کد خبر: ۴۸۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۹ - ۲۶ آذر ۱۳۹۲
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ سه‌شنبه 26 آذر

حمله «یک عضو شورای شهر شیراز» به «نمایندگان استان» و «رئیس جمهور کشور»!

یکی از روزنامه‌ها اظهارات تند و جنجالی عضو شورای شهر شیراز را تیتر یک خود کرده است.

به گزارش شیرازه، محور اصلی روزنامه‌های امروز، سفر خانم معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست به شیراز بود. البته «نیم‌نگاه» چندان علاقه‌ای به برجسته کردن این سفر در صفحه اول خود نداشت چرا که هیج تیتری از عناوین این صفحه به این سفر اختصاص نیافته بود.

«عصر مردم» تیتر یک خود را این‌گونه زد؛ «معصومه ابتکار: دوره مماشات و فرار از مسئولیت‌ها در کشور گذشته است». «بازدید روسای سازمان بسیج رسانه‌های فارس و شیراز از بخش‌های مختلف روزنامه عصر مردم»، دیگر گزارشی بود که این روزنامه منتشر کرده است.

اما «خبرجنوب» این تیتر را به سفر ابتکار به شیراز اختصاص داد؛ «سفری که توی ذوق ابتکار زد: جاده‌های کثیف فارس صدای معاون رئیس جمهور را هم در آورد». «در شیراز مسابقه تخریب فضای سبز راه افتاده است» دیگر تیتری بود که از قول آیت‌الله ایمانی در صفحه اول خبر جنوب دیده می‌شود. «از هر مسئولی که فقط شعارهای قشنگ می‌دهد باید فرار کرد» هم جمله قابل تاملی است که از قول سرپرست اپرای عروسکی شیراز که این روزها فعال است به چاپ رسانده.

«نیم‌نگاه» اما ترجیح داد تا فارغ از همه دغدغه‌‌های محیط زیستی، تیتر یک خود را به اظهارات جنجالی مهندس معین عضو شورای شهر شیراز که در واکنش به تخصیص بودجه عمرانی استان بیان کرده بود، اختصاص دهد؛ «نمایندگان فارس از حقوق استان دفاع کنند». معین در جلسه دیروز شورا به صورت انتقادی خطاب به دولت گفته: «باید به دولت تدبیر و امید هم جهت تعیین این رقم‌ [کم] برای بودجه طرح‌های عمرانی استان فارس به قول شیرازی‌ها عرض کنم؛ لوطی دست مریزاد»! و سپس از نمایندگان استان خواسته که برای احقاق حق استان کاری کنند و اگر موفق نشدند «پیشنهاد می‌کنم کمتر به حوزه انتخابیه خود مسافرت کنند» تا شرمنده همشهری‌های خود نباشند.

«افسانه» که انتظار می‌رفت تیتر یک خود را به حاشیه‌های پررنگ‌تر از متن سفر ابتکار به شیراز اختصاص دهد، این‌گونه تیتر زده است: «هشدار نسبت به عواقب ساخت سد تنگ سرخ». این عنوان گزارشی کامل از یک روز کاری ابتکار در شیراز است. یادداشت صفحه اول افسانه هم به «هزینه‌های اول بودن» در استان فارس پرداخته و ضمن انتقاد از نبود منشور محیط زیستی که حالا منجر شده است تا مسئولیت برخی معضلات زیست محیطی به گردن مسئولین استانی انداخته شود، به کمبود آب ناشی از افتخار برای اول شدن در تولید گندم اشاره کرده است.

انتصاب غلامرضا تاجگردون به عنوان معاون برنامه‌ریزی استانداری فارس، افتتاح باغ خانواده، اجرای اپرای عاشورا در شیراز، برتر شدن برخی پژوهشگران دانشگاه پیام نور شیراز در کشور و ... از دیگر مواردی بود که در روزنامه‌های امروز به چشم می‌خورد.

نظرات بینندگان