کد خبر: ۴۶۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۲ - ۲۱ آبان ۱۳۹۲

امام جمعه اهل سنت شیراز: پرداختن به قیام امام حسین(ع) اختلافات مذهبی را کم می کند

حضرت امام حسین(ع) تنها به مذهب خاصی اختصاص ندارد بلکه متعلق به تمام جهان اسلام است و اهل سنت فارس در همه خطبه ها و مجالس خود، خصوصا در این ایام به بیان ویژگی ها و شخصیت این امام بزرگوار می پردازند.
«شیخ عبدالواحد خواجوی» امام جمعه اهل سنت شیراز در گفتگو با خبرنگار «شیرازه» با اشاره به واقع کربلا و شخصیت امام حسین(ع) گفت: همه مسلمانان و آزادگان جهان به امام حسین عشق می ورزند و ایشان را مقتدا و الگویی برای خود می دانند.

امام حسین اختصاص به مذهب خاصی ندارد
وی افزود: حضرت امام حسین(ع) تنها به مذهب خاصی اختصاص ندارد بلکه متعلق به تمام جهان اسلام است و اهل سنت فارس در همه خطبه ها و مجالس خود، خصوصا در این ایام به بیان ویژگی ها و شخصیت این امام بزرگوار می پردازند.

این شخصیت اهل سنت تاکید کرد: قیام امام حسین زمینه ساز وحدت و یکدلی مسلمانان بوده و هست و ما معتقدیم پرداختن به قیام امام حسین به کاهش اختلافات مذهبی می انجامد.

امام جمعه اهل سنت شیراز درباره آیین های اهل سنت در روزهای تاسوعا و عاشورا گفت: پختن حلیم و گوشت و توزیع آن بین مردم از جمله برنامه هایی است که اهل سنت فارس در این روز انجام می دهند.

شیخ عبدالواحد خواجوی در بخش دیگری از گفتگوی خود با «شیرازه» درباره امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: در این موضوع باید ابتدا از خود و خانواده این موضوع را شروع کنیم و بعد در جامعه از طریق رسانه ها و سایر تریبون ها از جمله مدارس و دانشگاه ها بسط بدهیم.

امر به معروف با حکمت در جامعه بیان شود نه با خشونت
وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر که از فرمایشات قرآن و جزء سیره رسول الله(ع) است باید با حکمت و نه با خشونت در جامعه بیان شود تا مردم با آغوش باز آن را بپذیرند و خود شیفته آن شوند.

شرکت در مراسم ختم مرحوم عسکراولادی را وظیفه خود دانستم
امام جمعه اهل سنت شیراز درباره علت حضور در مراسم ختم مرحوم عسکراولادی نیز گفت: مرحوم عسکراولادی یار وفادار حضرت امام خمینی(ره) و مشاور و همراه رهبر معظم انقلاب بودند و به همین علت بر خود واجب دانستم که در این مراسم شرکت کنم تا از این طریق ارادات خود را به ایشان، حضرت امام(ره)، مقام معظم رهبری و نظام جمهوری اسلامی نشان دهم.
انتهای پیام/523/2
نظرات بینندگان