کد خبر: ۷۱۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 27 خرداد 94

بایکوت مدیرکل دادگستری در برخی روزنامه های فارس/ سوتی خبرجنوب از هول حلیم انتظامی!

خبر تجلیل از کشاورزان نمونه استان سوژه همه روزنامه‌های امروز است که برخی در صفحه نخست و برخی در صفحات داخلی خود به آن پرداخته‌اند.
بایکوت القاصی‌مهر در برخی روزنامه های فارس/ دود سیگار در چشمان طبیعت هم رفت!

به گزارش شیرازه؛ بررسی روزنامه ‌های امروز استان نکته‌های جالبی درپی داشت که شما را دعوت به خواندن آن می‌کنیم:

معرفی بسیج به عنوان ضابط قضایی خبری است که این روزها بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی داشته است. حضور القاصی مهر در جمع مسئولان سپاه فجر و اعلام خبر اجرایی شدن این قانون از اول تیرماه سال جاری اهمیت این موضوع را در سطح استان دو چندان می ‌کند. این درحالی است که برخی از روزنامه‌های فارس ترجیح داده اند این خبر را بایکوت کنند؛ خبرجنوب، افسانه و سبحان سه روزنامه‌ای هستند که امروز در هیچ سطحی به صحبت‌های مدیرکل دادگستری فارس نپرداخته‌اند.

بایکوت القاصی‌مهر در برخی روزنامه های فارس/ دود سیگار در چشمان طبیعت هم رفت! عکس امروز و تیتر یک خود را به تشییع جنازه با شکوه شهدای تازه تفحص شده در تهران اختصاص داده است: «وداع با شکوه مردم با 270 شهید دفاع مقدس».

طی جلسه ای با حضور فرماندهان سپاه فجر، القاصی مهر رئیس کل دادگستری فارس در رابطه با این قانون جدید گفته: «در قانون جدید آیین دادرسی کیفری بسیج هم ضابط قضایی است» که در صفحه نخست و صفحه 4 این روزنامه به چاپ رسیده است.

نیمه پایینی صفحه نخست به خط یک مترو اختصاص یافته است. خندان معاون عمران وزیر کشور به بازدید از پروژه قطار شهری شیراز رفته است. صحبت شهردار که از همراهان خندان در این بازدید بوده به عنوان تیتر این خبر انتخاب شده است: «تکمیل خط یک قطار شهری شیراز 800 میلیارد تومان اعتبار می خواهد».

صدر اخبار داخلی این روزنامه اما به تیتر «بوی مرگ کشاورزی» اختصاص یافته که مربوط به تجلیل از کشاورزان نمونه استان است. آیت الله ایمانی در این مراسم گفته: «نتیجه مبارزه و دوئل با طبیعت، شکست انسان است».

و دود سیگار در چشمان طبیعت فارس؛

بایکوت القاصی‌مهر در برخی روزنامه های فارس/ دود سیگار در چشمان طبیعت هم رفت!

بایکوت القاصی‌مهر در برخی روزنامه های فارس/ دود سیگار در چشمان طبیعت هم رفت! تیتر یک خود را به صحبت عراقچی اختصاص داده که گفته: «تحریم های اقتصادی و مالی مرتبط با هسته ای، از روز اجرای توافق لغو می شود». این در حالی است که بارها مقامات آمریکایی صراحتا به لغو مرحله‌ای تحریم‌ها آن‌هم بعد از حصول اطمینان از عملکرد ایران اذعان کرده‌اند.

عکس امروز این روزنامه اما به موضوع تجلیل از کشاورزان نمونه استان اختصاص یافته است که تاکید آیت الله ایمانی مبنی بر «لزوم بهره گیری از تکنولوژی روز در مدیریت کشاورزی» به عنوان تیتر این مطلب انتخاب شده است.

صحبت‌های القاصی‌مهر هم در جمع مسئولان سپاه فجر در صفحه نخست با تیتر «نیروهای مقاومت بسیج، ضابط قضایی می شوند» خودنمایی می‌کند. در صفحه سوم این روزنامه هم به طور مشروح به موضوع پرداخته شده است.

