کد خبر: ۱۵۱۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۱ - ۲۱ آذر ۱۴۰۰
در ستاد هماهنگی تنظیم بازار فارس مطرح شد:

جلوگیری از مشکلات و مسائل واسطه‌گری در طرح توزیع کالاها از طریق فروشگاه‌های مجازی

رئیس سازمان صمت فارس با اشاره به طرح توزیع کالاها از طریق فروشگاه‌های مجازی، گفت: با اجرایی شدن این طرح تا حدود زیادی از مشکلات و مسائل واسطه‌گری جلوگیری خواهد شد که نحوه حمایت از آنان در چارچوب قوانین و مقررات کشور قابل اجرا است.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، ساسان مبینی دهکردی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس امروز ۲۱ آذر در یازدهمین جلسه ستاد هماهنگی تنظیم بازار استان فارس با تاکید بر اینکه برداشت حقوقی ما از شرح وظایف ستاد هماهنگی تنظیم بازار مداخله نیست، مطرح کرد: در راستای ثبات بازار تمامی دستگاه‌ها ملزم به هماهنگی با این ستاد هستند تا بتوان در تنظیم و کنترل قیمت‌ها به ویژه آن دسته از کالاها و خدماتی که نسبت به قیمت قبل اختلاف فاحش و بالاتر از عدد تقریبی ۵ درصد پیدا می‌کنند این موضوع را مدیریت کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از مولفه‌های ثبات بازار آرامش است، افزود: فرصت دهیم تا بازار خود تنظیم شود ولی در صورت تشخیص و ضرورت اگر قیمت‌گذاری‌ها با اختلافات محسوسی همراه باشد باید این موضوع کنترل شود که نوع برنامه و راهبردها در اختیار دستگاه‌های اجرایی با هماهنگی ستاد تنظیم بازار خواهد بود.

حمیدرضا ایزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس نیز در تشریح دستورکار یازدهمین جلسه هماهنگی ستاد تنظیم بازار استان فارس، بیان کرد: رصد و پایش آخرین وضعیت بازار و تغییر قیمت‌ها، طرح و بررسی ستاد تنظیم بازار کشور در خصوص قیمت‌گذاری کالا و خدمات، طرح و بررسی توزیع کالاهای اساسی از طریق فروشگاه‌های مجازی و گزارش از وضعیت جوجه‌ریزی، تولید مرغ و تخم‌مرغ از دستورکار و اهم موارد بررسی شده جلسه امروز ستاد تنظیم بازار استان فارس بود.

وی در ادامه با بیان اینکه واردات برخی اقلام با هدف تنظیم بازار است تا تأمین آن، افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و به دلیل واردات برخی اقلام و عرضه مناسب محصولات توانستیم از تغییر قیمت‌ها جلوگیری کنیم.

ایزدی در رابطه با قیمت‌گذاری کالاها و خدمات اظهار کرد: به دلیل تعدد و تنوع بسیار زیاد کالاها و خدمات که بعضا توسط واحد صنفی با اتحادیه‌ها، اتاق اصناف و سازمان صمت و در کمیسیون نظارت، تعیین و در صورت لزوم تغییر قیمت انجام می‌پذیرد که با توجه به این موضوع بهتر است تا تعیین تکلیف شرح وظایف دقیق ستاد تنظیم بازار استان، فقط قیمت‌گذاری‌های اقلام اساسی و موارد مهم در این ستاد مطرح و بررسی شود تا در کسب و کار صنوف و مشاغل مختلف تسهیل شود.

رئیس سازمان صمت فارس ادامه داد: فرآیند تغییر قیمت‌ها با توجه به طیف وسیعی از کالاها و خدماتی که وجود دارد، زمان‌بر است که بهتر است توسط یک کارگروه ذیل این ستاد تفویض اختیار شود.

وی با اشاره به طرح توزیع کالاها از طریق فروشگاه‌های مجازی، گفت: با اجرایی شدن این طرح تا حدود زیادی از مشکلات و مسائل واسطه‌گری جلوگیری خواهد شد که نحوه حمایت از آنان در چارچوب قوانین و مقررات کشور قابل اجرا است.

ایزدی در پایان خاطرنشان کرد: توسعه تجارت الکترونیک نیازمند برنامه و راهبردهای عملیاتی است که لازم است این مهم توسط اصناف و سایر دستگاه‌های اجرایی و مشاغل مختلف پیگیری شود و خود را در شرایط فعلی جامعه به روز کنند.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان