کد خبر: ۱۶۵۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۱:۰۰ - ۰۴ مهر ۱۴۰۳
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان فارس گفت:

احیاء و سند دار شدن موقوفات اولویت ماست!

یکی از الزامات و اولویت‌های ما سنددار شدن موقوفات بود که در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در بحث اخذ سند مالکیت مقام اول در کشور را داشتیم.

به گزارش خبرنگار واحد فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «شیرازه»، همایش یاوران وقف در شامگاه سوم مهرماه ۱۴۰۳ به مناسبت گرامیداشت هفته وقف و تجلیل از فعالین این عرصه با حضور موسوی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان فارس و بحرینی دادستان استان فارس، موذنی ریاست دانشگاه شیراز، هوشیار مدیرکل بهزیستی استان فارس، حجه الاسلام زمانی ریاست عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی، علوی مدیرکل گردشگری و زیارتی استان فارس، ذوالانوار تولیت حرم علی بن حمزه (ع)، طاهری تولیت حرم سید علاء الدین حسین (ع) محمدی عضو شورای شهر برگزار شد.  

 

احیاء و سند دار شدن موقوفات اولویت ماست!

 

در این مراسم که در مسجد تاریخی نصیرالملک برگزار شد، از فعالان عرصه وقف و بقاع متبرکه و هم چنین اصحاب رسانه فعال در این حوزه و فعالین قرآنی تجلیل به عمل آمد.

در همایش یاوران وقف، موسوی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان فارس به ایراد سخن پرداخت. وی سخن خود را با آیه شریفه ۲۶۱ سوره بقره که در خصوص ثواب انفاق در راه خدا هست آغاز و پس از آن یاد شهدای اسلام، ۱۵ هزار شهید استان فارس، شهید محراب آیت‌الله دستغیب، سردار دل‌ها شهید قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت را زنده کرد.

حجت‌الاسلام سید عباس موسوی مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس: ضمن تبریک میلاد باسعادت پیامبر اکرم و ششمین اختر تابناک آسمان ولایت بیان کرد: هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس را گرامی می‌داریم. ما مدیون شهدایی هستیم که ایستادند و از خود گذشتگی کردند تا امروز ما در دنیا سربلند و درامنیت کامل باشیم. در این دفاع مقدس بعد از گذشت ۲۵۰-۳۰۰ سال علی‌رغم آنکه ۷۵ کشور دنیا علیه ما مستقیم و یا غیرمستقیم وارد جنگ بودند، مقتدرانه با تکیه بر ایمان و تبعیت از فرامین رهبر کبیر انقلاب امام خمینی (ره) از آب و خاک خود دفاع کردیم و ذره‌ای از خاک میهن عزیزمان را از دست ندادیم.

وی در ادامه ضمن گرامیداشت هفته وقف، یاد و خاطره واقفین و خیراندیشان را زنده کرد و گفت: کسانی که بخشی از مایملک خود را برای رفع نیاز نیازمندان گذاشتند و ما امروز از آن در بخش‌های مختلفی مانند اطعام و روضه‌خوانی، گرامیداشت و یاد حضرت سیدالشهدا (ع)، ساخت مساجد، خیرات و کمک به بیماران نیازمند و ساخت بیمارستان بهره می‌بریم که این نشان‌دهنده عزم وسخاوت مردم استان فارس است.  

مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس افزود: در استان فارس ۱۴۰۸ بقعه متبرکه و بالغ بر ۱۴ هزار موقوفه قراردارد. استان فارس با بالای ۲۰۰ هزار رقبه موقوفه، در کشور در بحث وسعت جغرافیایی موقوفات اولین رتبه را دارد. در بحث مدیریت، ۳۳ دفتر نمایندگی و اداره موقوفات را مدیریت می‌کنیم و تا آخر سال بدلیل تعداد زیاد شهرستان ها، چند اداره دیگر به مجموعه ادارات ما اضافه می‌گردد.

موسوی در ادامه از همکاری و همیاری مسئولین، موسوی ریاست دادگستری کل استان فارس، بحرینی دادستان انقلاب عمومی فارس و کیانی مدیر کل ثبت اسناد استان فارس  و همچنین ائمه جمعه و جماعات و سایر فعالین این عرصه تشکر و قدردانی کرد.

وی در بحث احیای موقوفات و سند‌دار شدن موقوفات گفت: یکی از الزامات و اولویت‌های ما سنددار شدن موقوفات بود که در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در بحث اخذ سند مالکیت مقام اول در کشور را داشتیم.  

مدیر کل اوقاف خاطر نشان کرد: در بحث حوزه درمان مستحضرید بیمارستان‌های نمازی، خلیلی، درمانگاه‌های پوستچی، شهید آیت الله مطهری و امام رضا (ع) و  همچنین بیمارستان شوشتری جز مراکز درمانی موقوفه هستند و همچنین بخشی از بیمارستان‌های اردیبشت و ام‌آر‌آی و کوثر موقوفه هستند و این‌ها خدماتی هستند که از طریق وقف به مردم ارائه می‌شود.

وی افزود: در بحث ساخت و سازها، معاونت اقتصادی اداره کل اوقاف در حال ساخت بزرگترین پرورشگاه در خاورمیانه هست که ظرفیت آن ۶۰۰ نفر می‌باشد؛ و همچنین یک مجتمع بسیار بزرگ به وسعت ۴۰ هزارمترمربع شامل مجتمع اقامتی، اداری، درمانگاهی و سایر اماکن خدماتی برای ایتام در شهرجدید صدرا در حال احداث است که هزینه ساخت آن ۱۳۰۰ میلیون تومان برآورد شده است که در ۵ سال طی دو فاز آماده بهره برداری می‌شود و هم‌اکنون دو سال از شروع احداث آن می‌گذرد.

انتهای خبر/ 224224



 

نظرات بینندگان