کد خبر: ۱۰۶۸۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۰ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۵

معرفی نماینده برتر ورزشی در امور محلات شیراز

طی حکمی از سوی حیدر عالیشوندی فرماندار شیراز، صمد زارع به عنوان نماینده برتر ورزشی در امور خانه و محلات شهرستان شیراز معرفی شد.
به گزارش شیرازه صمد زارع در این رابطه اظهار داشت: مدت یکسال است که به عنوان مسئول ورزش محلات شیراز از سوی محسن سالاری رئیس اداره ورزش و جوانان شیراز منصوب گردیده ام که در طی این مدت با همکاری و پشتیبانی وی و سیدجوادکشاورز موئدی معاون ورزشی اداره ورزش و جوانان شهرستان شیراز توانستیم با کمک معتمدین و شورای ورزش 50 محله جلسات متعددی برگزار کنیم و از مشکلات ، کمبودهای آنها در حوزه ورزش جوانان آن محلات آگاه شویم.
وی در ادامه اضافه کرد: با بررسی مشکلات گفته شده از سوی شورای محلات با کمک رئیس اداره ورزش و جوانان شیراز توانستیم وسایل موردنیاز آنان از جمله 400 توپ فوتبال، 150 جفت راکت بدمینتون، 300 توپ فوتسال، 200 جفت راکت پینک پنگ به همراه 12 میز ، 10 میز فوتبال دستی و 60 صفحه شطرنج به همراه 60دست مهره آن و ... به محلات اهدا شد.
مسئول ورزش محلات شیراز در ادامه خاطرنشان کرد: برای اولین بار در کشور توانستیم جام محلات شیراز با رقابت های فوتبال محلات که 38 تیم شرکت داشتند برگزار کنیم که ثبت نام تیم ها کاملا رایگان بوده که در این رقابت ها 900 بازیکن بیمه ورزشی شدند
وی تصریح کرد: این رقابت ها که در دو محله مهدی آباد کتس بس و کوشک میدان برگزار شد بدون هیچ حاشیه و مشکلی با کمک بازیکنان و شورای محلات صمد غریبی،سعید غریبی،اسدی و صفری برگزار شد که پس 82 بازی تیم شهید وردی زاده کتس بس اول و تیم یاران عادل آباد و شهید حدادی کتس بس به ترتیب دوم و سوم شدند که با هماهنگی به عمل آمده با کاووس عباسی رییس هیات فوتبال شیراز انجام گرفته بود تیم اول مجوز لیگ دسته یک شیراز را بدست آورد و تیم های دوم و سوم نیز مجوز حضور در لیگ دسته دوم شیراز را گرفتند که این مجوز به صورت رایگان به عنوان هدیه به این تیم ها داده می شود.
وی با اشاره به دیوار کشی زمین محله سنگ سیاه و تجهیز کردن آن به چمن مصنوعی و نصب تور فوتبال گفت: با وحید بهمنی نماینده ورزشی اداره در محله سنگ سیاه ،سرهنگ دوستاری و سرگرد میرزایی مسئول حوزه 6 مقاومت بسیج توانستیم جام فوتبال محلات بافت قدیم شیراز را برگزار کنیم .
صمد زارع در ادامه بیان داشت: با همکاری فرمانداری شیراز وشهرداری مناطق شهرستان شیراز توانستیم 7 محله شیراز از جمله محله کوشک میدان، مهدی آباد کتس بس، سهل آبادشهرک بهار، سنگ سیاه، شیخ علی چوپان ، ده پیاله و سعدی خانه محلات را تشکیل دهیم تا با همکاری آنان بتوانیم تمام خانوارهای آن محله ها را اعم از زن و مرد در هر رده سنی بتوانند ورزش کنند.
وی در این خصوص گفت: به محلاتی که سالن مناسب ورزشی داشته باشند مربی معرفی می شود تا آنجا مشغول به آموزش شود در صورت عدم باشگاه مناسب نفرات را به موسسه رزم صالحین معرفی کرد تا آنجا به صورت رایگان به آموزش شنا و ورزش های رزمی بپردازند.
به گفته وی مسابقات محله ای والیبال با کمک هیات والیبال شیراز انجام خواهد شد.
صمد زارع در خصوص ورزش بانوان نیز گفت: مسئول خانه محلات این حوزه بانوان آن محله هستند که با در اختیار قرار دادن کارت استخرمجموعه ورزشی حجاب و باشگاه هایی که زیر نظراداره ورزش و جوانان شیراز است به صورت رایگان میتوانند از خدمات آنها استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه هدف مهم تشکیل ورزش محلات کشاندن ورزش در خانواده ها با حداقل هزینه و ایجاد شور و نشاط در بین اهالی محل و خانواده ها با توجه به مشکلات این روزهای جامعه میباشد گفت : در دو محله جوادیه و پارک ارغوان پودونک با کمک شهرداری توانستیم پیاده روی خانوادگی برگزار شد که در پایان به قید قرعه جوایزی داده شد.
در سال 96 امید است که به مرور با کمک شهرداری های مناطق بتوانیم پیاده روی خانوادگی را در محلات رواج دهیم و با ادامه رقابت های ورزشی محلات شیراز نسبت به استقبال و پتانسیل آن محله و کمک های هیات های ورزشی شیرازمسابقاتی در رشته هایی به جزء فوتبال و والیبال هم دنبال کنیم.
صمد زارع در در پایان از حیدعلی کامیاب رئیس اداره ورزش و جوانان استان فارس ،محسن سالاری رئیس اداره ورزش و جوانان و سید جواد کشاورز موئدی معاون اداره ورزش و جوانان آن شهرستان، بیژن زارع ،سیدکمال پاک فطرت و هاجری نمایندگان شورای شهر شیراز، شهرداری مناطق و از پیشکسوتان ورزش از جمله کاووس عباسی، عباس زارع، غلام حسین پیروانی،خلیل صالحی، منوچهر نصراللهی، حسن ردگا و تمامی مسئولانی که بدون هیچ چشمداشتی پشتیبان و یاری رسان ما و محلات بودند قدردانی و تشکر کرد.
نظرات بینندگان