کد خبر: ۷۰۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۶ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۴

مدیرکل محیط‌ زیست: افزایش 35 درصدی حقوق محیطبانان

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان فارس از افزایش 35 درصدی حقوق محیط‌بانان در سال جاری خبر داد.

شیرازه: به گزارش فارس، حمزه ولوی اظهار داشت: محیطبان‌های استان کار بسیار سختی دارند و نظیر آن در استان‌های دیگر وجود ندارد چرا که باید در کوهستان‌ها و مناطق صعب‌العبور به مدت‌ طولانی از خانواده دور باشند.

وی افزود: مساحت فضاهای حفاظت‌شده فارس و گستردگی این استان کار پر حجم‌تری را برای محیطبانان این استان به دنبال داشته درحالی‌ که حقوقی معادل یک‌سوم نیروهای مشابه خودشان با سطح تحصیلات و تجربه مشابه در جاهای دیگر دارند.

ولوی خاطرنشان کرد: این موضوع از نظر ما مشکل جدی است که باید حل شود اما حل آن در سطح استانی میسر نبوده و در سطح ملی در حال پیگیری است.

مدیرکل محیط‌ زیست فارس تصریح کرد: اقداماتی در حال انجام است که در سال جاری حدود 35 درصد به حقوق محیط‌بانان افزوده شود.

وی در سخنان خود با رد استفاده گسترده از فاضلاب در آبیاری سبزیجات، بیان کرد: گاه افرادی در یک یا دو جای در انتهای رودخانه خشک و آن‌سوی رودخانه دشت چنار در پشت پایگاه هوایی که فاضلابی وجود دارد، به‌صورت قاچاقی از این فاضلاب خام استفاده می‌کنند اما این موارد چندان گسترده نیست.

ولوی بیان کرد: فاضلاب اگر در حد استانداردهای محیط زیستی تصفیه شود می‌تواند برای برخی محصولات کشاورزی استفاده شود اما برای سبزی و صیفی حتی استفاده از فاضلاب تصفیه‌شده نیز توصیه نمی‌شود.

مدیرکل محیط‌زیست فارس در پایان ضمن تأکید بر استمرار فعالیت‌های زیست‌محیطی این مجموعه، ابراز داشت: سیاست‌های سازمان حفاظت محیط‌زیست به‌عنوان یک ارگان نظارتی پابرجاست و این موضوع تحت‌الشعاع تغییر افراد قرار نمی‌گیرد.

نظرات بینندگان