کد خبر: ۵۲۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۶ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۲
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس؛

اقتصاد مقاومتی تنها راه نجات کشور از مشکلات اقتصادی است

جعفر قادری گفت: در روزگاری که دشمنان از هر سو در برابر ایران قامت افراشته‌اند و با تحریم‌ها سعی در انزوای ایران دارند، اقتصاد مقاومتی یک راهبرد نجات برای کشور است.
به گزارش شیرازه جعفر قادری در گفتگو با تسنیم؛ با اشاره به انگیزه رهبر معظم انقلاب برای نام گذاری سال‌ها با عناوین اقتصادی، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی یک راهبرد برای توسعه اقتصادی است که در مقابل فشارهای اقتصادی در برابر همجمه و فشارهای خارجی از سوی رهبر معظم انقلاب چندین سال است که به کار گرفته می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی، افزود: در روزگاری که دشمنان از هر سو در برابر ایران قامت افراشته‌اند و با تحریم‌ها سعی در انزوای ایران دارند، اقتصاد مقاومتی یک راهبرد نجات برای کشور است که این راهبرد می‌تواند در کاهش اثر گذاری تحریم‌ها موثر باشد.

وی با اشاره روابط بین المللی ایران با کشورهای غربی، تصریح کرد: ما نمی‌توانیم چالش‌های سیاسی که با دولت‌های غربی داریم را حذف کنیم چون غرب همیشه برای ما با نقشه‌های تحریم در برابر پیشرفت ایران سنگ اندازی می‌کنند، بنابراین با تکیه به اقتصاد مقاومتی دیگر دشمن با اهرم اقتصاد هم نمی‌تواند سبب آزار و اذیت مردم ایران شود.

قادری با تاکید به اتکا به درون برای پیشبرد اهداف، عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی یک راهبردی است که دارای مولفه‌های گسترده‌ای است و همه ساله رهبر معظم انقلاب بخشی از این مولفه‌ها را بیان و به آن تکیه می‌کنند، البته رهبر معظم انقلاب به طور ویژه به اتکا درون تکیه دارند تا به واسطه آن بتوانیم به راهبرد اقتصاد مقاومتی دست پیداکنیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس، گفت: ما باید برای تحقق اهداف جهت گیری‌ها را به سمت کشورهای دوست و همگام داشته باشیم و با اتکا اقتصاد، فعالیت‌های دانش بنیان و استفاده از ظرفیت‌های داخلی مانند معدن و کشاورزی و جدا شدن از اقتصاد تک محصولی به اقتصاد مقاومتی دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به اهمیت تولید ملی و فعالیت مجلس برای پاسخگویی به مطالبات رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: قانون تولید ملی یکی از فعالیت‌های مجلس برای پاسخگویی به مطالبات رهبر معظم انقلاب است که انجام شده است و کمیسیون‌های دیگر هم متناسب با وظایفشان فعال شده‌اند و هر کدام به سهم خودشان در حال انجام فعالیت هستند تا به این مطالبه رهبر معظم انقلاب پاسخ داده شود.

نظرات بینندگان