کد خبر: ۱۵۲۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۷ - ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
به مناسبت دهه فجر انجام می شود:

بهره برداری از ۱۲ پروژه برقی در فارس و بوشهر

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر از افتتاح ۱۲ پروژه تامین و انتقال برق در فارس و بوشهر و آغاز عملیات اجرایی ۸ پروژه به مناسبت دهه فجر در این دو استان خبر داد.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، یدالله حقیقی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر ضمن تیریک ایام دهه فجر، اعتبار هزینه شده برای ۱۲ طرح آماده بهره‌برداری را ۳۰۵ میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان کرد: برای هشت پروژه که عملیات اجرایی آن شروع می‌شود نیز ۴۲۹ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

حقیقی، طرح‌های قابل افتتاح در استان فارس را شامل ۷ طرح دانست که در شهرهای مرودشت، لار، شیراز، نی‌ریز و لامرد اجرا شده است.

مدیرعامل برق منطقه‌ای فارس و بوشهر گفت: این طرح‌ها شامل افزایش ظرفیت پست ۲۰.۶۶ کیلوولت سیدان با ۳۰۰ هزار میلیون ریال اعتبار، توسعه پست ۲۳۰ کیلوولت لار با ۸۵ هزار میلیون ریال اعتبار و افزایش خط انتقال برق دهنو ، شهروز شهر در شیراز با صرف ۱۰ هزار میلیون ریال اعتبار است.

حقیقی همچنین از افتتاح توسعه مرکز دیسپاچینک فوق توزیع برق استان فارس برای ۵۰ ایستگاه جدید خبر داد و گفت: این طرح با صرف ۳۰ هزار میلیون ریال اعتبار آماده افتتاح است. همچنین در شهرستان نی‌ریز شاهد افتتاح طرح تهیه، نصب و راه‌اندازی تجهیزات بی سیم دیجیتال ۸ ایستگاه منطقه نی‌ریز با صرف اعتباری معادل ۱۵ هزار میلیون ریال هستیم.

حقیقی با اشاره به افتتاح و بهره برداری از طرح کلید خانه پست ۴۰۰ کیلوولت گله دار با صرف اعتباری معادل ۱۸۰۰ میلیارد ریال اضافه کرد: بهره برداری از این طرح در شهرستان مهر موجب ثبات و پایداری شبکه انتقال و فوق توزیع برق خواهد شد.

مدیرعامل برق منطقه‌ای فارس و بوشهر ادامه داد: در شیراز نیز طرح توسعه کلید خانه پست برف فروشان به بهره برداری می‌رسد. برای راه‌اندازی این طرح ۱۰۰ هزار میلیون ریال هزینه شده است.

افتتاح ۵ پروژه در استان بوشهر

وی به پنج طرح قابل افتتاح در استان بوشهر هم اشاره و اضافه کرد: طرح احداث پست سیار دلوار با صرف اعتباری معادل ۶۰۰ هزار میلیون ریال، طرح توسعه پست ۴۰۰ کیلیوولت کنگان با صرف اعتباری معادل ۳۰۰ هزار میلیون ریال ، اجرای ورود و خروج خط ۱۳۲ کیلوولت عالی شهررستمی در ایستگاه جائینک با اعتباری معادل ۱۵۰ هزار میلیون ریال از جمله طرح‌های دهه فجر دراستان بوشهر است.

حقیقی خاطرنشان کرد: 2 طرح احداث مدار دوم خط ۱۳۲ کیلوولت کنگان – بردخون  با اعتباری معادل ۵۰ هزار میلیون ریال و اجرای طرح توسعه مرکز دیسپاچینگ فوق توزیع بوشهر با اعتباری معادل ۱۵۰ هزار میلیون ریال از دیگر طرح‌های دهه فجر دراستان بوشهر است که افتتاح می‌شود.

این مسئول به طرح‌هایی که در دهه فجر امسال عملیات اجرایی آن اغاز می‌شود هم اشاره کرد و گفت: خط ۱۳۲ کیلوولت داراب-فورگ  به طول ۲۷کیلومتر  در شهرستان داراب  با اعتباری معادل ۱۰۸۰ میلیارد ریال، خط ۶۶ کیلوولت جهرم (به طول ۱۰ کیلومتر با اعتباری معادل ۳۰۰ هزار میلیون ریال در شهرستان جهرم، خط ۶۶ کیلوولت کدنج -میانرود  به طول ۳۰ کیلومتر با اعتباری معادل ۹۰۰ هزار میلیون ریال در شهرستان شیراز، توسعه پست شهرستان فیروز آباد با اعتباری برابر با ۱۲۰ هزار میلیون ریال، توسعه پست شهر صدرا با اعتباری معادل ۷۰۰ هزار میلیون ریال و توسعه پست لار با اعتباری معادل ۴۰۰ هزار میلیون ریال از جمله طرح‌هایی است که عملیات اجرایی آن در دهه فجر امسال آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر به طرح‌هایی که در دهه فجر امسال عملیات اجرایی آن در استان بوشهر آغاز می‌شود هم اشاره کرد و گفت: دو طرح احداث پست سیار ماهینی – بوشهر با اعتباری معادل ۶۰۰ هزار میلیون ریال و افزایش ظرفیت خطوط انتقال برق در شهرستان دشتستان با اعتباری معادل ۱۹۰ هزار میلیون ریال از جمله طرح‌هایی است که در استان بوشهر عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

برچسب ها: شیرازه ، برق ، دهه فجر ، فارس
نظرات بینندگان