کد خبر: ۴۷۵۴۸
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۶ - ۰۹ آذر ۱۳۹۲
در تقدیر از ادبیات صریح و مثبت دکتر احمدی

جناب استاندار؛ این «کلام» با زینت «عمل» ماندگار می‌شود

آن چیزی که از ابتدای سخنان استاندار تا آخر جلسه قابل لمس بود؛ ادبیات منطقی، غیرکلی، صریح و غیرتعارفی او بود که مستمعان را در برزخ قرار نمی‌داد.

به گزارش سرویس سیاسی شیرازه؛ «من حوادث سال 88 را فتنه نمی‌دانم، هر کاری هم که می‌‌خواهید بکنید!» این را استاندار ایلام چندی قبل در اولین کنفرانس خبری خود به خبرنگاری گفته بود که نظر او را در خصوص فتنه 88 پرسیده بود. اما برخلاف این استاندار دولت اعتدال، استاندار فارس در نشستی که شاید به‌توان آن را «شبه کنفرانس خبری» نامید، به اعضای بسیج رسانه استان صریحا گفت که «اگر در استان فارس به کسی مسئولیت داده شود که در فتنه 88 نقش داشته است، من زودتر از بقیه از استانداری بیرون می‌روم.» سید محمد احمدی که چند هفته‌ای است به استانداری فارس آمده تا با امید به خدا با «تدبیر» مشکلات فارس را حل و موجی از «امید» ایجاد کند، آن‌قدر در گفتن این جمله مقتدر و با صلابت بود که حداقل در مقام سخن، خیال دلسوزان انقلاب در استان فارس را آسوده کرد تا منتظر اقدامات عملی استاندار و وفاداری او به این سخن قابل ستایش بمانند.

اما این تنها نقطه برجسته سخنان احمدی در جلسه روز یکشنبه با اعضای بسیج رسانه که حالا می‌شود گفت تمامی رسانه‌های مکتوب و غیرمکتوب استان را در بر می‌گیرد،‌ نبود. شاید آن چیزی که از ابتدای سخنان او تا آخر جلسه، قابل لمس بود، ادبیات منطقی، غیرکلی، صریح و غیرتعارفی او بود که مستمعان را در برزخ قرار نمی‌داد. دیروز، استاندار صریحا گفت که برای او انقلابی بودن و خدوم بودن مسئولان مهم‌تر از این است ‌که آنان اصولگرا باشند یا اصلاح‌طلب. در استانی که سیاسی‌بازی و باند بازی سال‌ها است چه در دولت اصلاحات و چه در دولت احمدی‌نژاد، در سطوح مختلف مدیریتی جا خوش کرده، این اظهار نظر می‌تواند نویدبخش روزهای خوب مدیریتی در استان باشد البته به شرط آن‌که در مقام عمل نیز چنین شود. غالب مدیران معمولا در روزهای نخستی که بر کرسی ریاست می‌نشینند، از این سخنان بر زبان می‌آورند اما آیا استاندار از این قسم مدیران است؟ این‌که او در لباس اعتدال دولت روحانی، حاضر می‌شود از دستاوردهای «همه دولت‌ها» تقدیر کند، انسان را به انصاف او امیدوارتر می‌سازد؛‌ انصافی که معنایش نه برگزیدن نیروی اصولگرا یا اصلاح‌طلب که گزینش انسان‌های خدومی است که کاربلد و خوش‌سابقه‌اند، ‌انصافی که در جمله او دیده می‌شود؛ «حق ندارم دستاوردهای خون شهدا را در میان رفقای خود تقسیم کنم». البته این‌که احمدی در مقابل بادهای سهمگین سیاسی چقدر توان پایداری بر سر اصول و سخنان دیروز خود را دارد، امری نیست که اکنون بتوان آن را مورد قضاوت قرار داد.

اما دیروز، استاندار فارس نشان داد که برای «امید» اهمیت ویژه‌ای قائل است. در شرایطی که برخی دولت‌مردان طی این مدت، ‌جز بیان آمارهای ناامید‌کننده به کار مهم دیگری مشغول نبوده‌اند! احمدی از رسانه‌‌‌ها خواست چیزی را که موجب می‌شود تا «دل مردم خالی شود» را منتشر نکنند. این نوع نگاه به «امید» اگر با «تدبیر» و در ذیل «اعتدال» همراه شود، باید منتظر روزهای خوبی برای استان بود، روزهایی که منصفانه باید شمرده شود تا موعد قضاوت فرا رسد، روزهایی که باید هر دقیقه‌اش با جهاد همراه باشد.

استاندار اما به این جملات بسنده نکرده و در اولین جلسه شورای اداری استان نیز به عضویت رسمی خود در سازمان بسیج افتخار کرده و گفته که باید تفکر بسیجی جایگزین باندبازی‌ها و جناح‌گرایی‌ها شود. این‌که او این‌گونه بی‌پرده و صریح از بسیجی بودن خود می‌گوید در حالی که برخی نیروهای افراطی به لباس اعتدال در آمده، سابقه عداوت با تفکر بسیجی را در پرونده خود دارند و اکنون نیز با گفتن جملاتی تصنعی، سعی در بزرگداشت این تفکر دارند تا بیشتر اعتدال‌گرا دیده شوند! نشانه‌ای مثبت است که در عین قدردان بودن آن، باید منتظر پیاده شدن این تفکر در نظام مدیریتی استان بود.

