کد خبر: ۱۶۲۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۵ - ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
به مناسبت دهه فجر؛

پروژه‌های گوناگونی در کوار افتتاح و کلنگ‌زنی شد

هم‌زمان با ایام‌الله دهه فجر با حضور معاونت عمرانی استانداری فارس و مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان، پروژه‌های گوناگونی در کوار افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه» به نقل از بهار کوار،در برنامه یک روزه محمد رضایی  مدیرکل سیاسی انتخابات و تقسیمات کشوری استاندار فارس به شهرستان کوار پروژه‌های گوناگونی را دراین شهرستان افتتاح و کلنگ‌زنی کرد که زیرسازی، جدول‌کشی و آسفالت معابر روستای باغان به متراژ ۱۰ هزار مترمربع هم‌زمان با دیگر معابر روستاها با مشارکت دهیاری و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان از جمله آن‌ها بود.


برنامه بعدی کلنگ‌زنی مجموعه ورزشی امام علی (ع) دهستان فتح‌آباد بود که در گام اول سالن ورزشی شهدای فتح‌آباد و اجرای فونداسیون با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال به‌صورت خبرساز آغاز می‌شود.

 پروژه آبخیزداری و حفاظت از خاک فرم شکان و روکش آسفالت محور فرم شکان به طول ۵ کیلومتر نیز افتتاح شد.


پروژه ۱۳ هکتاری مسکن ملی نیز از جمله پروژه‌های امیدبخش حوزه مسکن کوار بود که برای ساخت ۵۰۰ واحد مسکونی کلنگ‌زنی شد.


پروژه بعدی که در این برنامه نیم‌روزه افتتاح شد؛ مرکز کاهش آسیب‌های اجتماعی شهرستان بود که با حضور مسئولان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.


در پایان نیز  مدیرکل سیاسی انتخابات و تقسیمات کشوری استاندار فارس  و سایر مسئولان شهرستانی از مدرسه ۶ رده‌بندی‌شده روستای محمودآباد یک‌دانگ بازدید نمودند و آن را افتتاح کردند.


رضایی معاون استانداری فارس در آئین افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های شهرستان کوار گفت: در سفری که رئیس‌جمهور به فارس داشت پروژه‌های زیادی به‌خصوص در حوزه صنعت، کشاورزی، راه روستایی، مسکن و بهداشت و درمان به بهره‌برداری رسید که امروز نیز در شهرستان کوار حدود پروژه‌هایی با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان از سوی دولت که بخش خصوصی نیز در این زمینه فعالیت داشته است به بهره‌برداری رسید.


وی با بیان اینکه در استان فارس، کوار به‌عنوان شهرستان پشتیبان یا پدافند مرکز استان قلمداد می‌شود، اظهار داشت: در حوزه‌های حمل‌ونقل، سوخت، بهداشت و درمان این شهرستان باید از مرکز استان پشتیبانی نماید و در بحث پروژه بیمارستان بزرگ کوار که سال گذشته عملیات اجرایی آن آغاز شد، کوار باید حامی برخی شهرستان‌های دیگر باشد.


رضایی با تأکید برقرار گرفتن کوار در مسیر کریدور ارتباطی شمال به جنوب کشور و به‌عنوان بزرگ‌ترین پروژه ملی ایران تصریح کرد: پروژه ملی راه‌آهن شیراز به سمت بوشهر از این شهرستان عبور می‌کند و از این ایستگاه شیراز، کوار و شهرستان‌های بعدی را نیز تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و نقش بالایی در توسعه شهرستان کوار دارد.


وی افزود: منابع مطمئنی برای پشتیبانی مالی این پروژه بزرگ در برنامه وزارت راه و شهرسازی است تا این طرح به بهره‌برداری برسد.


انتهای خبر/

 

 

 

برچسب ها: کوار ، استانداری ، فارس
نظرات بینندگان