کد خبر: ۱۶۲۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۸ - ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
آنچه در ۱۱ اسفندماه امسال رخ داد؛

انگاره‌های پیروزی ملت ایران در انتخابات

آنچه در ۱۱ اسفندماه امسال و از صندوق‌های رأی خارج شد، آماری بود که یک پیروزی بزرگ برای ملت عزیز ایران محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»،انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در حالی به اتمام رسید که شور و هیجان خاصی میان داوطلبان وجود داشت که همین امر باعث افزایش مشارکت در انتخابات این دوره نسبت به دوره قبل شد که یک پیروزی بزرگ برای ملت عزیز ایران محسوب می‌شود.


 این پیروزی یک ادعای واهی نبوده و می‌توان انگاره و نشانه‌های زیادی برای آن برشمرد، مهم‌ترین و واضح‌ترین این پیروزی مقایسه آماری میزان شرکت‌کنندگان در این دوره انتخابات با انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۸۸ است؛ به‌گونه‌ای که  آمار ۴۵ درصد در سال جاری رسید.

جدای از این آمار باید آنچه روز جمعه شکل گرفت را شکستی تلخ برای تمام نقشه‌های جنگ ترکیبی دشمن از سال ۱۳۹۸ به بعد دانست.

انگاره‌های پیروزی ملت ایران در انتخابات

سوءاستفاده از موضوع بنزین همان سال، موج کروناهراسی شدید و تلاش برای مقصر جلوه‌دادن نظام اسلامی و سپس ماجرای تلخ سال گذشته و داستان مشکوک و توطئه مرگ مهسا امینی که به‌شدت در پی ایجاد یک تفرقه ملی و هویتی بین مردم با یکدیگر و حاکمیت بود. 

در سال جاری و از ابتدای سال تلاش شد تا با امتداد آنچه در سال گذشته روی داده بود، از چند جهت، جنگ ترکیبی دشمن امتداد یابد و دشمن بتواند میوه آن را در انتخابات ۱۱ اسفند برای خود بچیند.

ازاین‌رو از یک سو به افزایش شدید فشارهای اقتصادی دامن زدند و یک نابسامانی را در اقتصاد ایران سبب شدند، از سوی دیگر به افزایش تهدیدات نظامی اقدام کرده و بارها ایران را به حملات و تنبیه نظامی تهدید کردند و هم‌زمان موضوعات و پرونده‌های امنیتی را برای نظام اسلامی سبب شدند که حادثه تلخ حرم شاه‌چراغ برای و سپس حادثه تروریستی خونین‌شهر کرمان نمونه‌های آن بود. 

خرابکاری‌های صنعتی و خدماتی نظیر حمله به تأسیسات گازی برای ایجاد نارضایتی و فاصله‌دادن مردم و با حاکمیت، نمونه‌های جدید آن بود که همراه با جنگ رسانه‌ای عجیب در ماه‌های منتهی به انتخابات باعث یک تردید جدی در میزان مشارکت در نظر بسیاری از کارشناسان شد و در روزهای اخیر اخباری نظیر فساد چای دبش و افزایش قیمت دلار باعث می‌شود تا به ارزش این پیروزی در انتخابات مجلس شورای اسلامی بهتر برسیم و بدانیم که همین میزان رأی ۲۵ میلیونی مردم به‌نظام اسامی، یک پیروزی بزرگ برای ملت ایران است.

ملتی که دشمن هر کاری که توانست انجام داد تا به نصف این میزان برسد.

 

انتهای خبر/224224

 

نظرات بینندگان