کد خبر: ۷۲۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۵ - ۱۴ تير ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 14 تیر 94

1136 شهر ایران سینما ندارد/ 150 خودرو میلیاردی در خیابان های شیراز

موضوع استعفای استاندار و تب انتخاب استاندار جدید محور مشترک روزنامه های امروز است.
ایمان ایمانیه به طرح پزشک خانواده/ کثیف تر از زباله

به گزارش شیرازه؛

ایمان ایمانیه به طرح پزشک خانواده/ کثیف تر از زباله نامه روحانی به معاون اول را تیتر کرده و آورده: «رونق بخشی به اقتصاد در چارچوب اقتصاد مقاومتی ضرورت ملی است».

تصویر امروز این روزنامه به شب های قدر اختصاص یافته است.

استعفای استاندار و تلاش ها برای معرفی و تعیین جایگزینی مناسب برای وی در تمام گروه های سیاسی استان به چشم می خورد. مجمع نمایندگان فارس هم از این قاعده مستثنی نبوده و نیستند. مجمع نمایندگان در اقدامی به معرفی گزینه های مد نظر خود برای استانداری فارس پرداخته اند که صدر اخبار داخلی به این موضوع اختصاص یافته است.

نشست خبری ایمانیه در مورد پزشک خانواده هم مطلب دیگری است که در صفحات داخلی کار شده است. وی در این نشست ضمن پافشاری در مواضع قبلی خود به محاسن این طرح اشاره ای داشته است. این درحالی است که بارها در نظرسنجی های مختلف شاهد نارضایتی مردم از این طرح بوده ایم که البته هر بار با پافشاری ایمانیه این نظرسنجی ها نادیده گرفته شده اند.

و کاریکاتور امروز؛

ایمان ایمانیه به طرح پزشک خانواده/ کثیف تر از زباله

ایمان ایمانیه به طرح پزشک خانواده/ کثیف تر از زباله سفر قائم مقام وزیر کشور به شیراز و رایزنی پیرامون انتخاب استاندار در صفحه نخست این روزنامه بیش از مطالب دیگر به چشم می خورد. حاصل جلسه‌ی طولانی دیشب، اعلام شانس بالای سه نفر برای تصدی این پست حساس و مهم است. لازم به ذکر است امیری پس از جلسه به دیدار آیت‌الله ایمانی رفته و با وی نیز در این رابطه صحبت کرده است. اینکه دولت سکان استان فارس را در دست چه کسی قرار می دهد و اینکه فشار گروه ها، نمایندگان و سیاسیون استان چقدر در تصمیم دولت تاثیر می گذارد، مطلبی است که باید در روزهای آینده ببینیم.

«قضاتی که خوش درخشیدند» تیتر دیگر این صفحه است که مربوط به معرفی و تجلیل از قضات برتر استان در سطح کشور و استان است که با عکس هایی از این قاضیان نمونه به چاپ رسیده است.

«وقتی تاریخ را کچ می گیرند!» هم در این صفحه تیتر شده که مربوط به بنایی تاریخی در گراش است که با استفاده از مصالحی از قبیل سیمان و گچ به وضعیت بسیار بدی دچار شده است. لازم به ذکر است این خبر از تولیدی های سایت شیرازه است که این روزنامه بدون ذکر منبع آن را به چاپ رسانده است.

«تابستان داغ کتاب شیراز در راه است» مربوط به آغاز به کار دوباره بازار تابستانه کتاب در شیراز است. این خبر را مدیر انتشارات نوید داده و در صفحه 8 به چاپ رسیده است.

این روزنامه نشست خبری ایمانیه را به صدر اخبار داخلی خود کشانده و «دفاع تمام قد دکتر ایمانیه از طرح پزشک خانواده» تیتر کرده است. وی در این نشست گفته: «اگر در روزهای اول به تبعیت از قانون از برنامه حمایت می کردم الان به آن ایمان آورده‌ام».

ایمان ایمانیه به طرح پزشک خانواده/ کثیف تر از زباله نامه رییس جمهور به معاون اول را تیتر یک خود کرده است: «ضرورت رونق بخشی اقتصادی و اصلاح نظام بانکی».

عکس امروز و تیتر آن مربوط به گزارش یکی از خبرگزاری ها از بازار کار است که با تیتر «حال اشتغال در کشور چطوراست؟» چاپ شده.

از میان اخبار داخلی این روزنامه می توان به نشست خبری ایمانیه اشاره کرد که با «رفع محدودیت انتخاب پزشک خانواده در شعاع 1/5 کیلومتری محل سکونت» تیتر شده است.

ایمان ایمانیه به طرح پزشک خانواده/ کثیف تر از زباله تیتر یک خود را به نشست خبری کارگردان فیلم رستاخیز که در شیراز برگزار شده اختصاص داده است: «1136 شهر ایران سینما ندارد». درویش با بیان این مطلب گفته: «هنوز در سینما و هنر کشورهای همسایه و حتی همزبان خود سهمی نداریم».

کاریکاتوری نه چندان دلچسب با تیتر «150 خودرو میلیاردی در خیابان های شیراز» جای عکس صفحه نخست این روزنامه را گرفته که مربوط به گزارشی از بازار داغ خودرو های لوکس در شیراز است. خودرو هایی که به گفته نویسنده در پارکینگ های خصوصی معامله می شوند.

«کثیف تر از زباله» عنوان یادداشت امروز به قلم مقدس فرد است. وی با ارائه آماری از میزان تولید زباله توسط هر نفر در شهر و روستا به بررسی فرهنگ تولید زباله، تفکیک و بازیافت آن پرداخته است. وی همچنین از روند ضعیف تفکیک و بازیافت زباله همچنین نحوه امحای زباله ها انتقاد کرده است.

ایمان ایمانیه به طرح پزشک خانواده/ کثیف تر از زباله تنها روزنامه امروز است که تیتر یک خود را به صحبت های رهبر انقلاب در جمع اساتید دانشگاه ها اختصاص داده است: «سیاسی کاری و حاشیه پردازی به پیشرفت علمی ضربه جدی می زند».

تناقض گویی مسئولین فارس در مورد تب کریمه پایان ندارد. صفحه 3 این روزنامه میزبان دو خبر در این رابطه است. مدیر کل دامپزشکی فارس از «عدم وجود بیماری تب کریمه کنگو در فارس» خبر داده درحالی که در کنار این مطلب شاهد «شناسایی یک نفر مبتلا به تب کریمه در استان فارس» هستیم که به نقل از معاون علوم پزشکی شیراز به چاپ رسیده است. امیدواریم این تناقض گویی ها باعث غفلت مسئولین از این بیماری خطرناک نشود.

نظرات بینندگان