کد خبر: ۶۱۳۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۳ - ۱۲ مهر ۱۳۹۳
به بهانه این روزها که مسلمین دور هم جمعند

مسلمانان برادرکُش؛ تحلیلی درست یا انحرافی بزرگ؟!

مبارزه با داعش زمانی ارزشمند است که منشاء آن یعنی آمریکا و اسلام مورد دل‌خواهش به درستی فهم شود. اسلام آمریکایی از دو حال خارج نیست؛ یا افراطی است و یا تفریطی.

به گزارش سرویس سیاسی شیــرازه؛ «بزرگ‌ترین مشکل ما در منطقه هم‌پیمانان ما بودند که صدها میلیون دلار و ده‌ها هزار تن سلاح به افراطی‌ها دادند»؛ این جمله را معاون رئیس جمهور آمریکا گفته است. جو بایدن البته نگفته که علاوه بر هم‌پیمانان آمریکا یعنی عربستان، ترکیه، قطر، امارات و ...، خود آمریکا چقدر به داعش و سایر جریان‌های تروریستی کمک کرده است.

این روزها که یک ائتلاف بین‌المللی پر سروصدا برای مبارزه با داعش شکل گرفته است، بیشتر می‌توان از این اعترافات شنید تا این فرضیه مسلم و قطعی که داعش، پیاده نظام جبهه غربی، عربی و عبری است، بیشتر از هر زمان دیگری به اثبات برسد. ماجرای این همه هیاهو اما چندان پیچیده نیست؛ داعش ساخته شد تا امت اسلام را به خود مشغول کرده و باعث تضعیف جبهه مقاومت شود و حالا مورد حمله قرار می‌گیرد تا به بهانه انهدام مواضع آن، زیرساخت‌های سوریه تخریب شود و ارتش و نیروهای مردمی عراق تضعیف شود. داعش سرباز جبهه اسلام محمدی(ص) نبود که بخواهد مشکلی از مشکلات مسلمانان را برطرف کند، داعش سرباز جبهه اسلام آمریکایی است که با لباس خلافت اسلامی، درصدد چند پاره کردن امت اسلامی برآمده. کدام حرکت داعش بوده است که به نفع غرب و حاکمان عرب منطقه تمام نشده باشد؟ یک جریان مدعی اسلام، هر آن‌چه انجام داده به نفع مستکبران بوده؛ وقتی به سوریه حمله کرد، باعث تضعیف بشار اسد و در نتیجه خوشحالی مخالفان اسلام شد، وقتی مسلمانان را سر برید، فیلم‌های این رفتار وحشیانه‌اش با آب‌وتاب از سوی رسانه‌های غربی پخش شد تا بیشتر از هر زمان دیگری بر طبل اسلام‌هراسی کوبیده شده باشد و وقتی گروگان‌های غربی سر بریده شدند، آمریکا درصدد حمله به مواضع داعش در عراق و سوریه برآمد اما زیرساخت‌های نفتی سوریه را منهدم کرد.

داعش و سایر گروه‌های تکفیری تروریستی، خود را اهل سنت می‌دانند و با آداب و مناسک آن‌ها عبادت می‌کنند اما یک تفاوت عمده با اهل سنت واقعی و اصیل دارند و آن هم این‌که اسلام‌شان یک‌جا آمریکایی است و همین هم باعث می‌شود تا وقتی زمینه آدم‌کشی و قتل عام انسان‌ها فراهم شود، دیگر شیعه و سنی و مسیحی برای‌شان فرقی نداشته باشد؛ مهم هدفی است که باید محقق شود و امتی است که باید تکه‌تکه شود. این در حالی است که اهل سنت واقعی نه زیر علم آمریکا سینه می‌زند و نه شیعه را تکفیر می‌کند. اهل تسنن واقعی با حفظ همه چارچوب‌های اصولی و اعتقادی‌اش، محب اهل بیت علیهم السلام است.

سال‌ها قبل، سید شهیدان اهل قلم، سید مرتضی آوینی گفته بود: «خلاف آنچه بسیاری می پندارند، اخرین مقاتله ما _ به مثابه سپاه عدالت _ نه با دموکراسی غرب که با اسلام آمریکایی است ، که اسلام آمریکایی از خود آمریکا دیر پاتر است». این روزها که منطقه درگیر داعش و مبارزه نمایشی آمریکا با داعش است، بهتر می‌توان این جمله را درک کرد. مبارزه با داعش زمانی ارزشمند است که منشاء آن یعنی آمریکا و اسلام مورد دل‌خواهش به درستی فهم شود. اسلام آمریکایی از دو حال خارج نیست؛ یا افراطی است و یا تفریطی؛ یا با تندروی همراه است و یا با بی‌تفاوتی و کندروی. آن‌چه چون آب، پلشتی‌های اسلام آمریکایی را از میان می‌برد، یک امر است؛ وحدت اسلامی که نه با افراط میانه‌ای دارد و نه با تفریط. راهبرد قطعی و کلان جبهه اسلام ناب محمدی(ص) در مبارزه با اسلام آمریکایی، تنها وحدت است که رهبر معظم انقلاب اسلامی ضرورت آن را این‌گونه در پیام خود به کنگره عظیم حج بیان داشتند:

«دشمن مکّار بر آن است که با افروختن آتش جنگهاى خانگى میان مسلمانان، انگیزه‏‌هاى مقاومت و مجاهدت را در آنان به انحراف کشانده، رژیم صهیونیستى و کارگزاران استکبار را که دشمنان حقیقى‏‌اند، در حاشیه‏‌ى امن قرار دهد. راه‏‌اندازى گروه‏‌هاى تروریستى تکفیرى و امثال آن در کشورهاى منطقه‏‌ى غربِ آسیا ناشى از این سیاستِ غدّارانه است. این هشدارى به همه‏‌ى ما است که مسئله‏‌ى اتّحاد مسلمین را امروز در صدر وظایف ملّى و بین‏‌المللى خود بشماریم.»

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۳
0
مرگ بر امریکا که هر خونی که در منطقه به زمین ریخته میشه رد پایی از امریکا در همان حوالی هست