کد خبر: ۵۷۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۱ - ۰۱ تير ۱۳۹۳
نماینده مردم شیراز:

گزارش مقدماتی قوانین مزاحم و معارض اقتصاد مقاومتی نهایی شد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از نهایی شدن گزارش مقدماتی قوانین مزاحم و معارض اقتصاد مقاومتی خبر داد

به گزارش شیرازه جعفر قادری در گفت‌وگو با تسنیم در ارتباط با وضعیت بررسی و شناسایی قوانین مزاحم و معارض اقتصاد مقاومتی در مجلس، اظهار داشت:‌ گزارش مقدماتی در این خصوص نهایی و به کمیسیون ارائه شده است.

وی افزود:‌ بعد از جمع بندی نهایی گزارش کامل و جامع درباره قوانین مزاحم و معارض ارائه می شود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه همچنین تصریح کرد:‌ شناسایی قوانین مرتبط با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به اتمام رسیده است و بناست فردا در کمیسیون در این خصوص بررسی‌ها ادامه داشته باشد.

پیش از این برخی از نمایندگان مجلس از اتمام شناسایی قوانین مزاحم و معارض در اجرای اقتصاد مقاومتی تا پایان خرداماه خبر داده و گفته بودند که اصلاح برخی از مواد سیاست‌های ابلاغی اصل 44 قانون اساسی در این حوزه باید انجام شود.

گفتنی است مقام معظم رهبری در جلسه تبیین اقتصاد مقاومتی تأکید داشتند: موانعی وجود دارد که اینها را میشود برداشت: موانع قانونی [وجود دارد] – که من به رؤسای محترم سه قوه در آن جلسه‌ای که داشتیم گفتم «قانون روی قانون آمدن» کار را مشکل میکند، قوانین مزاحم را باید برداشت؛ این کار را مجلس میتواند انجام بدهد؛ والا ما حالا قوانینی داریم، [اگر] باز یک قانونی روی آن قانون وضع بکنیم، قابل تفسیر و مشکل‌تراشی است؛ باید ملاحظه کرد، دقت کرد، قوانین مزاحم را پیدا کرد – موانع حقوقی و قضائی هم وجود دارد؛ اینها را باید شناسایی کرد و برداشت. بایستی فعالان اقتصادی، کارآفرینان، مبتکران، سرمایه‌گذاران، دانشمندان، احساس کنند که با موانع غیر معقول مواجه نیستند، بتوانند حرکت کنند.

امام خامنه‌ای البته در دیدار اخیر خود با نمایندگان مجلس به اقتصاد مقاومتی اشاره و تأکید کرده‌اند که "در زمینه‌ى تقنین، فراهم آوردن قوانین مناسب یا حذف کردن قوانین مزاحم - که اهمیت این کار دوم از کار اول کمتر نیست؛ بعضى از قوانین حقیقتاً مزاحمند یا معارضند - حذف قوانین معارض و تصویب قوانینى که به بخشهاى گوناگون اقتصاد مقاومتى کمک کند، یکى از کارهاى مهم است."

نظرات بینندگان