کد خبر: ۳۹۹۳۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۹ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۲
قابل توجه آقای روحانی و آنان که دیروز در سالن شهید دستغیب برایش کف زدند:

دولت اصلاحات چه بلایی بر سر کارخانه های فارس آورد؟

جناح موسوم به اصلاح طلب با حدکثر توان به اسم خصوصی سازی بسیاری از کارخانه های محوری فارس را از بین برد، به تعبیری صحیح تر آن چه در این دولت صورت گرفت، خصوصي بازي بود تا خصوصی سازی!
شیرازه- حسن روحانی شب گذشته در جمع هوادارن خود با طلبکاری تمام و گرفتن حق به جانب اوضاع بیکاری در فارس را به ورشکستگی کارخانجات نسبت داد و طوری وانمود کرد که این وضعیت نتیجه عملکرد دولت فعلی است. این سیاه نمایی های حسن روحانی با تشویق های ممتد هوادارنی همراه بود که فارغ از تامل در حرف های گوینده به فکر تخلیه انرژی های مثبت و منفی و هیجاناتشان بودند.
ولی خود روحانی بهتر از هرکسی می داند که اگر فارس به چنین اوضاعی دچار شده، نتایج عملکرد و تلاشهای بی شائبه و شفاف دولت اصلاحات است! اگرچه و با خوش بینی بتوان گفت از عمر اصلاح طلبی روحانی چند ماهی نمی گذرد وی اطلاعات درستی از آن زمان ندارد. چرا که او تا قبل از شروع فرایند انتخابات در صف راستهای سنتی افراطی ایستاده بود.بخوانید:

جریان موسوم به اصلاحات با حدکثر توان به اسم خصوصی سازی بسیاری از کارخانه های محوری فارس را از بین برد، به تعبیری صحیح تر آن چه در این دولت صورت گرفت، خصوصي بازي بود تا خصوصی سازی!

اکنون خوب است که لیدر فعلی اصلاح طلبان و راست سنتی که مدعی ورشکستگی کارخانه هایی از جمله صنایع مخابرات است، روند خصوصی سازی این شرکت در دولت اصلاحات توجه کند.

در اینکه شرکت صنایع مخابراتی راه دور یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزات مخابراتی کشورو حتی خاورمیانه است بحثی نیست، ولی کارگران و شاغلان این کارخانه تا قبل از اینکه دولت دهم به کمک آن برود، در انتظار ورشکستگی و تعطیلی این واحد تولیدی بودند.

بایستی مشکلات پی در پی ایجاد شده در این واحد بزرگ تولیدی صنعت مخابرات را بعد از واگذاری آن به بخش خصوصی در سال 1382 دانست، کسانی که در آن سال به بهانه خصوصی‌سازی به دنبال به دست آوردن این شرکت بزرگ بودند به هر نحو ممکن توانستند این شرکت را در حالی که در اوج خود بود به چنگ آورند!

به قولی دو نفر از سهامداران این شرکت، آن را به قیمت 60 میلیارد تومان در سال 1382 خریدند، مدتی نگذشت که بدهی شرکت روز به روز افزایش یافت، وام هایی که برای رونق کارخانه از بانک ها گرفته می شد در جای دیگر صرف شد. تغییر پی در پی سهامداران و عدم توجه به توان سرمایه گذاران باعث شد تا این کارخانه به مرز اعلام ورشکستگی نزدیک شود، دولت نهم تلاش هایی درجهت نجات این کارخانه مادر تخصصی از قبیل کمک مالی و موظف کردن دستگاه‌ها و وزارتخانه به ارائه پروژه های خود به این شرکت انجام داد، هر چند این اقدامات بیشتر شبیه مسکن بوده و هست ولی حداقل از ورشکستگی صد در صد نجات یافت.

شرکت مخابرات راه دور، تنها شرکتی نیست که در دولت‌های اصلاحات و سازندگی، به طور نادرست خصوصی‌ شدند. بلکه نمونه های فراوان دیگری از اینگونه اختصاصی‌سازی‌ها موجود است، که عملکرد مشعشع دولت اصلاحات در زمینه خصوصی سازی موفق کارخانه آزمایش مرودشت نمونه ای دیگر است.

کارخانه آزمایش مرودشت که روزی یکی از برندهای باسابقه و گل سرسبد کارخانجات تولیدی فارس در صنعت لوازم خانگی کشور بود، چندسالی است که اساساً هیچ نشانی از ابهت پیشین ندارد و در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی کاملا تعطیل شد.

ماجرا از آن جا آغاز می شود که در اواخر دولت اصلاحات (سال 83) این کارخانه بدون طی کردن مسیرها و مراحل قانونی به بهانه خصوصی سازی به یک شخص خاصی واگذار می شود. همین که جیب مالکان پر می شود، شرکت به جای اینکه روند شکوفایی خود را ادامه دهد ناگهان با بدهی هایی مواجه می شود و مالک، وام چند میلیاردی می گیرد، اما معلوم نیست این مبالف هنگفت کجا خرج می شود، شرکت به سمت ورشکستگی می رود و نهایتا سال قبل کاملا تعطیل می شود.

واقعیت این است که به‌دليل چسبندگي شديد جناح‌ قدرت به منابع مالي و واگذاری های مشکوک در سایه حمایت جریان های بانفوذ در دولت اصلاحات باعث شد، سرمایه ملی و برندهای معروف کشوری این استان این چنین نابود شوند و بیکاری را کادو کرده و به جوانان فارس هدیه نمایند.

جناب حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی آیا این دو نمونه از ده ها مورد ارثیه های دولت اصلاحات برای اثبات خیانت کافی نیست؟ شما اعلام می کنید می خواهید راه دولت اصلاحات و سازندگی را ادامه بدهید، یا این موارد را نمی دانید و اگر می دانید و بر ادامه همان راه تاکید می کنید، لاجرم می بایست مردم به انتظار تعطیلی اندک کارخانه های بجا مانده این استان بنشینند.

انتهای پیام/523/2


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Singapore
چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۲
3
نکنه جلیلی میخواد بیاد درستش کنه ها؟
که با همه سرجنگ داره!
ناشناس
والا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۲
1
مثل اينكه 8سال وقت داشتند ولي وضعيت رو بدتر كردند!!
اصلاح طلب واقعی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۲
2
کاشکی یه نفر دیگه نماینده اصلاح طلبان بود روحانی واقعا نچسبه!
به کی رای بدم که واقعا برای کشور خوب باشه؟