کد خبر: ۱۰۰۶۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۸ - ۲۵ آبان ۱۳۹۵
رئیس دادگستری اقلید عنوان کرد؛

حمایت از صنعتگران و سرمایه‌گذاران واقعی در اقلید

رئیس دادگستری اقلید بر حمایت دادگستری این شهرستان از صنعتگران و سرمایه‌گذاران واقعی که با ایجاد اشتغال به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی کمک می‌کنند تأکید کرد.

به گزارش شیرازه، سید حسن سیدمحسنی رئیس دادگستری اقلید در جلسه کمیته عارضه‌یابی صنایع که با حضور معاون فرماندار، رؤسای صنعت، معدن و تجارت، کار، تعاون و رفاه اجتماعی، شرکت شهرک‌های صنعتی و جهاد کشاورزی، مسئوول دفتر نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه غزال اقلید، نماینده صنعتگران و برخی از مدیران واحدهای تولیدی در فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: پرداختن به معیشت و رزق و روزی مردم و فراهم کردن زمینه‌ای مناسب برای کسب‌ و کار آنان امری است که علاوه‌بر منفعت مادی، از ثواب اخروی بسیاری نیز برخوردار است.

وی بابیان اینکه صنعت بستر را برای ایجاد جامعه سالم فراهم می‌کند عنوان داشت: تنها کسانی که بیمارستان، مسجد، مدرسه و... احداث می‌کنند خیر نیستند بلکه ثواب کارآفرینی و فراهم کردن زمینه برای کسب روزی حلال از اهمیت و ارزش بسیار و شاید بیشتری برخوردار است.

رئیس دادگستری اقلید تصریح کرد: کارآفرینی و ایجاد اشتغال موجب کاهش بیکاری و آسیب‌های اجتماعی شده و درنتیجه امنیت را برای جامعه به ارمغان می‌آورد ازاین‌رو قوه قضائیه حمایت از صنعتگران و سرمایه‌گذاران واقعی را وظیفه خود می‌داند.

سیدمحسنی آشنایی کامل صنعتگران به حقوق خود را امری لازم دانست و به تشکیل کمیته حمایت قضایی و حقوقی از صنعتگران اشاره و بیان کرد: ایجاد صنایع بدون سرمایه مناسب و تنها با اکتفا به تسهیلات بانکی و مقروض شدن به بانک‌ها یکی از مشکلات اصلی این حوزه است که درنهایت به معوقات بانکی و... ختم شده و مشکلات بسیاری را به وجود می‌آورد.

رئیس دادگستری اقلید ادامه داد: تشویق و ترغیب مردم برای مشارکت و سرمایه‌گذاری در صنعت با استفاده از سرمایه‌های خرد آن‌ها می‌تواند گامی مؤثر در راستای رونق صنعت و تولید باشد ازاین‌رو صنایع با ایجاد و جلب اعتماد مردمی به‌دنبال راهکار مناسب باشند.

محسن عابدی با اشاره به رکود جهانی که از دهه 80 به وجود آمد اظهار داشت: تحریم اقتصادی و خشک‌سالی به این مشکل دامن زده و بحران شدیدتری را برای صنعت و تولید کشور به وجود آورده است به‌طوری‌که بسیاری از کارخانه‌ها تعطیل‌ شده‌اند.

وی با اشاره به اقتصاد مقاومتی و لزوم مشارکت، انسجام و درایت ملی در راستای تحقق اهداف آن عنوان داشت: رونق صنعتی و تکاپوی تولید علاوه بر منفعت برای صنعتگران و تولیدکنندگان، با ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی موجب رضایت مردم و سود کشور می‌شود ازاین‌رو لازم است تا در حمایت از صنعت و تولید اقدامی مؤثر صورت گیرد.

عابدی مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه غزال اقلید به تخلفات بانک‌ها، برداشت از حساب ضامن‌ها، معوقات بانکی و... را ازجمله مشکلات موجود خواند و با تأکید بر لزوم امنیت اداری و قضایی واحدهای صنعتی و تولیدی در این شهرستان، نگاه صنعتی به این واحدها و حمایت از آن‌ها در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و کمک به تولید و اقتصاد کشور را خواستار شد.

در ادامه رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اقلید با اشاره به تمرکز واحدهای صنعتی در شهرک صنعتی، استفاده از ظرفیت این واحدها در حل مسائل و مشکلات به‌ویژه اختلاف‌های قضایی واحدهای تولیدی را خواستار شد.

علیرضا قادری به اهمیت تعامل، همفکری و انسجام قوای سه‌گانه در رفع مشکلات موجود اشاره و عنوان کرد: با برگزاری جلسات منظم و هدف‌دار با حضور مسؤولان و نمایندگان سه قوا می‌توانیم بسیاری از مسائل و موانع موجود در صنعت و تولید را برطرف کرده و نتیجه‌ای مناسب و مؤثر کسب کنیم.

وی همچنین ایجاد دادگاه تخصصی اقتصادی به‌منظور رسیدگی به پرونده‌های احتمالی صنعتی این شهرستان و همراهی و شرکت قاضی این دادگاه در جلسات مربوط به صنایع برای آگاهی بیشتر از وضعیت موجود را امری لازم و ضروری دانست و همکاری و مساعدت دادگستری اقلید برای تحقق این امر را خواستار شد.

حمایت قوه قضائیه از صنعتگران و سرمایه‌دارانی که قصد واقعی برای تولید و اشتغال‌زایی دارند، تشکیل شورای بررسی مشکلات صنایع با حضور دادگستری، رسیدگی به پرونده‌های صنعتی توسط یک قاضی متخصص و آشنا به امور صنعت و تولید شهرستان، انعکاس مصوبات شهرستان و تصمیمات به کارگروه حمایت قضایی استان از صنعتگران، بررسی مشکلات بانکی صنایع با حضور بانک‌ها، دادگستری و مسؤولان کارگروه صنعتی شهرستان و ... ازجمله مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/2448/آ ۳۰/ 


منبع: فارس


نظرات بینندگان