کد خبر: ۱۴۷۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۳ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۰
با جانباختن ۶ هم استانی دیگر؛

مجموع جانباختگان ناشی از کرونا در فارس به ۴۶۲۵ نفر رسید

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز یکشنبه شانزدهم خرداد ۱۴۰۰، اعلام کرد.
به گزارش سرویس سلامت شیرازه، عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام آخرین آمارهای مربوط به کروناویروس در استان فارس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۹۱۸ هزار و ۶۷۸ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۲۶۴ هزار و ۶۲۲ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۰۵ هزار و ۸۶۲ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۵ هزار و ۹۴۷ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۸۰ هزار و ۵۶۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

مجموع جانباختگان ناشی از کرونا در فارس به ۴۶۲۵ نفر رسید!
وی مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را نیز هزار و ۹۰ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۱۷۰ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

 همتی در ادامه با اعلام جان باختن ۶ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را چهار هزار و ۶۲۵ نفر اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه همچنین از بهبودی ۲۵۶ هزار و ۷۵۷ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.


وی  با این توصیه که مردم در روزهای تعطیل، بیشتر از خود و اطرافیان مراقبت کرده و از حضور در دورهمی های خانوادگی پرهیز کنند، بر رعایت جدی تر اصول بهداشتی نظیر استفاده مداوم از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی از دیگران و ضدعفونی و شستشوی مرتب دستها نیز تاکید کرد.

انتهای پیام/س/ر

نظرات بینندگان