کد خبر: ۸۱۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۱ - ۰۹ دی ۱۳۹۴
آیت الله ایمانی در گفتگو با شیرازه مطرح کرد

4 دلیلی که باعث شد شورای فرهنگ عمومی فارس در کشور برتر شود

آیت الله ایمانی امام جمعه شیراز دلایل موفقیت شورای فرهنگ عمومی استان فارس را تشریح کرد.

به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، آیت الله ایمانی امام جمعه شیراز و رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس در گفتگو با خبرنگار ما درخصوص کسب مقام برتر شورای فرهنگ عمومی این استان در سطح کشور ضمن یادآوری اینکه در دولت گذشته نیز این شورا موفق به کسب مقام برتر شده بود، گفت: از جمله دلایل موفقیت شورای فرهنگ عمومی استان فارس این است که از تمام ظرفیت شورای فرهنگ عمومی استفاده کرده‌ایم و جلسات شورا به طور منظم برگزار می‌شود. همچنین تمام تصمیم‌گیری‌هایی که در صحن شورا انجام می گیرد قبلا در اتاق فکر شورا مورد بحث، بررسی و جدل برخی چهره‌های فرهنگی، دانشگاهی و حوزوی قرار گرفته و سپس در صحن شورای عمومی مطرح می‌شود.

وی به دیگر عوامل موفقیت شورای فرهنگ عمومی اشاره و تصریح کرد: قرارگاه فرهنگی استان فارس زیر نظر شورای فرهنگ عمومی تشکیل شده و فعال است که دبیر شورا مصوبات را به استانداری ابلاغ و استانداری هم جهت اجرا به واحدهای ذیربط ابلاغ می‌کند و پس از آن پیگیری مصوبات شورا در سطح استان از طریق قرارگاه فرهنگی دنبال می‌شود.

آیت‌الله ایمانی ادامه داد: موضوعاتی که استان با آن‌ها درگیر و مورد نیاز فرهنگی استان است در شورای فرهنگ عمومی مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد و طبیعتاً چنین مجموعه‌ای می‌تواند راهگشا و کارگشا باشد و مسائل فرهنگی کلانشهر شیراز را دنبال کند.

وی در پاسخ به سوالی تصریح کرد: سپاه فجر استان فارس عضو اصلی شورای فرهنگ عمومی استان است و طبیعتا فرماندهی ارشد سپاه باید در جلسات شرکت کند که به دلیل مسائل کاری معمولا جانشین فرمانده سپاه حضور می‌یابد و مسئولین سپاه در تمام جلسات دعوت هستند که اگر یکی دو جلسه دعوت نشده باشند برگزار کنندگان جلسه باید مواخذه شوند و بنده از این موضوع اطلاعی ندارم.

نظرات بینندگان