کد خبر: ۴۸۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۱۸ آذر ۱۳۹۲

طلب میلیاردی چینی‌ها از متروی شیراز

سازمان قطار شهری شیراز وضعیت اعتباری مناسبی ندارد و تاکنون این مبلغ فراهم نشده است.
به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی شیرازه، حکایت قطار شهری شیراز به مثنوی هفتاد من کاغذ می ماند. آنقدر طولانی شده که هم صبر و امان مردم را بریده، هم صدای مسئولین از بی پولی را در آورده است. آن طور که پیداست مردم شیراز امسال هم نمی توانند مترو سوار شوند در حالی که در آخرین وعده مسئولین قرار بود 22 بهمن ماه امسال فاز اول متروی شیراز به بهره برداری برسد.
 ابراهیم شعر عضو شورای شهر شیراز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران از بدهکاری 60 میلیارد تومانی به چینی ها خبر داده و گفته است: 20 واگن خریداری شده از کشور چین در حال حاضر در بندر است اما تا زمانی که بدهی خود را پرداخت نکنیم تحویل نمی شود.

او همچنین اعلام کرده در حال حاضر پولی برای ترخیص این واگن ها از گمرک وجود ندارد و سازمان قطار شهری از وضعیت اعتباری مناسبی برخوردار نیست.

شعرا در پاسخ به این سئوال که آیا فاز اول مترو شیراز با این وضعیت تا پایان سال راه اندازی خواهد شد، گفته است: تمامی تلاش ما بر این است که در امسال فاز اول مترو شیراز راه اندازی شود و در خصوص تامین اعتبار با هماهنگی هایی با استانداری و مجمع نمایندگان داشته ایم که این رقم از اعتبارات ملی پرداخت شود و نسبت به این موضوع نیز تسریع داشته باشند.


نظرات بینندگان