کد خبر: ۹۲۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۹ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۵

ترویج «حجاب» برای معاونت امور زنان دولت به اندازه ورود زنان به ورزشگاه‌ها اهمیت ندارد

یک کارشناس امور زنان گفت: ترویج «حجاب» برای معاونت امور زنان ریاست جمهوری به اندازه ورود زنان به ورزشگاه‌ها اهمیت ندارد حتی امسال نتوانستیم دل خود را خوش کنیم که همایشی به مناسبت روز عفاف و حجاب از سوی این معاونت برگزار شود.

به گزارش شیرازه، گلسا حسینی کارشناس امور زنان گفت: به نظر بنده تمام دستگاه‌ها در وضعیتی که هم اکنون در زمینه عفاف و حجاب در جامعه شاهد آن هستیم دخیل هستند متأسفانه برنامه‌هایی که به تازگی بنده رصد کرده‌ام برنامه‌هایی نیست که در راستای ترویج عفاف و حجاب در جامعه باشد.

وی افزود: به عنوان مثال معاونت امور زنان یا شعب امور زنان استانداری‌ها حرکت یا برنامه خاصی برای ترویج عفاف و حجاب در جامعه ندارند و هیچ لایحه و طرحی برای مجلس نداریم، همان برنامه‌های قدیمی را تکرار می‌کنیم و ادامه می‌دهیم این در حالی است که جامعه به روز است و شبکه‌های اجتماعی و اینترنت فضاهای جدیدی را در اختیار جوانان و نوجوانان قرار می‌دهد، باید مسئولان دولتی برنامه‌هایی داشته باشند که جوان ما در این زمینه اقناع شود و به سؤال‌های او پاسخ داده شود.

این کارشناس امور زنان افزود: نمی‌توانیم بگوییم به عنوان مثال تنها معاونت امور زنان در این زمینه مسئولیت دارد تمام نهادها باید وارد عمل شوند اما متأسفانه طرح و برنامه مشخصی در این زمینه ندارند و فقط وضعیت را شرح می‌دهند بدون اینکه راهکار ارائه شود. ما به یک سازمان یا بخش مجزایی نیاز داریم که توسط دولت راه اندازی شود و به موضوع عفاف و حجاب بپردازد چراکه هم اکنون همه مسئولان پراکنده صحبت می‌کنند بدون اینکه برنامه ریزی خاصی داشته باشند.

حسینی اظهار داشت: اما تا آن زمان، از معاونت امور زنان انتظار داریم همانگونه که به مباحث دیگر مانند کنوانسیون‌ها، حقوق زنان و ورزشگاه‌ها می‌پردازد به بحث حجاب هم اهمیت دهد، آن چیزی که اهمیت آنچنانی از سوی معاونت امور زنان ریاست جمهوری ندارد بحث عفاف و حجاب است حتی امسال نتوانستیم دل خود را خوش کنیم که همایشی به مناسبت روز عفاف و حجاب از سوی این معاونت برگزار شود.

وی اظهار داشت: وقتی معاونتی در این سطح که متولی امور زنان است در موضوع عفاف و حجاب سکوت می‌کند دیگر از کارشناسان پایین‌تر انتظاری نیست، در این شرایط جامعه احساس رهاشدگی خواهد داشت و شرایط اینگونه می‌شود که هم اکنون شاهد آن هستیم.

منبع: فارس
نظرات بینندگان