کد خبر: ۷۱۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۶ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 30 خرداد 94

از آداب و رسوم مردم شیراز در ماه رمضان تا معرفی فرماندار پشت درهای بسته

موضوع برد مقتدرانه تیم ملی والیبال در برابر آمریکا در همه روزنامه ها و به خصوص در جایگاه عکس صفحه اول به چشم می خورد.

فرمانداری که از پشت درهای بسته سکان فرمانداری شیراز را در دست گرفتبه گزارش شیرازه؛ بررسی روزنامه ‌های امروز استان نکته‌های جالبی درپی داشت که شما را دعوت به خواندن آن می‌کنیم:

فرمانداری که از پشت درهای بسته سکان فرمانداری شیراز را در دست گرفت با گزارشی از سفره افطار شیرازی ها کار خود را شروع کرده است. نویسنده طی این گزارش به بررسی آداب رسوم شیرازی ها در ماه مبارک رمضان و به‌ویژه افطار پرداخته که با عکسی در صفحه اول به چاپ رسیده است: «پای سفره پر آداب و رسوم شیرازی‌ها در ماه رمضان».

معارفه فرماندار شیراز پشت درهای بسته هم در صفحه نخست و با «عالیشوندی فرماندار شیراز شد» تیتر شده است. معارفه فرماندار شیراز همزمان با تودیع و معارفه رییس سازمان ورزش و جوانان فارس انجام گرفته است.

تیتر دیگری که در این صفحه کار شده مربوط به «محاکمه 11 متهم پرونده حمله به مطهری 13 مرداد ماه» است. وکیل مطهری با بیان این خبر گفته: «سه نفر از این متهمان، رئیس و معاون دانشگاه و دانشجوی دعوت کننده هستند».

«بلاتکلیفی 22 هزار دانش آموز مهاجر افغان در استان فارس برای ثبت نام مدارس» هم از عناوین این روزنامه است که بررسی وضعیت این دانش آموزان بعد از دستور ویژه رهبر انقلاب مبنی بر تحصیل رایگان دانش آموزان افغان، پرداخته است.

فرمانداری که از پشت درهای بسته سکان فرمانداری شیراز را در دست گرفت خطبه های نماز جمعه این هفته شیراز که به امامت آیت الله ایمانی برگزار شده تیتر یک امروز این روزنامه شده است: «هدف از مذاکرات رسیدن به یک توافق خوب است».

عکس امروز و تیتر آن اما مربوط به برد تیم ملی والیبال در دیدار با تیم آمریکاست که خبر این برد نیز در کنار عکس به چاپ رسیده است. «پیروزی شیرین و مقتدرانه ایران بر آمریکا» تیتری است که برای این تصویر انتخاب شده.

«چرا این همه طلاق؟» اما عنوان یادداشت امروز مدیرمسئول این روزنامه است. عسلی طی این یادداشت به بررسی موضوع طلاق در جامعه، علل و و مباحث در این موضوع پرداخته است.

فرمانداری که از پشت درهای بسته سکان فرمانداری شیراز را در دست گرفت صحبت مدیر کل جدید ورزش و جوانان فارس را تیتر یک خود کرده است. کامیاب که از پنجشنبه گذشته سکان دار اداره ورزش و جوانا فارس شده در اولین سخنرانی خود گفته: «تکمیل 300 پروژه نیمه‌تمام ورزشی در اولویت».

عکس امروز این روزنامه که به بافت تاریخی فارس مربوط است با تیتر «تصویب طرح تفصیلی بافت تاریخی شیراز تا 2 هفته دیگر» در صفحه نخست کار شده است.

موضوع بیمارستان نمازی شیراز که این روزها با مشکلاتی از قبیل کمبود جا و فرسودگی ساختمان هایش دست و پنجه نرم می کند به نقل مجالس محافل بهداشت و درمان فارس و البته رسانه ها تبدیل شده است. ساخت بیمارستان دوم هم با مشکلاتی از قبیل نبود زمین مناسب مواجه بود که بنا به قولی که مسئولین در این رابطه با تامین زمین مورد نیاز داده اند تقریبا حل شده است. یادداشت امروز این روزنامه با عنوان «بیمارستان شلوغ» به بررسی همین موضوع پرداخته است.

فرمانداری که از پشت درهای بسته سکان فرمانداری شیراز را در دست گرفت هاشمی رفسنجانی در دیدار اعضای خانه صنعت و معدن گفته: «واگذاری امور به مردم و توجه به بخش خصوصی، یک روند جهانی است» که نیم‌نگاه تیتر یک خود را به این موضوع اختصاص داده است.

«آوار آسمان خراش های ایران روی آمریکا» تیتری است که این روزنامه در کنار عکسی از دیدار ایران و آمریکا در جریان لیگ جهانی والیبال به چاپ رسانده است.

صدر اخبار داخلی این روزنامه اما به نماز جمعه این هفته شیراز اختصاص یافته است که با تیتر «حضور پرمضمون مردم در تشییع دردانه های به وطن بازگشته، پیام هایی برای گروه های مختلف داشت» به نقل از آیت الله ایمانی به چاپ رسیده است.

فرمانداری که از پشت درهای بسته سکان فرمانداری شیراز را در دست گرفت اما تیتر یک خود را به صحبت های رهبر انقلاب در محفل انس با قرآن کریم اختصاص داده است: «صوت خوش، مقدمه القاءمفاهیم قرآنی است».

عکس امروز این روزنامه مربوط به خبر یکی از خبرگزاری هاست که به بررسی وضعیت مسکن اقشار کم درآمد پرداخته است. «هفت میلیون بی‌خانمان، چگونه خانه‌دار می شوند؟» عنوانی است که در کنار عکسی در همین رابطه برای این خبر انتخاب شده است.

نظرات بینندگان