کد خبر: ۸۲۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۱ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 3 بهمن 94

کسری بودجه میلیاردی یک سازمان دولتی در فارس/ سرمایه گذاری ایتالیایی ها در پارس شمالی

تشییع باشکوه شهدای جاویدالاثر در شیراز در صفحه نخست تمام روزنامه‌های امروز به چشم می‌خورد.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاد سفر دو روزه رییس جمهور چین به ایران موضوعی است که به تیتر یک امروز این روزنامه تبدیل شده است. وی به دعوت رسمی روحانی به ایران سفر کرده و هدف از سفر خود را تعمیق روابط دیپلماتیک با ایران عنوان کرده است.

عکس امروز به تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام در شیراز اختصاص یافته است. تشییع با شکوهی که مقامات استان از جمله استاندار را به صدور پیام تشکر و قدردانی از مردم به خاطر حضور پرشور در این مراسم وادار کرده است. افشانی پیش از این طی نامه ای و به بهانه عدم استقبال مردم از کاروان شهدا درخواست کرده بود مراسم تشییع پیکر شهدا به بعد از انتخابات پیش رو موکول شود.

و در پایان کاریکاتور امروز این روزنامه؛

سالاد

 

سالاد«خطر ابتلا به سرطان روده با مصرف حتی 25 گرم سوسیس و کالباس»، به نظر می رسد بعد از تصادفات بیشترین آمار مرگ و میر مربوط به مرگ بر اثر سرطان باشد. مسئول برنامه ثبت و پیشگیری سرطان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفته:«سالانه 2 هزار مرگ ناشی از سرطان در فارس رخ می دهد و سالانه حدود 5 هزار و 600 بیمار سرطانی جدید در فارس شناسایی می شود» زهره مظلوم بیان داشته:«طبق بررسی محققین، 35 درصد کل سرطان ها با تغذیه ارتباط مستقیم دارد و حدود 70 درصد سرطان ها نیز به طریقی می تواند به نوع تغذیه مربوط باشد. طبق یک مطالعه، با هر 10 گرم مصرف اضافه فیبر، 33 درصد خطر ابتلا به سرطان کاهش می یابد و استفاده از کلم بروکلی، سبزیجات، میوه جات، لبنیات، مرکبات و... نیز در کاهش بروز سرطان نقش دارد»

«بهزیستی فارس با کسری 6 میلیارد تومانی اعتبار مواجه شد»، مدیر کل بهزیستی فارس با اعلام این خبر گفته:«با وجود کسری اعتبارات، امسال فعالیت مطلوبی برای کاهش بیکاری مدد جویان بهزیستی استان انجام گرفته و طی 9 ماه امسال، یک هزار و 630 مددجو ضمن بهره مندی از تسهیلات کم بهره، برای خود کسب و کار راه انداختند»گفتنی است طی ماه های اخیر استاندار فارس بارها از دستگاه های استان خواسته بود برای جذب اعتبارات تلاش کنند»

«ایتالیایی ها زیر ساخت های پارس شمالی را توسعه می دهند»، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از آغاز مذاکره با سرمایه گذاران ایتالیایی به منظور ساخت یک پایانه در محدوده پارس سه در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خبر داده است» گفتنی است پارس شمالی در محدوده ی استان فارس قرار دارد. چند روز پیش هم فاز 15 و 16 پارس جنوبی با همکاری سپاه افتتاح شد.

سالاد رییس جمهور در جمع مجریان انتخابات به مطالبی اشاره کرده که با موضع گیری های متعددی از سمت سیاسیون کشور مواجه شده است. «احراز صلاحیت واقعی متعلق به مردم است» تیتری است که این روزنامه برای این مطلب انتخاب کرده است. روحانی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه مجلس خانه ملت است نه خانه یک جناح گفته: «دلمان می خواهد معتدلین به مجلس بروند».

«هوای شیراز از عطر حضور شهدا بوی بهشت گرفت» تیتر دیگر این روزنامه در صفحه نخست است که به صحبت های مدیران و مسئولان استان اختصاص یافته است. صفحه پایانی این روزنامه هم تعدادی از تصاویر این مراسم را به چاپ رسانده است.

سالاد با بیان این مطلب که بزرگترین بانک جهان در ایران شعبه تاسیس می کند، تیتر زده: «بانک های خارجی در ایران». بنا به اظهارات بانک مرکزی مانعی برای افتتاح شعب این بانک ها در ایران وجود ندارد و روند صدور مجوز برای آنها زمان بر نخواهد بود.

«میهمان نوازی شیرازی ها در استقبال از کاروان شهدا» تیتری است که این روزنامه برای تشییع پیکر شهدا در شیراز انتخاب کرده است. این طلب در قالب عکس صفحه نخست این روزنامه به چاپ رسیده است.

معاون امور انتخابات شورای نگهبان گفته: «27 بهمن، اعلام نهایی صلاحیت داوطلبان مجلس». این خبر در دومین صفحه این روزنامه به چاپ رسیده است. به گفته ره پیک داوطلبانی که رد صلاحیت شده اند 20 روز مهلت دارند تا نسبت به رد صلاحیت خود اعتراض کنند. وی همچنین از منتفی شدن برگزاری الکترونیکی انتخابات به علت ابهام قانونی و مسایل امنیتی، خبر داده است.

سالاد تیتر یک خود را از میان صحبت های آیت الله ایمانی در خطبه های نماز جمعه شیراز انتخاب کرده است: «تشییع شهدای جاویدالاثر در شیراز، حماسه ای دیگر شد». عکس امروز صفحه نخست هم به موضوع تشییع شهدا مربوط است.

صدر اخبار داخلی این روزنامه به شهر صدرا اختصاص یافته است و به نقل از شهردار صدرا تیتر زده: «عمده مشکلات شهر صدرا، مباحث زیرساختی در حوزه شهری است».


سالاد

نظرات بینندگان