کد خبر: ۱۶۳۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۳ - ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
مدیرکل آموزش و پرورش فارس خبر داد:

فارس رتبه نخست اسکان میهمانان نوروزی در مدارس

مدیرکل آموزش و پرورش فارس از رتبه نخست آموزش و پرورش فارس در پذیرش و اسکان میهمانان نوروزی در مدارس استان در دور اول سفرهای نوروزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، فرشید قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش فارس در حاشیه بازدید از کمپ‌های اسکان مهمانان نوروزی در آموزش و پرورش فارس به ارائه آماری از آخرین وضعیت اسکان‌ها در استان پرداخت و گفت: تا امروز بیش از ۲۷۵ هزار و ۶۰۰ نفر در قالب ۵۳ هزار خانواده در سطح استان و بیش از ۱۸۸ هزار نفر در قالب ۳۶ هزار خانواده در مدارس و اماکنی که توسط آموزش و پرورش در نظر گرفته شده بود، استان اسکان یافته‌اند.


وی اظهار کرد: با احتساب میانگین ۳ شب اقامت برای مسافران نوروزی در مدارس استان می‌توان گفت تاکنون بیش از ۷۸۰ هزار نفر شب مهمان نوروزی در سطح مدارس استان اسکان یافته‌اند که بیش از ۵۰۰ هزار نفر از آنان در شیراز بوده است.


قاسمی همچنین به تفکیک آمارها در اماکن اسکان آموزش و پرورش استان پرداخت و افزود: از این تعداد بیش از ۱۸ هزار ۸۰۰ نفر شب در خوابگاه‌های دانش‌آموزی، ۱۳ هزار ۹۰۰ نفر شب در باشگاه‌های فرهنگیان و معلم سراها و مابقی نیز در کلاس‌های درس اسکان داده شدند.


مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: هم‌اکنون حدود ۱۰ هزار کلاس درس در سطح استان، خوابگاه‌های دانش‌آموزی با قریب نزدیک به ۲ هزار ۷۰۰ نفر، معلم سراها با ظرفیت نزدیک به ۲ هزار نفر و سالن‌های ورزشی و نمازخانه‌های مدارس در مواقع ضروری کار اسکان نوروزی را بر عهده دارند.

فارس رتبه نخست اسکان میهمانان نوروزی در مدارس


وی همچنین این نکته را یادآور شد که به جز فرهنگیان سایر مسافران نوروزی نیز که از نقاط مختلف کشور به استان فارس سفر کرده‌اند از امکانات رفاهی آموزش و پرورش بهره‎مند می‌شوند.


رئیس کارگروه اسکان و رفاه ستاد خدمات سفر استان فارس بیان کرد: در سطح استان فارس ۶۴ پایگاه پذیرش مهمانان نوروزی پیش‌بینی شده و بیش از ۲۵۰۰ فرهنگی کار میزبانی و خدمت‌رسانی به مسافرین را در طول شبانه‌روز در ستادهای اسکان و پذیرش مهمانان نوروزی بر عهده دارند.

 

انتهای خبر/

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان