کد خبر: ۸۹۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۸ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۵
رویداد های پلیسی فارس

دستگیری سارق دوربین های مداربسته در شیراز

رئيس پليس آگاهي استان از شناسايي و دستگيري سارق دوربين هاي مدار بسته و كشف 16 فقره سرقت از وي در شهرستان شيراز خبر داد.

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی شیرازه، پلیس به‌عنوان یک سازمان انتظامی و اجتماعی نقشی تعیین‌کننده در امنیت اجتماعی، اخلاقی جامعه دارد. این نهاد با هدف امنیت پایدار وظیفه خطیری را بر عهده دارد. شیرازه روزانه در قالب یک بسته خبری اخبار و جرائد پلیسی استان را منتشر می‌کند.

دستگیری سارق دوربین های مداربسته در "شيراز"

رئيس پليس آگاهي استان از شناسايي و دستگيري سارق دوربين هاي مدار بسته و كشف 16 فقره سرقت از وي در شهرستان شيراز خبر داد.

سرهنگ سيروس حيدري، گفت: به دنبال وقوع چند فقره سرقت دوربین مدار بسته نصب شده در مقابل بانک ها و اماکن خصوصی در سطح شهرستان شیراز، موضوع در دستور كار ماموران پليس آگاهي استان قرار گرفت.

وي اظهار كرد: با بررسي موضوع مشخص شد سارق یا سارقین با بالارفتن از جعبه و تیرهای برق کنار بانک ها و اماکن خصوصی اقدام به سرقت دوربین های مدار بسته می کنند.

رئيس پليس آگاهي استان فارس بيان كرد: پس از بازدید از صحنه های سرقت توسط کارآگاهان و بررسی فیلم های ضبط شده چهره سارق استخراج که پس از اطلاع رسانی به واحدهای گشت و عملیات، سارق به نام "ف – ف" و محل های سکونت و اختفاء وی شناسائی شد.

سرهنگ حيدري افزود: در یک عملیات غافلگیرانه پلیسی متهم دستگیر و پس از انتقال به پليس آگاهي در بررسي سوابق وي مشخص شد،‌متهم دارای سه فقره سابقه به اتهام سرقت و اعتیاد به موادمخدر می باشد.

وي اظهار كرد: در تحقيقات انجام شده از متهم دستگير شده، وي به ۱۶ فقره سرقت شبانه دوربین مدار بسته از جلو بانک ها و اماکن تجاری به تنهائی در سطح شهرستان شیراز اقرار كرد.

رئيس پليس آگاهي استان فارس گفت: صحنه های سرقت بازسازی، ۱۳ نفر از شکات (۵ فقره سرقت دوربین مدار بسته بانک و ۸ فقره سرقت از اماکن خصوصی) شناسائی شده اند.

پايان خط سارق مسلح و حرفه اي در "فیروزآباد"

فرمانده انتظامي شهرستان فیروزآباد استان از دستگيري یک نفر از سارقان مسلح و تحت تعقيب دستگاه قضايي توسط ماموران پلیس آگاهی آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسین ارجمند مزیدی، گفت: در پي ارجاع نیابت از شعبه 17 بازپرسی شیراز به پليس شهرستان فيروزآباد مبنی بر دستگیری مهتم سارق مسلح متواری، با توجه به حساسیت موضوع، این عملیات به ماموران پلیس آگاهی شهرستان محول شد.

وي بيان كرد: ماموران پس از انجام اقدامات اطلاعاتي و شناسايي مخفيگاه متهم، با هماهنگي قضايي طي یک عمليات غافلگیرانه وارد مخفيگاه وي شده و متهم تحت تعقيب را دستگير كردند.

فرمانده انتظامي شهرستان فیروزآباد خاطر نشان کرد : در اين خصوص پرونده تشکيل و متهم جهت سير مراحل قانوني تحويل شعبه 17 بازپرسی شیراز شد.

اتوبوس حامل کالای قاچاق میلیوني در "لارستان" متوقف شد

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان استان از کشف يك محموله کالای قاچاق به ارزش 40 میلیون ریال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسین دیندارلو، گفت: ماموران پاسگاه انتظامی چهار برکه شهرستان لارستان هنگام کنترل خودرو های عبور در ایست و بازرسی به يك دستگاه اتوبوس مشکوک شدند.

وي ادامه داد: پس از متوقف كردن اتوبوس، در بازرسي از آن مشخص شد،‌خودرو حامل كالاي قاچاق از نوع البسه مي باشد.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان افزود: در اين راستا تعداد يك هزار 460 ثوب پوشاك قاچاق كشف، يك قاچاقچي كالا دستگير و اتوبوس حامل كالاي قاچاق نيز توقيف شد.

سرهنگ دیندارلو خاطر نشان كرد: ارزش کالاهاي قاچاق کشف شده، بيش از چهل ميليون ريال برآورده شده است.

توقيف خودرو سمند با 94 هزار نخ سيگار خارجي قاچاق در "داراب"

فرمانده انتظامي شهرستان داراب استان از توقيف يك دستگاه خودرو سمند با 94 هزار نخ سيگار خارجي قاچاق به ارزش 130 ميليون ريال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج رستمي، گفت: مأموران ايست و بازرسي قلاتويه شهرستان داراب هنگام گشت زني در اطراف ايست و بازرسي، به يک دستگاه خودرو سمند مشکوک و به راننده خودرو دستور ايست دادند.

وي ادامه داد: راننده سمند بدون توجه به فرمان ايست اقدام به فرار کرد که پس از طي مسافتي تعقيب و گريز خودرو را متوقف و در بازرسي از آن 94 هزار نخ سيگار خارجي قاچاق به ارزش 130 ميليون ريال کشف شد.

توقيف45 دستگاه وسيله نقليه متخلف در "استهبان"

فرمانده انتظامی شهرستان استهبان استان از توقیف 5 دستگاه خودرو و 40 دستگاه موتور سیکلت متخلف طي 10 روز گذشته در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ داود امجدی، گفت: در 10 روز گذشته ماموران انتظامي، با تشکيل تيم هاي عملياتي و ايجاد نقطه هاي ايست و بازرسي در سطح شهر موفق به توقيف 5 دستگاه خودرو و 40دستگاه موتورسيکلت متخلف و حادثه سازشدند.

دستگيري دو فروشنده سابقه دارمواد افيوني در "شيراز"

فرمانده انتظامي شهرستان شيراز از دستگيري دو فروشنده حرفه اي و سابقه دار موادمخدر خبر داد و گفت: در اين عمليات سه كيلو گرم ترياك كشف شد.

سرهنگ يوسف ملك زاده از اجراي طرح تشديد مبارزه با قاچاقچيان و فروشندگان مواد مخدر و سوداگران مرگ خبر داد و اظهار كرد: در راستاي تحقق اهداف اين طرح ماموران كلانتري 30 ركن آباد شيراز، موفق شدند در عملياتي مقتدرانه دوفروشنده حرفه اي و سابقه دار موادمخدر كه در زمينه تهيه و توزيع ترياك فعاليت داشتند را دستگير كنند.

وي افزود: ماموران پليس در بازرسي از محل سكونت اين دو متهم در محله ركن آباد شيراز،‌ سه كيلوگرم ترياك به همراه 40 گرم شيره ترياك و يك عدد ترازوي ديجيتال توزين موادمخدر را كشف و يك دستگاه موتورسيكلت كه در زمينه توزيع و فروش موادمخدر استفاده مي شد، توقيف كردند.

پرداخت شهریه دانشگاه از حساب دوست صمیمی

فرمانده انتظامی شهرستان فسا استان از کشف پرونده برداشت غیر مجاز اینترنتی از حساب صاحب کافی نتی در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ علی شیبانیان، گفت: فردی 33 ساله و صاحب کافی نتی در شهرستان فسا با مراجعه به پلیس فتا اين شهرستان، مدعي شد كه مبلغ دو ميليون و 360 هزار ريال به صورت اینترنتي برداشت شده است.

وي ادامه داد: در اين خصوص پرونده تشكيل و موضوع در دستور كار كارشناسان پليس فتا شهرستان فسا قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا گفت: با انجام اقدامات فنی پلیس فتا عامل برداشت اینترنتی شناسايي،‌دستگير و مشخص شد وي دانشجوی یکی از شهرستان های استان فارس بوده است و از طریق اینترنت این برداشت را برای پرداخت شهریه دانشگاه خود انجام داده است.

مراقب ایمیل های آلوده به ویروس باشید

رئیس پلیس فتا استان درباره ارسال ویروس از طریق ایمیل های مشکوک به همشهریان هشدار داد.

سرهنگ سیدموسی حسینی، گفت: یکی از متداول ترین روش‌های انتشار ویروس‌های رایانه ای، استفاده از ایمیل‌های اشخاصی است که به نظر، دوست و آشنا هستند اما اینگونه ایمیل‌ها صرفآ جهت انتشار ویروس های مخرب و بعضاً سرقت اطلاعات شخصی افراد ارسال می‌شوند.

وي ادامه داد: اخیراً ویروس‌های رایانه‌ای در قالب ارسال ایمیل از جانب افراد ناشناس و گاهاً با عناوین جذاب سعی در ترغیب کاربران برای باز کردن ایمیل‌های ارسالی خود دارند.

رئیس پلیس فتا استان فارس اظهار كرد: در برخی موارد نیز درخواستی مبنی بر کلیک کردن روی لینک اینگونه ایمیل‌ها در قالب ایمیل های تبلیغاتی فرستاده می‌شوند و افراد را برای کلیک کردن تشویق می کنند.

سرهنگ حسيني گفت: شهروندان و کاربران باید مراقب این دسته از ایمیل ها باشند چرا که این لینک های تبلیغاتی آلوده به ویروس بوده و به محض کلیک بر روی آن ها ویروس به داخل رایانه نفوذ کرده و ممکن است اطلاعات افراد را به سرقت ببرد.

وي از کاربران درخواست كرد: با حفظ هوشیاری و رعایت هشدارهای ارائه شده از کلیک کردن بر روی هرگونه ایمیل مشکوک که بدون هیچ پیامی ارسال می شوند، خودداری کنند تا بدین ترتیب از دام بزه کاران مصون بمانند.


نظرات بینندگان