کد خبر: ۳۸۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۸ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲

فارس هم به تولیدکنندگان بنزین می پیوندد

با احداث مجتمع استحصال اتان در مجاورت پالایشگاه گاز پارسیان در فارس، این استان تولیدکننده بنزین می‌شود.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، در جلسه‌ای که با حضور استاندار فارس، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، مشاور استاندار در امور سرمایه‌گذاری و صنعت، مشاور استاندار در امور نفت و گاز و فرماندار شهرستان مهر برگزار شد، احداث مجتمع استحصال اتان در مجاورت پالایشگاه گاز پارسیان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه استاندار فارس با بیان این که ظرفیت تولید در پالایشگاه گاز پارسیان 82 میلیون متر مکعب بوده و روزانه 35 هزار بشکه میعانات گازی تولید می‌کند، اظهار داشت: این پالایشگاه سومین تولیدکننده گاز در کشور است که 17.5 درصد از گاز تولیدی و 10.5 درصد از سبد انرژی کشور را تامین می‌کند.

حسین صادق عابدین با اشاره به این که خوراک مورد نیاز مجتمع استحصال اتان به میزان 83.4 میلیون مترمکعب در روز، به وسیله پالایشگاه گاز پارسیان تامین می‌شود، خاطرنشان کرد: محصولات این مجتمع شامل یک میلیون و 320 هزار تن اتان،  632 تن پروپان، 481 تن بوتان و یک میلیون و 48 هزار تن بنزین خام در سال است.

نماینده عالی دولت در استان فارس گفت: متان تولید شده در این مجتمع به میزان 16 میلیون تن در سال به عنوان محصول جانبی، به خط چهارم سراسری گاز کشور تزریق می‌شود.

پالایشگاه گاز پارسیان در دوازده کیلومتری شهر مهر در جنوب استان فارس قرار دارد.
نظرات بینندگان