کد خبر: ۱۱۷۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۲۷ آذر ۱۳۹۶
رئیس اتاق اصناف فارس خبر داد؛

تشدید نظارت بر بازار شب یلدا در شیراز

رئیس اتاق اصناف استان فارس گفت: برای کنترل قیمت، کیفیت محصولات و جلوگیری از تخلفات احتمالی نظارت بر بازار شب یلدا تشدید می‌شود.
به گزارش شیرازه،محمود هاشمی رئیس اتاق اصناف استان فارس از تشدید نظارت بر بازار شب یلدا در شیراز خبر داد و گفت: تاکنون کمبودی در زمینه اقلام پُر مصرف در شب یلدا نظیر هندوانه، انار، خشکبار و آجیل گزارش نشده است.

وی ادامه داد: قیمت مصوب بازار شب یلدا امسال برای هر کیلو هندوانه ۱۵ هزار ریال در میدان و ۱۸ هزار ریال در مغازه مصوب شده است.

هاشمی افزود: همچنین قیمت مصوب برای هر کیلو انار شیرین و میخوش در میدان ۵۰ هزار ریال و در مغازه‌های سطح شهر ۶۵ هزار ریال تعیین شده است که تمام واحد‌های عرضه کننده از فردا (دوشنبه) موظف به رعایت این قیمت‌ها هستند.

وی، در مورد آجیل و خشکبار نیز بیان کرد: به دلیل تفاوت در کیفیت انواع آجیل و تنوع در درجه بندی این محصول در سال‌های اخیر قیمت مصوبی برای آجیل در نظر گرفته نشده لیکن با استناد به فاکتور خرید و اعمال ۱۰ درصد سود مصوب، نظارت بر فروش و نحوه عرضه این کالا نیز انجام خواهد شد.

هاشمی اظهار داشت: شهروندان می‌توانند هرگونه شکایت از تخلفات احتمالی در این زمینه مانند گران فروشی و کیفیت محصولات عرضه شده به ویژه آجیل و خشکبار را برای پیگیری به شماره ۱۲۴ گزارش دهند.

وی در باره آجیل و خشکبار مورد نیاز این ایام گفت: در این زمینه تا کنون کمبودی گزارش نشده و قیمت این محصول را عرضه و تقاضا تعیین می‌کند.

مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی فارس تصریح کرد: نظارت بر بازار شب یلدا با مشارکت اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی، بخش بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت و همچنین بازرسان سازمان جهاد کشاورزی فارس صورت می‌گیرد.
نظرات بینندگان