کد خبر: ۷۴۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۷ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 22 مرداد 94

استارت مهربانی با تالار مهر/ «لاف زنی های آن چنانی بلای جان گردشگری فارس»!

روزنامه های استان، بعد از گذشت 5 روز از روز خبرنگار، هنوز سخنرانی مسئولین ادارات و سازمان ها در مراسم تجلیل از خبرنگاران را به طور وسیع پوشش می دهند.
سالادبه گزارش شیرازه؛

سالاد روحانی در جلسه دیروز هیات دولت با اشاره به لزوم رسیدگی به نامه ها و مطالبات مردم گفته: «مدیران اجرایی رسیدگی به درخواست های مردم را در صدر برنامه های قرار دهند» که این گفته وی تیتر یک امروز است.

عکس امروز به مراسم تجلیل از خبرنگاران مربوط است که به همت بسیج رسانه فارس برگزار شده است. غیب پرور در این مراسم گفته: «حرف بی خودی است اگر خواهان جامعه تک صدایی باشیم». در حاشیه این مراسم همچنین از تمبر اختصاصی بسیج رسانه فارس به مناسبت روز خبرنگار رونمایی شد.

و خبرنگاری از دید کاریکاتوریست این روزنامه

سالاد

سالاد تیتر یک خود را به گزارش یکی از خبرگزاری ها اختصاص داده است: «بیکاری جوانان، 3 قفله شد». بنا به این گزارش در برخی از استان ها ترخ بیکاری جوانان به 50 درصد رسیده است. در این میان نرخ بیکاری بانوان در ایلام بالغ بر 86 درصد است. این بیکاری عمدتا به علت رها شدن این موضوع توسط دولت است. در این سال های اخیر واردات بی رویه کمر اقتصاد کشور را خم کرده است و از طرفی هم قرار گرفتن تمام انرژی دولت در اختیار مذاکرات و زمین ماندن پروژه ها باعث شده تا بیکاری در وضعیتی بسیار نابسامان قرار بگیرد.

از جمله تیتر های داخلی این روزنامه هم می توان به چند تیتر اشاره کرد؛ اول صحبت های القاصی مهر به مناسبت روز خبرنگار که گفته: «مسئولان برای قرار گرفتن شغل خبرنگاری درشمار مشاغل سخت همت کنند».

تیتر دوم مربوط به صحبت های مدیر عامل مخابرات استان است که در نشست خبری خود به مناسبت روز خبرنگار گفته: «هم کد سازی، کاهش 30 درصدی درآمد های مخابرات را به همراه داشته است».

تیتر سوم اما مربوط به مراسم تجلیل از خبرنگاران است که به همت سازمان بسیج رسانه فارس و صحبت های غیب پرور برگزار شده است. غیب پرور در این مراسم گفته: «راه شهدا را با مبارزه با آمریکا ادامه می دهیم».

سالاد این روزنامه تیتر یک خود را به هزینه ایرانیان برای سفر به خارج اختصاص داده است. معافیت مالیاتی 9 ساله برای واحدهای تولیدی عنوان تیتری است که از میان سخنان مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در شیراز انتخاب شده است.

نشست خبری مدیر عامل مخابرات استان که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شده به موضوع عکس امروز تبدیل شده است و تیتر «مردم با نصب آنتن های تلفن همراه مخالفت می کنند» برای آن انتخاب شده است. روزگار با ارایه آماری از اقدامات و فعالیت های این شرکت از نصب و راه اندازی سایت های بیشتری در زمینه نسل چهارم (4G) خبر داده است.

سالاد

روزنامه خبرجنوب در بیست و دومین روز از مردادماه در حالی روی گیشه های مطبوعات رفته که در صفحه استانی آن بیشتر از رنگ سبز استفاده کرده است. تیتر یک این روزنامه به میزبانی شیراز از شهدای گمنام و برگزاری محافل انس با شهدا اختصاص دارد. «لاف زنی های آن چنانی بلای جان گردشگری فارس»! عنوان تیتری است که برای یک دروغ شاخدار انتخاب شده است. چند روز پیش بود که رئیس جامعه تورگردانان ایران گفته بود: هتل های 4 و 5 ستاره شیراز تا سال 2016 رزرو شده اند. سیادتیان رئیس جامعه هتلداران فارس اما آن را لاف زنی می داند. او به روزنامه خبرجنوب گفته است: ظرفیت هتل های شیراز حتی در ایام شلوغی 15 تا 20 درصد خالی است چه رسد به این که سال آینده پر شده باشد! درست است که سفر گردشگران به شیراز با افزایش خوبی روبرو بوده اما بی تردید، اخبای از این دست می تواند به تغییر مسیر گردشگر بیانجامد و از طرفی حجم تقاضاها برای ساخت هتل در شیراز را بالا ببرد.

ضرر 3 میلیارد تومانی شرکت مخابرات با هم کد سازی تلفن های ثابت در شیراز تیتری است که از میان سخنان آقای روزگار مدیرعامل شرکت مخابرات فارس در اولین نشست خبری پس از مسئولیتش در این سمت انتخاب شده. روزگار می گوید: «مردم به دلیل بعضی ابهامات جلو نصب آنتن های مخابرات را می گیرند». این گفته آقای روزگار هر چند مطلق نیست و برخی به دلیل هزینه هایی که مخابرات می پردازد، از آن استقبال هم می کنند اما بسیاری نگران تشعشعات و فرکانس های این دکل ها هستند و متاسفانه حوزه بهداشت و درمان هم، به این مسئله ورود نمی کند که مشخص کند آیا دکل ها برای سلامتی مضرند یا بی خطر.

موضوع تالار مهر، سوژه گزارش دیگر خبرجنوب است. این تالار یکی از صدها پروژه ای است که در استان فارس زخمی و ملول به حال خود رها شده. آن طور که مریدی مدیر پرحاشیه فرهنگ و ارشاد فارس به خبرجنوب گفته، وعده 7 میلیارد تومان نقد و  10 میلیارد تومان نسیه را از دولت گرفته تا بی مهری ها به تالار مهر جبران شود. هر چند ظاهر خبر، خبری است خوب و امیدوار کننده اما باید در نظر داشت مدیرکل قبلی فرهنگ و ارشاد فارس هم، از این وعده ها می داد. به هر حال امیدواریم این تالار خیلی زود قد بکشد!

نظرات بینندگان