کد خبر: ۱۴۶۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۴ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۰
عنایت الله رحیمی؛

تحقق سهم فارس از بودجه نیازمند پیگیری مدیران است

استاندار فارس با تاکید بر اینکه باید از تمام ظرفیت‌های قانون بودجه در قالب اعتبار و تسهیلات و امکانات استفاده لازم شود، گفت: بی تردید تحقق آنچه در بودجه پیش بینی شده نیازمند پیگیری و ارتباط با مرکز و تلاش مضاعف از سوی مدیران است.

به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، عنایت الله رحیمی در جلسه شوای برنامه ریزی و توسعه استان با بیان اینکه باید ظرفیت‌های بودجه مصوب به خوبی مشخص شود، عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید پیگیری‌ها و برنامه ریزی‌های لازم در جهت استفاده از همه ظرفیت‌های قانون بودجه داشته باشند.


وی عنوان کرد: مدیرانی که می‌توانند از اعتبارات گلوبال و سرجمع در اختیار استان‌ها و شرکت‌های دولتی استفاده بهتری در راستای توسعه استان داشته باشند باید مورد تشویق قرار گرفته و امتیازاتی به آن‌ها تعلق گیرد.

رحیمی با تاکید بر اینکه باید از تمام ظرفیت‌های قانون بودجه در قالب اعتبار و تسهیلات و امکانات استفاده موثر شود، اظهار کرد: بی تردید تحقق آنچه در بودجه پیش بینی شده، نیازمند پیگیری و ارتباط با مرکز و تلاش مضاعف از سوی مدیران است.

استاندار فارس همچنین با اشاره به جذب بیش از ۶۸ درصدی بودجه ۹۹ از مدیران خواست در مدت زمان اندک باقی مانده از سال مالی جذب باقی مانده این اعتبارات را در دستور کار قرار دهند.

رحیمی با تاکید بر توجه ویژه مدیران به جذب اسناد خزانه، خاطرنشان کرد: انتظار ما این است که ضمن اینکه فرآیند‌های قانونی جذب اعتبار با یک چارچوب قانون مشخص می‌شود در موعد مقرر شاهد جذب اسناد خزانه باشیم.

وی در ادامه اظهار کرد: با توجه به تورم موجود در کشور و تغییر قیمت‌ها، بی شک جذب سریعتر اسناد خزانه به نفع دستگاه‌های اجرایی خواهد بود.

استاندارفارس با یادآوری اینکه در بودجه امسال تاکید بر اتمام پروژه‌های نیمه تمامی خواهد بود که درصد پیشرفت فیزیکی بیشتری دارند، گفت: اتمام این پروژه‌ها سبب می‌شود اعتبار و سرمایه به کار گرفته شده هدر نرود و مردم نیز سریعتر از خدمات پروژه مذکور بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۳ هزار پروژه استانی و ۱۶۰ پروژه ملی نیمه تمام در فارس در دست اجرا است، اظهار کرد: در چنین شرایطی شروع کردن پروژه جدید منطقی نیست.

رحیمی با بیان اینکه شروع پروژه جدید تنها در موارد ضروری توجیه پذیر است، عنوان کرد: به عنوان مثال پروژه‌های مربوط به تامین آب شرب در شرایط فعلی خشکسالی جز این پروژه‌های ضروری به حساب می‌آیند.

وی ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه باید اعتباراتی برای موارد تنش زایی آب آشامیدنی در شهر‌ها و روستا‌ها در نظر بگیرد.

استاندار فارس در بخش دیگری با اشاره به حضوردکتر فرامرزیان، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان در جلسه شورای برنامه ریزی استان، به تلاش‌های انجام شده در این حوزه در استان فارس اشاره کرد و گفت: ورزشگاه پارس با همتی که این دولت به کار گرفته شد، بعد از بیست و چند سال رها شدن به سرانجام رسید و مکانی مناسب در اختیار استان قرار داد.

وی با اشاره به بعضی مشکلات موجود در این مجموعه از متولیان وزرات ورزش و جوانان خواست در رفع این نواقص همکاری لازم را داشته باشند تا این ورزشگاه در حد امکان برای بازی‌های لیگ برتری مهیا باشد.

به اعتقاد رحیمی ابتکار و جسارت توام با قانون مداری مسئولان حوزه ورزش و جوانان در کنار اختیاراتی که از مرکز باید به آن‌ها داده شود می‌تواند این مجموعه را درآمد زا کند.

وجود ظرفیت‌هایی از جمله راه اندازی زمین بدمینتون، پیاده راه سلامت و... از مواردی است که به گفته استاندار فارس می‌تواند سبب انتفاعی شدن مجموعه ورزشگاه پارس شود.

استاندار فارس همچنین به احداث سالن ورزشی ۶ هزار نفره در غرب شیراز اشاره کرد و با تاکید بر اهمیت و نیاز این مجموعه برای شهر شیراز و به ویژه ساکنان منطقه مذکور، گفت: مجموعه مدیریتی استان بر اساس اختیارات موجود و حتی بیش از آن به تکمیل این پروژه کمک کرده اند و امروز برای تسریع در این روند باید تلاش بیشتری از سوی وزارت ورزش صورت گیرد.

وی ابراز امیدوار کرد با کمک‌های وزارت ورزش و جوانان و پیگیری برای جذب اعتبارات بیشتر و ادامه کمک‌های استانی به زودی و در چند هفته آینده شاهد رفع کاستی‌ها و به بهره برداری رسیدن این مجموعه باشیم.

رحیمی با اشاره به وضعیت خوب استان فارس در سرانه ورزشی گفت: هر چند تا رسیدن به حد مطلوب و استاندارد سرانه ورزشی فاصله داریم، اما باید بپذیریم که در ۸ سال گذشته تحول اثر گذاری در این زمینه رخ داده و تعداد زیادی زمین‌های سر باز و سر پوشیده، استخر‌ها و زمین چمن‌های شهری و روستایی احداث شده و در حال حاضر نیز ۵۰ پروژه دیگر در دست اجرا است که امیدواریم تا پایان دولت به بهره برداری برسد و در اختیار مردم قرار گیرد.

استاندار فارس همچنین به پیشینه فارس در ورزش‌های تیمی به ویژه فوتبال اشاره کرد و افزود: در گذشته تیم‌های فوتبال استان در لیگ برتر حضور داشتند امروز نیز انتظار داریم با تدابیری که وزارت ورزش اتخاذ می‌کند شاهد بازگشت این تیم‌ها به لیگ برتر باشیم.

وی، حمایت از تیم‌های ورزشی را نیازمند ایجاد محیط حقوقی دانست و خاطرنشان کرد: بی تردید نمایندگان مجلس در این زمینه می‌توانند کمک شایانی به توسعه ورزش‌های تیمی استان کنند.

رحیمی در پایان ابراز امیدواری کرد با عبور از بحران کرونا، تلاش‌های مجموعه استان برای ترویج ورزش‌های همگانی با قوت بیشتری ادامه یابد.

انتهای پیام/ع/ر

نظرات بینندگان