بایکوت القاصی‌مهر در برخی روزنامه های فارس/ دود سیگار در چشمان طبیعت هم رفت! اما موضوع بازدید از پروژه قطار شهری را تیتر یک خود کرده است: «چرخش مترو به غرب شیراز». معاون عمران وزارت کشور در جریان این بازدید از تخصیص اعتبارات مترو به صورت 100 درصدی خبر داده است و ابراز امیدواری کرده خط یک مترو تا سال 95 تکمیل شود.

«بازگشت ستارگان مجنون» تیتر عکس صفحه نخست شده که به تشییع با شکوه شهدا در تهران مربوط است.

یادداشت امروز این روزنامه با تیتر «همسان گزین ها» به موضوعی اختصاص یافته که تنها دو روز از عمر آن می‌گذرد. مرکز همسان گزینی که دو روز پیش در راستای ترویج و آسان سازی ازدواج افتتاح شده موضوعی است که نویسنده به نقد و بررسی ابعاد مختلف آن پرداخته است.

بایکوت القاصی‌مهر در برخی روزنامه های فارس/ دود سیگار در چشمان طبیعت هم رفت! کار امروز خود را با صحبت رئیس مجمع نمایندگان فارس آغاز کرده است: «در استانی که نه آزاد راه دارد نه بزرگراه و نه آب، هیچ سرمایه گذاری رغبت آمدن ندارد». رضایی در جمع کشاورزان با اشاره به انتقال صنایع از شیراز به گلایه از این موضوع پرداخته است.

«تغییر و تحولات مدیریتی فارس در راه است» تیتری است که بدجوری توجه ما را به خود جلب کرد. رضایی رئیس مجمع نمایندگان فارس با اعلام این مطلب از تغییراتی در سطح معاون سیاسی امنیتی استاندار و فرماندار شیراز خبر داده است که بسیار جالب توجه است.

گزارشی هم در صفحه نخست این روزنامه با تیتر «4 هزار کیلومتر از دریاچه بختگان بیابان شد» به چاپ رسیده است. این وزنامه به بررسی وضع موجود، چالش ها و راهکارهای حل این معضل پرداخته است. در بخشی از این گزارش آمده: «در اطلس های گیتاشناسی به جای واژه دریاچه برای بختگان از شوره‌زار استفاده می شود!».

تیتری جالب هم در صفحه کشوری این روزنامه به چشم می خورد. خبر جنوب در حالی نقل قول معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد را تیتر کرده که به نظر می رسد از هول حلیم در دیگ افتاده است؛ خبرجنوب در اشتباهی فاحش از قول انتظامی نوشته: «51 استان در کشور فاقد صنایع نو روزآمد در حوزه چاپ است». 51 استان !

بایکوت القاصی‌مهر در برخی روزنامه های فارس/ دود سیگار در چشمان طبیعت هم رفت!

«بهمن از فارس رفت» تیتر یک صفحه ورزشی این روزنامه است. سعید زارعی مالک این باشگاه علت رفتن این تیم را عدم حمایت مسئولان رده بالای استان عنوان کرده است.

بایکوت القاصی‌مهر در برخی روزنامه های فارس/ دود سیگار در چشمان طبیعت هم رفت! هم صحبت‌های نوبخت را در جایگاه تیتر یک خود به چاپ رسانده است: «تحریم ها یک روزه لغو می شود».

عکس امروز این روزنامه اما مربوط به تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده در تهران است که با «تشییع 270 شاهد قدسی» تیتر شده است.

صدر اخبار داخلی این روزنامه به گردهمایی فرمانداران سراسر استان اختصاص یافته است. استاندار در این جلسه خطاب به فرمانداران گفته: «حمایت فرمانداران و بخشداران از کاندیدای خاص، عزل آنها را در پی دارد».

نظرات بینندگان