - ۱۴ دی ۱۴۰۲
نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیروکارزین در گفتگو با «شیرازه»:

شهید سلیمانی به‌شدت مراقب حدود شرعی و اخلاقی بود

نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیروکارزین در مجلس شورای اسلامی گفت: شهید سلیمانی به‌شدت مراقب حدود شرعی و اخلاقی بود، برای حفظ جان دیگران در دل خطر می‌رفت و جان خود را به خطر می‌انداخت. این ویژگی‌ها او را در میان همه فرماندهان نظامی دنیا ممتاز کرده است.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، محمدمهدی فروردین نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیروکارزین در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار این رسانه در خصوص شخصیت جهانی شهید سلیمانی گفت: امروزه مواردی که ممکن است یک کشور را تهدید کند، فقط در داخل مرزهای آن کشور نیست. تهدیدهای فراملی و فراسرزمینی وجود دارند که فرهنگ، اقتصاد و امنیت جوامع را نشانه رفته‌اند، قدرت‌های بین‌المللی، منطقه‌ای و دولت‌ها و گروه‌های سرکش خارج از مرزهای جغرافیایی کشور می‌توانند موجودیت یک ملت را مورد تهدید قرار دهند.

وی گفت: امروزه حتی حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور بدون مهار و دفع تهدیدات منطقه‌ای و جهانی امکان‌پذیر نیست؛ حاج‌قاسم با تقویت جبهه مقاومت علاوه بر رفع شر تروریست‌ها از منطقه و جهان یک کمربند امنیتی قدرتمند را دورتر از مرزهای جمهوری اسلامی ایجاد کرد که به برکت آن، پیشرفت‌های زیادی در عرصه اقتصاد، فرهنگ و سیاست نصیب ملت ایران شد. 

نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیروکارزین در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: در دوران ما و در جنگ‌های کلاسیک و با ابزارهای پیشرفته جنگی و سلاح‌های کشتارجمعی اخلاق فراموش شده است و افراد بی‌گناه فراوانی بدون اینکه در جنگ نقشی داشته باشند، کشته یا آواره و بی‌خانمان می‌شوند، چیزی که برای فرماندهان نظامی دنیا بی‌ارزش است، جان انسان‌هاست، در چنین شرایطی سردار عزیز ما حتی دشوارترین شرایط جنگی اخلاق و انسانیت را محور حرکت خود قرار می‌دهد. 

فروردین با اشاره به عدالت و شجاعت شهید سلیمانی افزود: حاج‌قاسم در دفاع از افراد تحت ستم شیعه و مسلمان و غیرمسلمان برایش تفاوتی نداشت با همان شجاعتی که از شیعیان نبل و الزهرا دفاع می‌کرد، از اهل‌سنت سوریه و فلسطین و از مسیحیان و ایزدی‌های سنجار و شمال عراق هم دفاع می‌کرد او حتی برای دستگیری یک قاتل و شرور فراری نیز به فرمان امام و مقتدایش به نیرنگ و نامردی متوسل نمی‌شد او حاضر نبود در جنگ حتی کم‌ترین آسیب به بی‌گناهان و غیرنظامیان برسد.

وی بیان کرد: شهید سلیمانی به‌شدت مراقب حدود شرعی و اخلاقی بود، برای حفظ جان دیگران در دل خطر می‌رفت و جان خود را به خطر می‌انداخت. این ویژگی‌ها او را در میان همه فرماندهان نظامی دنیا ممتاز کرده است. 

فروردین با اشاره به منویات مقام معظم رهبری که فرمودند: ما به حاج‌قاسم باید به‌عنوان یک مکتب، یک راه، یک مدرسه درس‌آموز نگاه کنیم، گفت: شهید سلیمانی نمونه برجسته‌ای از تربیت‌شدگان اسلام و مکتب امام خمینی بود که همه عمر خود را به جهاد در راه خدا گذرانید، شجاعت، اخلاص، انقلابی‌گری، مشی و منش همیشگی او بود، آموزه‌های دین در مقابله با دشمنان را احیا کرد.

وی در پایان گفت: باید روش سردار سلیمانی در مبارزه با دشمن، به‌عنوان یک الگوی انسانی و اسلامی در دانشگاه‌های نظامی جهان تدریس شود؛ زیرا مصداق بارز «اشداءُ علی الکفّارِ رحماءُ بینَهم» بود. با خودی‌ها حتی اگر با افکارش مخالف بودند، مهربان و ملایم بود و در مقابل دشمن مقاوم و سخت‌گیر. تأثیرگذاری حاج‌قاسم بر مبارزان آزادی‌خواه در جهان به‌ویژه رزمندگان مقاومت اسلامی کاملاً آشکار است و ان‌شاءالله این شیوه مبارزه تا محو ستم و اشغالگری و استقرار حکومت عدل استمرار خواهد داشت.

انتهای پیام/224224

نظرات بینندگان