کد خبر: ۱۴۹۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۶ - ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
فرمانده سپاه فجر خبرداد:

برپایی بیست و ششمین مرکز واکسیناسیون کرونا سپاه فجر فارس در شیراز/ اهدای یک هزار کپسول اکسیژن در قالب در طرح نذر نفس به بیماران کرونا

سردار بوعلی گفت: حسینیه ثارالله (علیه السلام) سپاه فجر در صورت تامین واکسن می تواند روزانه به 5 هزار نفر از شهروندان خدمات تزریق واکسن ارائه کند.
به گزارش سرویس سلامت شیرازه، سردار یداله بوعلی فرمانده سپاه فجر استان فارس در جمع اصحاب رسانه و در حاشیه بازدید از فرآیند واکسیناسیون  با بیان اینکه حسینیه ثارالله (علیه السلام) سپاه فجر که بزرگترین و در دسترس ترین مرکز تزریق واکسن در شیراز است، گفت: این مرکز در صورت تامین واکسن می تواند روزانه به 5 هزار نفر از شهروندان خدمات تزریق واکسن ارائه کند و با اضافه شدن سالن های مجاور نیز این ظرفیت به روزانه 15 هزار نفر قابل ارتقاء خواهد بود.

سردار بوعلی با بیان اینکه هم اکنون بیش از 700 نفر بسیجی در فرآیند واکسیناسیون در حال نقش آفرینی هستند، خاطرنشان کرد: حسینیه ثارالله (علیه السلام) سپاه فجر بیست و ششمین مرکز تجمیعی تزریق واکسن استان فارس است که با همکاری سپاه فجر و دانشگاه های علوم پزشکی فارس برپا شده است.

وی با بیان اینکه در مجموع بیش از 10 هزار بسیجی در قالب طرح شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و در راستای مقابله با بیماری کرونا در حال فعالیت هستند، گفت: 400 نفر از اعضای گروه های جهادی بسیج در کنار کادر درمان در بیمارستان ها حضور دارند و بیمارستان های سپاه فارس از جمله بیمارستان مسلمین شیراز نیز در حال ارائه خدمات بستری و درمان به بیماران کرونا هستند.

فرمانده سپاه فجر فارس با شاره به برپایی 5 مرکز بستری موقت سپاه فجر در استان فارس با ظرفیت ارائه خدمات بهداشتی به روزانه 2 هزار نفر، گفت: بیمارستان پشتیبان نیروهای مسلح شیراز نیز بعنوان یک الگوی موفق از همکاری مشترک سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی در حال ارائه خدمات به بیماران کروناست.

دبیر قرارگاه مواسات و همدلی فارس ضمن تشریح برنامه رزمایش های کمک مومنانه در استان فارس، گفت: همزمان با ایام محرم و صفر بیش از 100 هزار بسته معیشتی به اقشار نیازمند اهدا می شود، 81 زندانی جرائم غیر عمد در قالب طرح نذر رهایی از زندان آزاد می شوند و در قالب طرح نذر نفس نیز با کمک خیرین نیک اندیش بیش از یک هزار کپسول اکسیژن به بیماران کرونا اهدا خواهد شد.

سردار بوعلی با اشاره به آمادگی سپاه فجر برای گسترش مراکز واکسیناسیون در سطح استان فارس، خاطرنشان کرد: تمام امکانات سپاه و بسیج فارس در راستای رفع نیازهای دانشگاه های علوم پزشکی استان بکارگیری خواهند شد و در راستای تامین نیروی انسانی و گسترش مراکز واکسیناسیون نیز هم اکنون آموزش بسیجیان برای حضور در فرایند تزریق واکسیناسیون در حال اجرا است.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان