کد خبر: ۸۸۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۶ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
امام جمعه موقت شیراز:

باید جلوی غارت بیت‌المال گرفته شود/ چه اشکالی دارد که چهار انگشت دزدان بیت‌المال قطع شود

حجت‌الاسلام رضوی‌اردکانی خطاب به رئیس‌جمهور گفت: با این‌گونه کارها از مردم قطع امید خواهد شد؛ بنابراین به‌جای تشکیل گروه و دفاع بی‌مورد نگذارید موضوع را ماست‌مالی کنند.

به گزارش «شیرازه»، حجت‌الاسلام سید ابوفاضل رضوی‌اردکانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز، با اشاره به رسوایی‌های مالی در فیش‌های حقوقی برخی از مدیران دولتی و همچنین گرفتن وام‌های کلان آنان با عنوان وام ضروری اظهار داشت: چنانچه به‌جای وزیر اقتصاد و دارایی بودم فوری استعفا می‌دادم تا معلوم شود که حکومتی نیز وجود دارد و جلو این رانت‌خواری و ویژه‌خواری‌ها را می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این افشاگری‌ها توسط نماینده مؤمن و انقلابی مجلس، احمد توکلی صورت گرفت، تصریح کرد: این مسأله درست در زمانی روشن شد که رئیس‌کل بانک مرکزی با افزایش وام ازدواج جوانان از 3 میلیون به 10 میلیون مخالفت و علت را نیز نبود منابع اعلام کرد.

خطیب موقت جمعه شیراز بابیان اینکه چطور برای وام ازدواج جوانان منابعی وجود ندارد اما برای حقوق‌های نجومی و وام‌های کلان برخی هیچ‌گونه مشکلی بر سر راه آنان نیست، خاطرنشان کرد: قوه قضائیه و نیروهای اطلاعاتی و امنیتی باید مراقب باشند تا دیگر این‌گونه مفسده‌ها موجب بدبینی مردم و ضربه به‌نظام اسلامی نشود.

رضوی اردکانی بابیان این‌که چرا باید مدیران شرکت‌های خودروسازی با فروش خودروهای بی‌کیفیت مبالغ سنگینی را از مردم دریافت کنند، اضافه کرد: از جیب مردم حقوق‌های کلان و چند صد میلیونی می‌گیرند و بریزوبپاش‌های بسیار می‌کنند.

امام‌جمعه موقت شیراز خواستار بررسی و تحقیق در شرکت‌های دولتی دیگری مانند مخابرات، نفت، آبفا و ... شد و ادامه داد: باید جلو غارت بیت‌المال گرفته شود و دستگاه‌های ذی‌ربط مدام این‌گونه شرکت‌های دولتی را رصد و بررسی کنند.

وی خطاب به رئیس‌جمهور دولت تدبیروامید تصریح کرد: با این‌گونه کارها از مردم قطع امید خواهد شد بنابراین به‌جای تشکیل گروه و دفاع بی‌مورد نگذارید موضوع را ماست‌مالی کنند.

وی بابیان این‌که برخی تصور می‌کنند که به استخدام دولت درآمده‌اند تا فقط بیت‌المال را غارت و چپاول کنند، بیان کرد: این‌گونه افراد نه حتی یک شلاق از ساواک شاه خورده‌اند و نه در دفاع مقدس کوچک‌ترین نقشی را داشته‌اند اما توقع دارند که مملکت به اسم آنان شود.

خطیب موقت جمعه شیراز با اشاره به اینکه چه اشکالی دارد که چهار انگشت این دزدان را قطع کنند تا موجب عبرت دیگران شود، گفت: پس احکام اسلامی برای کی و کجا وضع شده است.

رضوی‌اردکانی با اشاره به سالروز محاصره اقتصادی کشورمان توسط آمریکای جنایتکار اظهار داشت: این محاصره‌ها که از ابتدای انقلاب شروع شد و هم‌اینک پس از برجام نیز ادامه دارد، نه‌تنها خللی را در عزم و اراده ملت غیور ایران ایجاد نکرد بلکه جوانان خوش‌فکر ما در عرصه‌های مختلف علمی درخشیدند.

وی همچنین با اشاره به ملاقات فائزه هاشمی با بهائی‌ها تصریح کرد: این شخص حتی در مقابل پدر خود که گفت او غلط کرده ایستاد و از کار زشت و ناپسند خود دفاع کرد.

رضوی‌اردکانی بابیان این‌که بهایی‌ها در دوران شاه تمام امور مملکت را در دست داشتند اضافه کرد: این حزب کثیفی که توسط انگلیسی‌ها به‌وجود آمد هم‌اینک جاسوسی اسرائیل را می‌کند و تلاش دارد خود را یک دین و مذهب جلوه دهد.

فارس

نظرات بینندگان