کد خبر: ۶۹۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۹ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴

اتصال داراب و زرین دشت به شبکه سراسری راه آهن

ایجاد راه آهن داراب زامحمود که کوتاه ترین و اقتصادی ترین مسیر اتصال استان های فارس و هرمزگان به یکدیگر می باشد در کمیسیون 215 تصویب شد.

به گزارش شیرازه به نقل از داراب آنلاین ، نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس نهم به سوالات خبرنگار عصر مردم و داراب آنلاین در حوزه راه پاسخ داد.

نبی اله احمدی در خصوص پیگیری های انجام شده در خصوص راه آهن گفت: مسیر شیراز جهرم لار به بندرعباس به طول 600 کیلومتر از قبل پیش بینی شده بود که 15 درصد منابع آن، دولتی و  85 درصد آن به صورت خصوصی تعیین شده است. این پروژه نیاز به 2 هزار میلیارد تومان اعتبار دارد که در این مدت تنها 10 میلیارد تومان به آن اختصاص یافته است.

وی افزود: در هفته گذشته با پیگیری های انجام شده ایجاد راه آهن داراب به زاد محمود استان هرمزگان و اتصال شهرستان داراب به شبکه سراسری در کمیسیون 215 مصوب شد و طبق قانون هر طرحی که در این کمیسیون مصوب شود وارد جدول 20 بودجه می شود.

راه آهن مسیر شیراز-نی ریز-گل گهر و شیراز-جهرم-لار-بندرعباس

راه آهن مسیر فسا-داراب-زادمحمود

احمدی گفت: این مسیر 170کیلومتری شهرستان داراب را به زادمحمود هرمزگان متصل می کند و بر اساس بررسی ها کوتاه ترین مسیر اتصال شیراز به بندرعباس خواهد بود.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس نهم گفت: شرکت خاک و پی به عنوان پیمانکار 20 کیلومتر از راه آهن فسا به سمت داراب انتخاب شده و به زودی کار ساخت را آغاز خواهد کرد.

پیگیر اجرای داراب زادمحمود به صورت فاینانس هستیم

این عضو کمیسیون عمران مجلس نهم گفت: : با توجه به کمبود منابع دولتی جهت اجرای این پروژه، بنده و دکتر دوگانی در نامه ای به وزیر محترم راه و شهرسازی درخواست واگذاری پروژه داراب زادمحمود به صورت فاینانس را ارائه کردیم که امیدواریم با آن موافقت شود.

وی مسیر این راه آهن را امامزاده اسماعیل فسا، خرمن کوه، پاسگاه جلیان، دولت آباد داراب، سد خسویه، مهر آباد فرگ و سپس زاد محمود عنوان کرد و گفت: این راه آهن بیشتر از دشت ها عبور می کند و تنها نیاز به احداث یک پل دارد که اقتصادی ترین مسیر اتصال شیراز به بندرعباس می باشد.

نبی اله احمدی با ارئه آماری از ایجاد راه های روستایی در شهرستان گفت: با پیگیری های انجام شده اواخر سال گذشته حدود 4هزار تن قیراز دولت گرفتیم که کار آسفالت بیش از 60 کیلومتر راه روستایی آغاز شده است.


نظرات بینندگان