کد خبر: ۷۱۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۰۳ تير ۱۳۹۴
فرماندار ممسنی در گفتگو با شیرازه:

سرمایه‌گذاری در ممسنی وضعیت خوبی ندارد/ در برخی مناطق کشت برنج را ممنوع کردیم

پیکری گفت: باید اقتصاد شهرستان را از کشاورزی به صنعتی تغییر دهیم که بتوانیم شغل ایجاد کنیم.
رهام پیکری در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصادی شیرازه، با اشاره به وضعیت اقتصادی این شهرستان گفت: به دلیل اینکه بخش عظیمی از منابع صنعتی مانند آلومنیوم، سنگ گچ، گوگرد و خاک نسوز در بخشی قرار دارند که پوشش جنگلی وجود دارد؛ منابع طبیعی به دلیل موارد زیست‌محیطی از بهره‌ برداری این منابع جلوگیری می‌کند و متأسفانه روند خوبی در سرمایه‌گذاری ممسنی نداریم.

وی در ادامه با اشاره به سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری این شهرستان بیان کرد: چند شرکت در این حوزه ورود داشته‌اند و یک روستا نیز در محدوده شش کیلومتری شهر نورآباد به عنوان پایلوت گردشگری در بخش سراب بهرام معرفی شده است.

فرماندار ممسنی با اشاره به بحران آب و تمهیدات حوزه کشاورزی بیان کرد: به دلیل خشکسالی و بحران آب ممنوعیت کشت برنج در سرشاخه‌ها و ورودی شهرستان داشته‌ایم و عملاً در سه رودخانه شهرستان کشت برنج را ممنوع کرده‌ایم و کشت ذرت و ماش را در دستور قرار داده‌ایم.

پیکری گفت: با توجه به آتش‌سوزی پارسال امسال در همان فروردین اقدام به نصب آتش‌برهایی در مناطق خاص کردیم.

وی بیان کرد: سرمایه‌گذار به امنیت نیاز دارد و با توجه به وضع خشکسالی و کم شدن 60 درصد آب رودخانه، باید اقتصاد شهرستان را از کشاورزی به صنعتی ورود کنیم که بتوانیم شغل ایجاد کنیم و این امر مستلزم همکاری منابع طبیعی و محیط‌ زیست است.
نظرات بینندگان