این‌که آیا می‌شود از تاکید استاندار بر «دست‌پاکی» خود از ابتدا تا کنون به این رسید که او روحیه عدالت‌خواهی و فسادستیزی دارد تا با مسئولین و افراد و گرو‌هایی که به بیت‌المال چشم دوخته‌اند مبارزه کند؛ این‌که آیا می‌شود از جمله او مبنی بر این‌که «ممکن است در انتصابات خطا کنیم اما قصد خطا کردن نداریم» به این رسید که ضریب انحراف او در انتصابات با معیار آرمان‌های انقلاب، حداقلی است؛ این‌که آیا می‌شود از «پارتی‌بازی نکرده‌ام و نمی‌کنم» به این رسید که عدالت جغرافیایی در توزیع مسئولیت‌ها به انسان‌های کار بلد رعایت می‌شود؛ و این‌که آیا می‌شود ... همه و همه با گذشت زمان مشخص خواهد شد. شیرازه به همراه سایر رسانه های دلسوز و متعهد استان عملکرد استاندار و استانداری را با خوش‌بینی رصد می‌کند، نقد می‌کند و پیشنهاد می‌دهد و همان‌گونه که استاندار گفت اگر جایی این نقدها دیده نشد، فریاد خواهد زد تا روزی که استاندار از این استان می‌رود، کارنامه خوشی از خود به جای گذاشته باشد. انشاء الله!

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۲
4
حرف هاي استاندار زيباست اما عمل چيز ديگر را نشان مي دهد.
استاندار چرا هاشمي رئيس كميته ستاد صيانت از ارا را به سمت مدير كل سياسي استان برگزيد؟
استاندار چرا در خصوص مسائل مرتبط با پرونده زمين خواري در شهرستان هاي مهر و فيروزآباد پاسخگو نمي باشد؟
ايا عزل آقايان صادقي و رحيمي(مدير كل سياسي و معاون مدير كل سياسي) فرمانداران سابق مهر و فيروزاباد مشكوك نمي باشد.
انتقال يكي از كارمندان استانداري به يكي از مناطق دور افتاده استان (به جرم انتقاد از سخنان استاندار )ايا با نقدپذير ي استاندار قابل جمع است .
ايا انتصاب برادر ناتني (علاءالدين كراماتي) و هم روستايي(محمدرضا ابراهيمي) و دوستان لامردي خود( سيد محمود موسوي و احمدزاده ) با شعار استفاده از همه پتانسيل هاي استان همخواني دارد.
احمد
Germany
شنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۲
0
از نظر خوشبیتانه شما ممنون انشاءاله منبعد افرادیکه از سلامت نفس و پاکی دست برخوردار و از همه جناح ها (معتدل) باشند استاندار محترم بهرگیری نمایند. با تشکر
محسن
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۲
1
بایدهم از بیان‌واقعیت‌های تلخ ۸ساله عصبانی‌شوند

گویی اگر این حقایق از زبان رئیس جمهور خارج نمی شد مردمی که با گوشت و پوست و استخوان خود درد تمام مشکلات را در این چند ساله حس کرده و قامت خم کرده بودند متوجه هیچ چیز نمی شدند.
علی
Spain
شنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۲
0
اگر ایشان بسیجی فعالند لااقل مدیرانشان را از بسیجیان انتخاب کنند و از مشاوره بسیج متخصصین (اساتید، مهندسین و ...) نیز در انتصابات بهره ببرند جای دوری نمیره...
هرچند در فارس اعتدال جای خود را به ارتباط داده است ...
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۲
2
اولا كه سيد محمود موسوي لامردي نيست و علامرودشتيه دومأ خوب رو اينا شناخت داره و بهشون اعتماد داره چرا كسي انتصاب كنه كه شناختي نداره سومأ اكه منظورت از بسيجي چفيه انداختن باشه نه هيچ كدوم بسيجي نيستند ولي اكه منظورت حضور در جنگ باشه همشون بسيجي فعال هستن
ناشناس
زهرا خانم
چفیه نماده، جبهه بودن هم نماده، عمل امروزشون رو نگاه کن که ملاک حال فعلی افراده حتی اگر استوانه نظام باشی!؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۲
0
مگر علا مرودشت جزء شهرستان لامرد نيست ، بحث اين است كه ايشان تنها از نيروهاي دوشهرستان مهر و لامرد براي اهداف خاصي كه در دو سال آينده براي همگان مشخص مي شود استفاده مي كند . در اينده هم منتظر باش نيروهايي از بخش هاي ديگر اين دو شهرستان معرفي مي شود.
بعدشما كه اطلاع داريد بفرمائيد آقاي استاندار در كدام منطقه جنگي و در كدام عمليات بودند تا ما هم باخبر شويم
ناشناس
Germany
شنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۲
0
چه بسيار آدم هاي بدي که با همين چفيه امروز پدر مردم را دراوردند. برادر اين چفيه مال مخلصين جنگه شما ديگه خواهشا خرابش نکنيد
dr faze
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۲
0
sale 88 ra chakoshi baraye shekastane hamdeli nakonid ,hame eshtebah kardim.