کد خبر: ۱۴۷۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۱ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۰
استاندار فارس:

تجار و بازرگانان سرمایه‌های ارزشمند فارس هستند / تشکل‌های بخش خصوصی متناسب با نیاز‌های جامعه به روز شوند

استاندارفارس گفت: تجار و بازرگانان از سرمایه‌های ارزشمند فارس هستند و در همه عرصه‌ها به کمک دولتمردان شتافته‌اند.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، عنایت الله رحیمی در نشست تخصصی تبیین جایگاه بازرگانان و توزیع کنندگان مواد غذایی در حوزه تولید، اظهارداشت: نقش تجار، بازرگانان و رسته‌های تخصصی آنان در زمان مبارزات انقلاب، پیروزی انقلاب، در دوران دفاع مقدس و استمرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بسیار با اهمیت بوده است.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان کمک‌های مومنانه را در راستای حمایت از مردم نیازمند اصناف صورت داده اند، افزود: اصناف در تامین و توزیع اقلام مورد نیاز جامعه کوشا و موفق بودند.

رحیمی با اشاره به شدت گرفتن تحریم‌های ظالمانه و جنگ اقتصادی دشمنان علیه ملت ایران در سال‌های اخیر، گفت: اصناف و تشکل‌های صنفی توانستند در قالب تامین مایحتاج عمومی مردم و پذیرش سود کمتر، حمایت از مستضعفین و پشتیبانی از دستگاه‌های اجرایی خدمت‌رسانی قابل توجهی را به مردم داشته باشند.

استاندارفارس ادامه داد: در جریان سیل فروردین ۹۸، یکی از مجموعه‌هایی که صادقانه و خالصانه برای کمک به آسیب دیدگان وارد صحنه شد اصناف و بازاریان بودند.

رحیمی با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا کمبود برخی اقلام و تجهیزات مورد نیاز جامعه مشهود بود، گفت: اصناف، تولید کنندگان و تجار مسئولانه وارد صحنه شدند و کمبود‌ها را برطرف کردند و هر زمان که اعتبارات دولتی ناکافی بود در قالب خیرین و اتاق اصناف به کمک بخش بهداشت و درمان آمدند.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس تصریح کرد: تجار و بازرگانان از سرمایه‌های ارزشمند فارس هستند و در همه عرصه‌ها به کمک دولتمردان شتافته اند.

وی با بیان اینکه در ایام کرونا ناچار به اجرای دستور العمل‌های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی هستیم، گفت: اصناف و بازاریان با نهایت گشاده رویی با این دستورالعمل‌ها همکاری کردند و برای کمک به مردم و بخش بهداشت و درمان، کسب و کار خود را تعطیل کردند.

استاندارفارس تاکید کرد: باید در قالب ارائه تسهیلات و سیاست‌های تشویقی در حوزه‌های مالیاتی و تامین اجتماعی از اصناف حمایت کنیم و اقدامات انسان دوستانه و متعهدانه آن‌ها را ارج بگذاریم.

رحیمی با اشاره به اینکه باید با مشارکت اصناف و استفاده از تجربیات دنیا برای سازماندهی بازار اقدام کنیم، اظهارداشت: در دنیا دولت‌ها وظیفه برنامه ریزی، سیاست گذاری، نظارت و کنترل را بر عهده میگیرند و تولی گری در بازار را به خود اصناف و تشکل‌های تخصصی بخش خصوصی می‌سپارند.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با اشاره به این که اگر خواهان رونق و بالندگی بازار هستیم باید نقش اصناف را پررنگ‌تر ببینیم، افزود: این قشر در همه صحنه‌ها به یاری مردم و نظام جمهوری اسلامی شتافته اند و اگر به آنان اعتماد کنیم سود آن به مردم خواهد رسید.

وی با بیان اینکه تشکل‌های بخش خصوصی باید متناسب با نیاز‌های جامعه و پیشرفت فناوری خود را به روز کنند، گفت: اصناف و بازاریان با ایجاد زمینه اشتغال بدون تحمیل هزینه بر دوش بخش عمومی و دولت، نقش موثری در رونق اقتصادی ایفا می‌کنند.

استاندارفارس ادامه داد: در قالب طرح هر بنگاه اقتصادی به علاوه یک اشتغال، ۳۸ هزار شغل جدید در این استان ایجاد شد و مدیریت استان تلاش کرد با ارایه تسهیلات و حمایت‌های مالیاتی و بیمه‌ای از اصناف و تولیدکنندگان حمایت کند.

رحیمی با اشاره به این که فشار‌های اقتصادی گلایه‌هایی را در سطح جامعه ایجاد کرده است، گفت: با توجه به توصیه‌های مقام رهبری و حفظ نظام و ارزش‌ها و باید مردم را تشویق به حضور در انتخابات کنیم تا منافع ملی و امنیت ملی تامین شود.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس خواستار ارائه شاخص‌ها و ملاک‌های انتخاب افراد شایسته در انتخابات شد و گفت: تضمین می‌کنیم که از آرای مردم پاسداری و انتخاباتی قانونمند، سالم و امن برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: افزایش مشارکت مردم در انتخابات وظیفه احزاب، گروه‌های سیاسی و رسانه‌ها است و ما از همه دستگاه‌های اجرایی خواسته این که دعوت از مردم برای حضور پرشور در انتخابات را در دستور کار قرار دهند.

انتهای پیام/ع/ر

برچسب ها: استاندار ، شیرازه ، تجار
نظرات بینندگان