کد خبر: ۷۱۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۴

استاندار فارس: دولت از گسترش آبياري‌هاي نوين حمايت می‌کند

احمدی گفت: بسياري از سدهايي كه با سرمايه‌گذاري دولت در استان فارس ساخته شده و يا آماده بهره‌برداری است، به كلي خشك بوده و براي بخش كشاورزي غيرقابل استفاده هستند.

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی شیرازه، سيدمحمد احمدي در مراسم تجليل از برترین‌های بخش كشاورزي فارس با بيان اینکه برخي پژوهش‌ها نشان‌دهنده تداوم خشکسالی‌ها در دو دهه آينده در كشور است، گفت: به عنوان يك استان فارسي نگران وضعيت آب و كشاورزي استان در سال‌های آينده هستم؛ زيرا با شرايط استان در نقاط مختلف آن آشنايي دارم.

وی با اشاره به اینکه چنانچه روند بهره‌برداری از منابع آب به همين ترتيب ادامه پيدا كند، به‌زودی شاهد مهاجرت‌های گسترده از روستاها و شهرهاي كوچك به شهرهاي بزرگ به‌منظور تأمین اشتغال خواهيم بود كه منجر به گسترش پديده حاشیه‌نشینی خواهد شد، ادامه داد: متأسفانه در سال‌هاي گذشته در خصوص توانمندسازي عشاير و روستائيان اقدامات مؤثری صورت نگرفته است و در شرايط خشكسالي با مشكلات زيادي روبرو خواهند شد.

احمدی با بيان اینکه بسياري از سدهايي كه با سرمايه‌گذاري دولت در استان فارس ساخته شده و يا آماده بهره‌برداری است، به كلي خشك بوده و براي بخش كشاورزي غيرقابل استفاده هستند، گفت: دولت از گسترش آبیاری‌های نوين حمايت می‌کند؛ اما بايد به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود كه در مجموع برداشت آب از سفره‌های زيرزميني كاهش يابد.

استاندار فارس با اشاره به اینکه اين استان در توليد بسياري از محصولات كشاورزي در بخش‌های دامي، زراعي و باغي رتبه برتر كشور را در اختيار دارد، بیان داشت: اين جايگاه جز با تلاش شبانه‌روزی كشاورزان به دست نيامده است و بايد براي تداوم اين برتري بهروش‌های علمي و كارشناسانه روي بياوريم.

نظرات بینندگان