کد خبر: ۴۶۰۳۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۶ - ۰۸ آبان ۱۳۹۲
گفتگوی سیاسی شیرازه با استاندار در حاشیه یک جلسه اقتصادی

آمار بیکاری و تورم در شأن فارس نیست/ همه ظرفیت‌های استان را در خدمت تولید به کار خواهم گرفت/ فرمانداران کارآمد می مانند

استاندار فارس با بیان اینکه صادرات خروجی اقتصاد کشور است، اظهار داشت: در هر کشوری تلاش فعالان عرصه اقتصادی در صادرات آن کشور نمود پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی شیرازه، سید محمد احمدی در مراسم تقدیر از صادرکنندگان نمونه ملی و برگزیده استان فارس که به مناسبت هفدهمین سالروز ملی صادرات برگزار شده بود با اشاره به مطرح کردن شعار خودکفایی، گفت: خیلی از شعارهایی که می‌دهیم خوب است اما انحرافی است؛ اگر درست عمل کنیم از مرز خوداتکایی عبور می‌کنیم و به سمت تصرف قله‌های اقتصادی خیز برمی‌داریم.

وی ضمن بیان اینکه دنیا به سمت جهانی شدن پیش می‌رود و تمام ابزارهای جهانی شدن در دست قدرت‌های بزرگ است؛ اقتصاد را به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارها برشمرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه ایران بر سر چهارراه استراتژیک جهان قرار دارد و مورد توجه است، خاطرنشان کرد: 35 سال است برای ما گرفتاری‌های متعدد داخلی و خارجی ایجاد کرده‌اند و با تحریم‌های ظالمانه اخیر به خیال خام خودشان می‌خواهند ملت ایران را از پا درآورند اما با کمک فکر و ثروت ایرانی و موقیعت استراتژیک ایران موفق نشده و نخواهند شد.

به دست صادرکنندگان فرش زنجیر بسته‌ایم!

استاندار فارس با بیان اینکه سهم تولیدات ایران در بازار کشورهای خلیج فارس کمتر از یک درصد است، اذعان داشت: در بازارهای جهانی سهمی از تولید فرش داشتیم که رقبای هندی، نپالی و پاکستانی تلاش می‌کنند این بازار را هم از ما بگیرند در حالی که ما اینجا غل و زنجیر به دست و پای صادرکنندگان فرش می‌بندیم و اجازه نمی‌دهیم درست کار کنند.

احمدی با اشاره به اینکه خلیج فارس، حیاط خلوت ما و بازاری کوچک می‌باشد اما به دلیل درصد بالای حضور توریست پردرآمد و پر رونق است، اظهار تاسف کرد که خوار‌و‌بار ایرانی با بسته‌بندی اماراتی یا سایر کشورها در این بازار به فروش می‌رسد که در این خصوص باید چاره‌ای اندیشید.

استاندار فارس با اعتقاد بر اینکه اقتصاد در بخش تحقیق و توسعه ضعیف است به مسئولین اتاق بازرگانی فارس توصیه کرد که با دانشگاه ارتباط مستمر داشته باشند و از اندیشه اندیشمندان اقتصادی و دانش روز اقتصاد بهره ببرند.

تفکر روی فرغون فروشی نمی‌تواند صادرات کشور را رشد دهد

وی با اشاره به پرطرفدار بودن میوه و برنج ایرانی در کشورهای عربی تاکید کرد: باید جلو صادرات محصولات کم کیفیت را گرفت چراکه ما نمی‌خواهیم برای اولین و آخرین بار یک کالا را به مردم کشورهای دیگر عرضه کنیم. همچنین تفکر بازاری زودگذر و روی فرغون فروشی نمی‌تواند صادرات کشور را رشد دهد. اگر چنین باشد کمیت ما لنگ و اندر خم کوچه اول خواهیم ماند.

فارس یک کشور است نه یک استان!

مقام ارشد دولت در استان فارس با اشاره به تنوع اقلیمی و قومیت‌های فارس و همچنین معادن زیرزمینی و ذخائر انرژی در فارس اظهار داشت: فارس یک کشور است نه یک استان. اگر دولت یک ریال هم بودجه ندهد با استفاده از توانمندی و ظرفیت‌های فارس علاوه بر خودکفایی استان می‌توانیم جنوب ایران را پوشش دهیم و به کشورهای دیگر نیز صادرات داشته باشیم.

هیچ قفلی نیست که باز نشود

احمدی با بیان اینکه هیچ قفلی نیست که باز نشود، گفت: باید با نگاه تیزبین قفل‌ها را باز کرد و برای رفع مشکلات پیچیده و باز کردن گره‌های بسته راه حل ارائه داد.

وی بخشنامه‌های مرتعش و لرزان را موجب ایجاد خلل در اقتصاد دانست و تاکید کرد: کشورهایی که به جایی رسیدند، ثبات در قانون داشتند؛ ما نیز باید ثبات در قانون داشته باشیم. برای حل مشکلات هر جا که نیاز باشد از طریق 18 نماینده مجلس یا به صورت لایحه از طریق دولت وارد عمل خواهیم شد. همچنین باید در خارج از وقت اداری با سایر مدیران جلسه بگذاریم تا مشکلات اقتصادی استان به سرعت برطرف شود.

