کد خبر: ۶۳۶۸۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۷ - ۱۰ آذر ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ دوشنبه 10 آذر

حذف یارانه برخی از شیرازی‌ها/ نان بی سروصدا گران شد/ کارهای نان و آب‌دار نمایندگان ادوار فارس!

استاندار فارس گفته که عامل چاقوکشی به زنان در جهرم اختلال شخصیتی دارد. مشترکان گاز فارس سالانه 2000 میلیارد تومان به حساب خزانه دولت می‌ریزند.

به گزارش شیرازه؛ تیتر یک امروز «عصر مردم» به سخنان دیروز رهبری در جمع نظامیان اختصاص یافته است؛ «روحیه مقاومت و ایستادگی مایه آبرو و اعتبار نیروهای مسلح است». این روزنامه هم‌چنین به نقل از یک خبرگزاری، گزارش «بارش‌های اخیر فارس و امید به احیای پریشان» را در صفحه او خود جای داده است. سرمقاله امروز عصر مردم هم به روز مجلس اختصاص یافته است. عسلی در بخشی از این یادداشت نوشته: «نماینده‌‌ای که بعد از اتمام دوره نمایندگی به موطن خود بازگردد و پاسخگوی قول‌ها و وعده‌ها باشد متاسفانه بسیار کم داریم و اکثرا در تهران و سایر مراکز استان‌های دیگر مشغول کار شده‌اند ... شاید یکی از دلایل آن دل‌مشغولی‌ به کسب و کارهایی است که آب و نان فراوان دارد و شاید هم کمتر قادر به پاسخگویی پیرامون وعده و وعیدهای خود به مردمند.» اما کاریکاتور دیدنی امروز که به تخیلات برخی مدیران اشاره دارد؛

حذف یارانه برخی از شیرازی‌ها/ نان بی سروصدا گران شد/  کارهای آب و نان دار برخی نمایندگان ادوار فارس!

«دست‌های خالی فارس برای رونق گردشگری زمستانی» تیتر یک «خبر جنوب» امروز است. معاون گردشگری فارس گفته که سپیدان به عنوان یکی از قطب‌های جذب گردشگری در زمستان تنها برای سفرهای یک روزه گردشگران ظرفیت اقامت دارد. این روزنامه هم‌چنین به «آخرین خبرها از چاقوکشی جنجالی» نیز پرداخته؛ استاندار فارس گفته که عامل چاقوکشی به زنان در جهرم اختلال شخصیتی دارد. دو خبر در خصوص برق و گاز نیز در صفحه اول خبرجنوب دیده می‌شود؛ مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفته که برق دزدی هزینه 350 میلیارد تومانی در شیراز به جا گذاشته و مدیرعامل شرکت گاز استان هم از بدهی 555 میلیارد تومانی مشترکان به شرکت گاز فارس خبر داده است. هوشنگ محمدی البته این را هم گفته مشترکان گاز فارس سالانه 2000 میلیارد تومان به حساب خزانه دولت می‌ریزند. طبق معمول هر سال، او به مشترکان بدحساب هم هشدار داده که برای جبران کمبود گاز در زمستان، گاز آن‌ها قطع خواهد شد. قطع خواهد شد؟! «حذف برخی از شیرازی‌ها از لیست یارانه‌بگیرها» نیز عنوان خبر دیگر این روزنامه است. قادری از این‌ گفته که برخی از اهالی استان به دفاتر نمایندگان مراجعه کرده و به حذف یارانه خود اعتراض کرده‌اند. ماجرا از این قرار است که برخی از افراد، شش ماه از سال را در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس مشغول به کارند و شش ماه دیگر را در ایران به سر می‌برند که ظاهرا به اشتباه این افراد ایرانی مقیم خارج لحاظ شده و یارانه‌شان حذف شده است!

«نیم‌نگاه» اما یک موضوع مهم را برای تیتر یک خود انتخاب کرده که این روزها در میان مردم سخن از آن زیاد است؛ «افزایش 30 درصدی قیمت انواع نان در فارس». معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری فارس این را خبر داده. یادداشت امروز این روزنامه هم در همین خصوص است؛ «نان سی درصد گران شد، آن هم بدون اعلام قبلی!!» در این یادداشت آمده: «ما معتقدیم اگر قرار است نان یا هر چیز دیگری گران شود، شایسته است که چند روز قبل از آن مسئولین مربوط نشست مطبوعاتی ترتیب داده و با دلیل و برهان بگویند که نان به این دلایل سی درصد یا هر مقدار دیگر گران می‌شود ... نه این که بی‌سروصدا اقدام به گران کردن نان شود و مردم وقتی برای خرید نان مراجعه کنند تازه متوجه گرانی نان بشوند!!»

«راه دشوار نمایندگی مجلس» تیتر یک «افسانه» است که به طرح استانی شدن انتخابات مجلس پرداخته. نماینده اقلید در این خصوص به این روزنامه گفته که در طرح استانی شدن، کاندیداها باید بیشترین رای را در سطح استان خود کسب کنند به عنوان مثال فارس با توجه به این‌که 18 نماینده دارد، کاندیداهای آن بیشترین رای را به دست بیاورند. در صفحه آخر این روزنامه هم، دکتر سریع‌القلم 30 ویژگی جامعه زنده را فهرست کرده است. البته او یادش رفته که در یکی از این 30 ویژگی بنویسد که عدم اهانت یک استاد دانشگاه مدعی و کلی‌گو به رانندگان تاکسی، یکی از مولفه‌های جامعه زنده است. فتامل!

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۳
0
کدام 30 درصد، امروز در همت جنوبی نان لواش 150 تومانی خریدم 300 تومان مسولان کجا هستند؟
شیرازی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۳
0
ریاضیدانها کمک کنید درشیرلز30درصد برابر است با
نون سنگگ 500تومانی 1000تومان
" بربری 300 تمانی 600 تومان
و...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۳
0
چرا در خصوص افزایش 100 درصدی قیمت نان در شیراز چیزی نمی نویسین ؟ چرا نون شیراز گرون تر از تهران شده ؟
شهروند
Germany
دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۳
0
سلام استان فارس بادارا بودن رتبه دوم در تولید گندم که ان هم با از دست دادن منابع ابی همراه بوده صادر کننده گندم به استانهای همجوار وتهران می باشد با چه منطقی قیمت نان های سنگک وبربری در تهرات ارزانتر از شیراز است خداوکیلی مسئولینی که فقط به بهانه اول یا دوم شدن در تولید گندم منابع آب وخاک ای استان را نابود کردند وبدنبال دریافت پاداش بودند ایا پاسخی در آن دنیا هم خواهند داشت.