کد خبر: ۱۵۰۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۲ - ۲۱ مهر ۱۴۰۰
در شورای اداری شهرستان سپیدان مطرح شد:

وجود قوانین دست و پا گیر تغییر کاربری اراضی باعث عدم جلب سرمایه گذار می شود/ رفتار رئیس جمهور الگویی برای مدیران است

جلسه شورای اداری شهرستان سپیدان به ریاست حسن همتی فرماندار سپیدان و با حضور حجت الاسلام والمسلمین احمدصالحی رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری تشکیل شد و مسائل و مشکلات شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، جلسه شورای اداری شهرستان سپیدان به ریاست حسن همتی فرماندار سپیدان وبا حضور حجت الاسلام والمسلمین احمدصالحی رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری تشکیل شد و مسائل و مشکلات شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

فرماندار سپیدان در این جلسه با اشاره به وجود ۱۵۴ مسجد و ۵۳ حسینیه در شهرستان، سپیدان را بعنوان شهر مساجد معرفی و اظهار داشت: در گذشته بعلت پوشش و حجاب زنان و دختران این شهرستان بویژه پوشش زنان و دختران شهر اردکان،این شهرستان به شهر زنان ودختران یک چشمی معروف بوده است.

حسن همتی در ادامه با بیان اینکه مردم شهرستان سپیدان شهدای زیادی تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است،بیان داشت: مردم شریف سپیدان از ابتدای جنگ تحمیلی عازم جبهه شدند و تعداد ۲۵۴ شهید والامقام،۶۲۳ جانباز و ۲۱ آزاده سرافراز را تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده اند؛ این مردم شریف در تمامی صحنه ها بویژه انتخابات حضور داشته اند و در انتخابات گذشته نیز با مشارکت ۹۴/۸ درصدی بیشترین درصد آرای مشارکت را در کشور داشته اند.

وجود قوانین دست و پا گیر تغییر کاربری های اراضی باعث عدم جلب سرمایه گذار می شود/ رفتار رئیس جمهور الگویی برای مدیران است

رئیس شورای اداری سپیدان در ادامه با اشاره به ظرفیت های شهرستان در حوزه گردشگری،صنعت و‌کشاورزی به بیان اهم مشکلات در این سه حوزه پرداخت وافزود: وجود قوانین و مقرارات دست و پا گیر در خصوص تغییر کاربری های اراضی در این شهرستان موجب شده سرمایه گذاران خیلی راغب به سرمایه گذاری در این شهرستان نباشند.

عدم وجود اداره تعزیرات حکومتی،عدم پرداخت مطالبات واحدهای صنعتی از سوی دستگاههای دولتی در سطح استان و کشور، کمبود سهمیه آرد با توجه به گردشگری بودن شهرستان و... از جمله مشکلاتی بود که فرماندار سپیدان به آنها اشاره کرد و افزود: با تمام این مشکلات و کم برخورداری ها اعتقادات و پایبندی مردم شریف سپیدان به نظام جمهوری اسلامی روز به روز بیشتر شده است.

امام جمعه سپیدان نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل شهرستان در حوزه های صنعت،گردشگری و کشاورزی،اظهار داشت: این شهرستان با این همه ظرفیت و پتانسیل میتواند یکی از شهرستان های برتر در حوزه تولید که از دغدغه های اصلی مقام رهبری است،باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالرحمن موسوی انور در بخشی دیگر ازسخنان خود خواستار تبدیل شهرستان سپیدان به شهرستان ویژه گردشگری شد و افزود: صنعت گردشگری صنعتی کم هزینه و پردرآمد است اما متاسفانه در شهرستان ما که یک شهرستان گردشگری هم است حتی یک اداره گردشگری مستقل هم‌وجود ندارد.

تبدیل محور سپیدان -شیراز به آزاد راه ،تکمیل پروژه محور اقلید به سپیدان ،محور شیراز به اهواز و بیان اهم مشکلات واحدهای صنعتی و شهرداری های هماشهر و اردکان از دیگر مواردی بود که امام جمعه سپیدان در این جلسه مطرح کرد.

در ادامه رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری ضمن ابراز خرسندی از همدلی ،هم افزایی و همراهی بین مردم ومسئولین شهرستان سپیدان،اظهار داشت:ب نده بعنوان حلقه ارتباطی مردم با نهاد ریاست جمهوری قول میدهم موراد مطرح شده و مد نظر این جلسه را در زمان بندی مناسب و با صبر شما عزیزان پیگیری و در جلسه شورای اداری استان که فردا با حضور رئیس جمهور محترم برگزار می شود،ارائه می دهیم چرا که این وعده ها باید پیگیری،اجرایی وعملیاتی شوند و مرحله به مرحله و فاز به فاز به مردم اطلاع رسانی شود.

حجت الاسلام والمسلمین احمد صالحی در ادامه با بیان اینکه امیدوارم این سفر  زمینه ای برای خدمت خالصانه تر مدیران به مردم باشد،تصریح کرد: در راس این دولت رئیس جمهور مردمی و خدمتگزار است و تفاوت این دولت با دولت های قبل این است که رئیس جمهور در طول شبانه روز مدت کمی را به شخص خود وخانواده خود اختصاص میدهند و در بیشترین وقت خود را در نهاد ریاست جمهوری و در خدمت به مردم سپری میکنند.

وی ادامه داد: آیت الله رئیسی روزهای تعطیل را به خدمت به مردم و سرکشی از استان ها می گذرانند پس همه ما مدیران باید این را بعنوان الگو و نقشه راه خودمان قرار داده و خدمت چند برابری نسبت به دوره های گذشته را در دستور کار خود قرار دهیم تا امید ونشاط به مردم برگردد.

انتهای پیام/ح
برچسب ها: سپیدان ، فارس ، ارتاکن
نظرات بینندگان