کد خبر: ۵۵۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۸ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳

رکورد 7 ساله مردم فارس در گل‌آرایی حرم مطهر علوی+عکس

قطعا مشارکت قابل توجه مردم فارس در ساخت صحن حضرت فاطمه(س) در نجف که فضای حرم مطهر امیرالمومنین را به میزان 10 برابر افزایش می‌دهد، می‌تواند به عنوان قطعه بزرگی از پازل عشق و ارادات مردم این خطه به اهل بیت در تاریخ ثبت شود.
 به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، «برای هفتمین سال پیاپی در 13 رجب از محل نذورات مردمی فارس، حرم مولای متقیان حضرت علی(ع) گل‌آرایی می‌شود». این جمله نه مهمترین، که یکی از محورهای اصلی نشست خبری رئیس ستاد عتبات عالیات فارس بود.

انگيزه اصلى اهداى گل به حرم مطهر علوى در اين روز مبارک ارادت و عشقى است كه به موالا اميرالمؤمنين (ع) در بین مردم فارس وجود دارد و این عشق سابقه‌ای بس دیرینه دارد، این استان به گواه تاریخ، میزبان شایسته‌ای برای پذیرایی از اولیاالله بوده و هست، وجود مضجع شریف صدها امامزاده واجب‌التکریم و در راس آن حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) در شهر شیراز این مهم را تایید می کند.

ارادت اهالی فارس به خاندان عصمت و طهارت در سال‌های اخیر، متفاوت از قبل، اما با همان قوت ادامه دارد به طوری که مردم این استان در کمک به بازسازی حرم‌های مطهر ائمه در سامرا و کربلا و کاطمین و نجف، با تمام وجود پای کارند! یکی پول نقد می‌دهد، دیگری گوشه‌واره بچه‌اش را و آن یکی فرش زیر پایش را، اما در این بین کسانی هم هستند که به شیوه متفاوت از دیگران به ائمه معصومین ابراز ارادت می‌کنند. اخیرا گلخانه‌ای به مساحت یک هزار متر مربع توسط خیرین شهر شیراز در کنار نهر فرات در شهر کربلا ساخته شده که با گل‌های آن حرم مطهر امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) گل آرایی می‌شود.

اهالی فارس به خود می‌بالند که سهم عمده بازسازی‌ها و توسعه حرم های مطهر در عراق با نذورات و کمک‌های آنهاست؛ ساخت صدها درب، ضریح، گنبد، بارگاه و صندوقچه گوشه کوچکی از دلدادگی مردم این منطقه به فرزندان حضرت زهراست که امروزه یزیدان زمان حرم مطهر آنها را تخریب کرده است. قطعا مشارکت قابل توجه مردم فارس در ساخت صحن حضرت فاطمه(س) در نجف که فضای حرم مطهر امیرالمومنین را به میزان 10 برابر افزایش می‌دهد، می‌تواند به عنوان قطعه بزرگی از پازل عشق و ارادات مردم این خطه به اهل بیت در تاریخ ثبت شود.



ییشتازی فارس در بازسازی مضجع شریف ائمه اطهار(ع) در عراق تنها به دلیل مشارکت گسترده مردم در این خداپسندانه نیست بلکه وجود نیروی انسانی متخصص و توانمند ظرفیت مهمی است که کمتر به آن پرداخته می‌شود. کسانی که فرصت ایجاد شده برای خدمت در این عرصه را با هیچ مطاع دیگری معاوضه نمی‌کنند.


نظرات بینندگان