چقدر بنشینیم و ذکر مصیبت کنیم؟

استاندار فارس با اذعان به اینکه در سطوح فنی و مهندسی ضعف داریم، اظهار تاسف کرد که نباید بنشینیم و ذکر مصیبت کنیم بلکه باید صادرکنندگان از دستاوردهایشان بگویند و ما ذوق کنیم.

همه ظرفیت‌های استان را در خدمت تولید به کار خواهم گرفت

احمدی با بیان اینکه برای اعتلای فارس و رسیدن به جایگاه شایسته آن همه باید تلاش کنیم، گفت: من با تمام وجود همه ظرفیت‌های استان را در خدمت تولید و تولیدکنندگان به کار خواهم گرفت.

استاندار فارس در دست گرفتن بازارهای پررونق هدف از جمله کشورهای همسایه، آسیای میانه و خلیج فارس را نیازمند داشتن دید وسیع و عزم آهنین دانست و در این راستا داشتن استانداردهای قابل قبول و رعایت اخلاق تجاری را ضروری برشمرد.

وی دنیا را در خدمت اقتصاد دانست و حیاتی بودن خلیج فارس برای آمریکا را به دلیل منابع نفت و انرژی آن عنوان کرد.

این مقام مسئول در پایان خطاب به حضار بیان کرد: ما یک درصد جمعیت و ده درصد ذخائر دنیا را داریم اما نمی‌دانم چرا به این روز افتاده‌ایم و جواب این معما را شما باید پیدا کنید!

آمار بیکاری و تورم در شأن استان فارس نیست

استاندار فارس همچنین در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آمار بیکاری و تورم در شأن استان فارس نیست، تاکید کرد: باید موانع سر راه صادرات را برداشت. برخی موانع مربوط به ادارات استان است و برخی مشکلات گیر قانونی دارد که باید مشکلات را به صورت ریشه‌ای حل کنیم و در این جهت فکر خلاق می‌تواند راهگشا باشد و در اقتصاد استان جهش ایجاد کند.

احمدی درخصوص بازاریابی در کشورهای حوزه خلیج فارس اظهار کرد: دیپلمات‌های کشور ما در کشورهای منطقه خیلی فعال نبوده‌اند. من خودم یک دیپلمات هستم و امیدوارم با پشتوانه‌ای که از وزارت خارجه به همراه دارم، بتوانیم مشکلات با کشورهای حوزه‌ خلیج فارس را حل کنیم و ارتباطی دوطرفه در راستای رشد اقتصادی ایران برقرار کنیم.

معیار تغییر مدیران کارآمدی، سلامت نفس، پاک‌دستی و تلاش است

استاندار فارس همچنین در گفتگو با خبرنگار شیرازه درخصوص معیارهای تغییر مدیران در استان فارس بیان کرد: به همه دست محکم همکاری داده‌ایم اما تغییرات طبیعی است و اینکه بگوییم همه خوبند و همه کار می‌کنند بحثی تکراری است. معیار تغییر و یا تثبیت مدیران کارآمدی، سلامت نفس، پاک‌دستی و تلاش است و تلاش.

فرماندارنی که کارآمد هستند، می‌مانند

احمدی همچنین با بیان اینکه فرمانداران فعلاً در سمت خود مشغول به خدمت هستند و همه باید دلگرم کار کنند، گفت: فرماندارنی که خوب کار کرده‌اند و کارآمد هستند، می‌مانند.

وی با لبخند افزود: اگر بنا بود فرمانداران عوض نشوند، من هم که در سال 60 فرماندار بودم، باید هنوز در سمت فرماندار باقی مانده بودم.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
پوراف
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۲
0
جوانانتون كه ميان تو استان هرمزگان كار ميكنن و حق يه بومي رو زير پا ميزارن ما كه راضي نيستيم انشالله خدا جواب بده خودش... معتاداتونم كه اتوبوس اتوبوس ميارين تو استان هرمزگان ول ميكنيد كه يه وقت مردمه خودتون از دست معتاداتون مريض نشن شماها ديگه كي هستين هيتلر اينجوري برخورد نميكرد كه شما دارين ميكنين واقعا فكر كردين قوم برتر هستين ؟؟؟ صداشم در نميارين كه اينهمه معتاد پر خطر فرستادين تو استان هرمزگان
پرنده
-
چهارشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۲
0
آقا چرا ميزني؟
amir
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۲
0
1- بیش از 50 درصد هرمزگانی ها غیر بومی هستند. خصوصا اقوام شمالی و کرد
2-در کارهای تخصصی افراد ماهر ندارین و بیشتر کارهای خدماتی یا نگهبانی رو اداره کار بهتون میده
3-واله معتاد های بندری و محله های خلاف کارتون خیلی زیاد هست.لازم نیست از فارس بیارن.
4-ضمنا برا تفریح هم شیراز میاین
واله خیلی ناحق گفتی..حیف تخصصی که داشتم و امدم سایت ویزه شما برا پیشرفت شما صرف کردم