کد خبر: ۱۰۸۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۷ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۶
دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی:

آبمیوه ۲۵ درصد گران شد!/ خرید مغازه‌داران از عمده فروشان ۷۰ درصد کم شد

کرباسی گفت: خرید مغازه داران، خرده فروشان و شرکت‌ها از عمده فروشان ۵۰ تا ۷۰ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشت
به گزارش شیرازه، دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی بیان داشت: خرید مغازه داران و خرده فروشان، همچنین شرکت‌ها از عمده فروشان برای ایام نوروز و همچنین پس از آن 50 تا 70 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت.

وی افزود: سال های قبل خرده فروشان از آن جهت که در سال جدید امکان افزایش قیمت برخی از کالاها بود خریدهای زیادی را انجام می‌دادند اما امسال با وجود این که بسیاری از کالاها افزایش قیمت داشتند اما خرید بسیار کم شده بود و دلیلش رکود موجود در بازار، کم شدن تقاضا و پایین آمدن توان مالی مردم است.

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی درباره افزایش قیمت کالاها نیز اظهار داشت: از آن جهت که به تازگی خرید برنج نداشته ایم باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا قیمت برنج هم افزایش داشته یا خیر، اما بسیاری از کارخانه ها و برندها بدون هیچ دلیلی و بدون مجوز داشتن از سازمان حمایت در روزهای آخر سال 95 و تعدادی نیز در روزهای ابتدایی سال جدید قیمت محصولات خود را افزایش داده اند.

کرباسی گفت: دو برند مطرح آبمیوه های خود را تا 25 درصد گران تر کرده و از 1200 به 1500 رسانده اند دیگر برندها نیز افزایش قیمت ده درصدی بر روی محصولات خود داشته اند به طوری که هر بار جدید که می رسد 10 تا 15 درصد گران تر شده است.

وی در پایان گفت: یکی دیگر از محصولاتی که با قیمت گران تر از قبل به دست بنکدار می رسد غذاهای آماده و کنسرو شده و خورشتی جات برندی معروف است که توسط یکی از شرکت های توزیع کنندگان مواد غذایی در سطح شهر توزیع می شود و در همان اولین روز پس از ایام نوروز قیمت کالاهای خود را افزایش داده است.

دبیر اتحادیه بنکداران گفت: باید سازمان حمایت بر روی این افزایش قیمت‌ها نظارت داشته باشد و دلیلش را از آن ها جویا شود زیرا با همین قیمت‌ها هم توان خرید مردم کم شده چه برسد به این که قیمت ها را بیش از این بالا ببرند.

منبع: نسیم آنلاین

نظرات بینندگان