کد خبر: ۴۶۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۳ - ۲۰ آبان ۱۳۹۲

همایش ملی پنبه در داراب برگزار می شود

فرماندار داراب از برگزاری همایش ملی پنبه در آذرماه امسال در این شهرستان خبر داد.
به گزارش شیرازه به نقل از تسنیم، کرامت قاسمی دیروز در جلسه هماهنگی ستاد برگزاری همایش ملی پنبه اظهار کرد: باتوجه به هماهنگی های انجام شده و موافقت مسئولان، همایش ملی پنبه در داراب برگزار می شود.

وی با اشاره به ظرفیت های بخش کشاورزی داراب در تولید محصولات باغی و زراعی، افزود: این شهرستان با تولید انواع مرکبات، خرما، انجیر، گل محمدی، گندم، جو و ذرت نقش عمده و قابل توجه در عرضه تولید پنبه دارد.

فرماندار داراب با اشاره به برگزاری همایش ملی پنبه در این شهرستان لزوم همکاری سایر دستگاه ها و نهادهای اداری را در اجرای هر چه بهتر آن خواستار شد و تاکید کرد: امیدواریم خروجی این همایش در راستای توسعه کمی و کیفی پنبه، رفع موانع و حل مشکلات مرتبط با آن باشد.

وی با بیان اینکه باید از فرصت برگزاری همایش ملی پنبه در راستای معرفی توانمندی و ظرفیت های این شهرستان استفاده کرد، گفت: باید با مشارکت دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی در ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری این محصول تلاش کنیم.

 فرماندار داراب با بیان اینکه این همایش فرصتی مناسب برای ارائه آخرین دیدگاه ها، راهبردها و تحقیقات علمی  برای توسعه پنبه کشور است، خاطرنشان کرد: همایش ملی پنبه آذرماه امسال با حضور مسئولان استانی و کشوری برگزار می شود.

وی افزود: داراب بیش از 5100 هکتار زمین پنبه دارد که پیشبینی می شود از این میزان سطح زیر کشت، 15 هزار تن وش پنبه برداشت شود.

نظرات بینندگان