کد خبر: ۷۵۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۳ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 14 شهریور 94

اعترافات تکان دهنده مرد ژله ای/ انتقاد دکتر خدادوست از سفر مردم شیراز به ایتالیا و اسپانیا برای درمان چشم

صحبت‌های رهبر انقلاب در دیدار با اعضای مجلس خبرگان و خبر افتتاح مسکن مهر شیراز در منطقه لپویی از جمله محورهای مشترک روزنامه‌های امروز است.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاد «تحریم ها باید برداشته شوند» تیتر یک امروز است که از میان صحبت های رهبر انقلاب در دیدار با اعضای مجلس خبرگان انتخاب شده است.

کمپین نخریدن خودرو که این روزها صدای وزیر صنعت و معدن هم را درآورده است، موضوع عکس امروز شده و با «خودروهایی که مشتری ندارند» تیتر شده است.

بررسی اوضاع نابسامان صنایع در فارس را می توانید در یادداشت امروز این روزنامه بخوانید. این یادداشت که با عنوان «صنایع نامریی» کار شده است به مشکلات و موانع مختلفی پرداخته که بر سر راه صنایع استان قرار گرفته دارد. در بخشی از این یادداشت آمده: «متاسفانه تا این تاریخ، مگر در موارد خاص، صنعت استان با مدیریت ارزنده ای همراه نبوده است که طی آن صنایع بسیاری در مقابل بحران های حادث شده به زانو درآمدند».

سالاد به نقل از رهبر انقلاب در دیدار رییس و اعضای مجلس خبرگان تیتر زده: «نباید فریب لبخند دشمن را خورد». «اگر قرار است تحریم ها برداشته نشود، پس معامله ای هم در کار نخواهد بود» صحبتی دیگر از ایشان است که ذیل تیتر یک کار شده است.

همه اخبار داخلی این روزنامه اما از سایر خبرگزاری ها آورده شده و این روزنامه محتوای تولیدی خاصی ندارد.

سالاد

«کاری کارستان در زیر زمین شیراز» تیتر امروز روزنامه خبرجنوب است. گروهی از اعضای روزنامه خبرجنوب میهمان سازمان قطار شهری شیراز شدند. حاج زمانی مدیرعامل قطار شهری شیراز در این دیدار به واحدی پور مدیرمسئول این روزنامه گفته است: شب هنگام وقتی از محل کار به خانه بازمی گردم با استفاده از نور چراغ قوه روزنامه خبرجنوب را می خوانم. او از مصائب و مشکلات این پروژه و حجم کار صورت گرفته به اهالی این روزنامه گزارش داده است. حاج زمانی همچنین از احداث مجتمع های تجاری در کنار ایستگاه های قطار شهری خبر داد. مدیر این پروژه بزرگ شهری گفته است که برای اتمام خط یک قطار شهری شیراز 700 میلیارد تومان نیاز است که البته منابع آن تامین شده است. قطعا کسی منکر زحمات سازمان قطار شهری و پیمانکاران و کارگران برای اتمام پروژه نیست اما اگر اعتبار پروژه تامین شده است، بهانه ای برای تاخیرهای مکرر در اتمام این پروژه چندین ساله نمی ماند و قطعا مردم زمانی خوشحال می شوند که دیگر کندو کاو برای ساخت ایستگاه ها تمام شده باشد و آن ها با آسودگی خیال بتوانند با مترو در کمترین زمان به مقصد خود برسند.

«پشت پرده شب های وحشت زنان شیرازی» تیتر دیگری است که در صفحه استانی خبرجنوب برجسته شده است. این عنوان از اعترافات مرد ژله ای انتخاب شده است. ماجرا از این قرار است دختر جوانی در سال 92 با مراجعه به پلیس پرده از آزار و اذیت خود توسط مردی با بدن چرب شد. گرچه این مرد متجاور دستگیر شد اما مدتی بعد با رضایت این خانم جوان آزاد شد!

این جوان 20 ساله از مردادماه 93 بار دیگر دست بکار شد. این فرد روزها به سپیدان سفر می کرد و کاه و یونجه می خرید و به شیراز برمی گشت و شب هنگام از طریق پشت بام به منازل قربانیان خود می رفت و پس از آزار و اذیت طعمه های خود متواری می شد. 15 زن از 18 سال تا 60 سال با دادسرای جنایی شیراز از این متجاوز شکایت کردند. مردژله ای در اعترافات خود می گوید: وارد 100 خانه شدم و تنها توانستم در 23 مورد به هدف خود برسم. او می گوید: یکبار شلوارم را پشت بام جا گذاشتم که پشت آن نوشته شده بود؛ امین. اما پایان کار این مرد شیطان صفت زمانی بود که وارد خانه ای شد که به دوربین مدار بسته مجهز بود. ماموران با کنار هم گذاشتن همه پازل ها، او را در خانه اش دستگیر کردند.

سالاد بررسی موضوع بیکاری از زبان مسئولین و نمایندگان فارس موضوع گزارش کوتاهی است که این روزنامه آن را تیتر کرده است: «بانک ها نفس فارس را بند آورده اند». این روزنامه اما توپ را به زمین بانک ها انداخته و تسهیلات را عامل اصلی این معضل خوانده است. وام هایی که گرفتن آنها سخت است و اغلب به دست آنهایی می رسد که از آن در زمینه هایی دیگر استفاده می کنند از جمله عواملی است که نویسنده به آنها استناد کرده است.

عکس امروز به دکتر خدادوست اختصاص یافته که به بررسی سبقه پیوند چشم و قرنیه در شیراز پرداخته است. این عکس با «پیوند چشم و قرنیه در شیراز سابقه ای 45 ساله دارد» تیتر شده است.

«ملت ایران هیچگاه عدامت دشمنانش را فراموش نمی کند» تیتری است که برای خطبه های این هفته نماز جمعه شیراز انتخاب شده که به امامت آیت الله ایمانی برگزار شده است.

صفحه پایانی اما میزبان گزارشی شده که به بررسی انتخابات سازمان نظام مهندسی پرداخته است. مهم ترین نکته این انتخابات، تلاش وزیر راه است که سعی دارد جلوی ورود دولتی ها و کارمندان شهرداری و... را به این انتخابات بگیرد. بررسی این موضوع از زوایای مختلف حاصل کار نویسنده این گزارش است که تیتر «از دولتی ها اصرار، از آخوندی انکار» برای آن انتخاب شده است.

سالاد تاکید رهبر انقلاب مبنی بر «لزوم بررسی برجام در مجلس» تیتر یک امروز این روزنامه است که به سختی می توان تیتر امروز را از میان انبوه تبلیغات این روزنامه تشخیص داد! چرا که تقریبا تمام صفحه نخست را تبلیغات فرا گرفته است.

«آیلان» کودکی سوری است که به خاطر حملات داعش مجبور به پناهندگی شده بود و در سواحل ترکیه غرق شد و تصویری بسیار تکان دهنده از وی شبکه های مجازی را پر کرد. این عکس در جایگاه عکس صفحه نخست همراه با توضیحات کوتاهی به چاپ رسیده است.

و اندر احوالات پرحادثه ترین نقطه کشور؛

سالاد
نظرات بینندگان