کد خبر: ۱۵۴۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۲ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۱
در گفتگو با«شیرازه» مطرح شد:

روزهای سرنوشت ساز سه کارخانه راکد استان/دستگاه قضا برای باز پس گیری ورود جدی خواهد کرد

با اتمام حجت مدیریت اجرایی و ورود جدی دستگاه قضا، به گفته رئیس سازمان صمت استان در روزهای پیش رو سه کارخانه راکد استان تعیین تکلیف خواهند شد.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه،حمیدرضا ایزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس،با حضور در دفتر پایگاه تحلیلی خبری شیرازه به سئوالات این رسانه پاسخ داد.

ایزدی در این نشست آخرین وضعیت سه کارخانه آزمایش، مخابرات راه دور (آی تی آی) و روغن نباتی نرگس را تشریح کرد.

15 خرداد شروع به کار آزمایش


وی از برگزاری  جلسه  با حضور استاندار و ریاست دادگستری و دادستان استان، معاونت اقتصادی استاندار،  مدیران هولدینگ پیام و سهامدار عمده آزمایش  خبر داد و گفت: در این جلسه اصرار بر راه اندازی کارخانه در موعد مقرر بود و  مدیران آزمایش اعلام کردند تا 15 خرداد که پایان 6 ماه مهلت قانونی آنهاست، این اتفاق می افتد.

ایزدی افزود: مالکان آزمایش تعهد به استخدام 40 نفر داشتند  که 30 نفرشان را انجام دادند و تا 40 نفر هم می رسانند.

رئیس سازمان صمت فارس در ادامه به تأکید  استاندار بر افزایش اشتغال و آغاز تولید اشاره کرد و گفت: استاندار اعلام کرد تا پایان سال میزان اشتغال به 500 نفر برسد و دو فاز عمده باید حتما در کارخانه شکل بگیرد.

رئیس سازمان صمت استان فارس ادامه داد: نخست باید خط تولید ساخت و رنگ مخزن و بدنه آبگرم کن، در کارخانه نصب شود و تولید در کارخانه انجام شود.

وی با بیان اینکه در  بحث اتاق رنگ، گفتند محیط زیست مجوز نمی دهد، خاطر نشان کرد: ما هماهنگی کردیم، این مسئله حل شد و محیط زیست مخالفتی ندارد.

تولید کولر در فاز دوم آزمایش

وی، با اعلام اینکه فاز بعدی آزمایش تولید کولر است، تصریح کرد: استاندار و همه اعضای جلسه بر افزایش تولید، سرمایه گذاری روی خطوط و افزایش سرمایه ثابت اصرار داشتند.

ایزدی گفت: به مدیران آزمایش تاکید شد تا پایان تیرماه این 40 نفر به صدنفر برسد، تا پایان شهریور 250 نفر، تا پایان سال500 نفر و ما هم گزارش مستند به استاندار بدهیم.

رساندن آزمایش تا این مرحله کار بزرگی بود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس در پاسخ به منسوخ بودن آبگرم کن مخزنی و نبود بازار مصرف برای این کالا گفت: 140 تا 150 هزار تا در سال آبگرمکن تولید می‌شود، عدد بزرگی نیست و هنوز برای این ظرفیت، بازار فروش وجود دارد.

وی با بیان اینکه فعالیت آزمایش در حال حاضر مونتاژ است و باید این مسیر به سمت تولید برود، گفت: در کل تا اینجا آوردن متولیان آزمایش کار بزرگی بود چون اصلا برنامه ای برای این که فعالیتی را شروع کنند نداشتند اما حالا اینها تا این مرحله آمده اند و می شود گفت به قلاب افتاده اند.

حمایت به شرط تولید

این مقام مسئول حمایت ها از مدیران آزمایش را برای راه اندازی کارخانه خواند و گفت: مساعدتها به این شرط ادامه دار خواهد بود و  اگر به تعهدشان عمل نکنند، قوه قضاییه برای باز پس گیری کارخانه ورود می کند.

ایزدی به حضور سرمایه دار جدید اشاره کرد و گفت: در حال حاضر دو سرمایه گذار مناسب هست که محکم ایستاده اند و یکی از برنامه ها این است که در صورت عمل نکردن به تعهدات، سرمایه گذار جدید وارد شود و کار تولید لوازم خانگی را انجام دهد

اصرار برای تولید پایدار در آزمایش

ایزدی در پاسخ به این سئوال که دستگاه های نصب شده ساده است و با کوچکترین اتفاق یا بهانه گیری، امکان جمع شدن دارد و این شیوه راه اندازی، پایدار نیست، گفت: اصرار ما بر تکمیل خطوط تولید و سرمایه گذاری ببیشتر، به همین دلیل است.

وی به بهانه گیری های مالک اشاره کرد و گفت: همین الان بدهی ها و مشکلاتشان با کمک دستگاه قضا حل شده، همه در کنارشان هستند و این قوه قضاییه است که اجازه ورود طلب کاران را نمی دهد.

مهلت یک هفته ای به سهام دار آی تی آی

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان فارس در خصوص وضعیت کارخانه مخابرات راه دور (آی تی آی) نیز گفت: در آی تی آی بحث ورود سرمایه گذار جدید مطرح شده است، ما جلسه ای با مدیرعامل، سهامدار عمده داشتیم، خروجی آن سه مصوبه بود.

ایزدی در تشریح این مصوبات گفت:  نخست مقرر شد در عرض یک هفته پنجاه میلیارد ریال به صورت علی الحساب بابت طلب هیئت حمایت به حساب سپره گذاری دادگستری واریز شود.
وی ادامه داد: همچنین 27 میلیارد تومان بابت اصل طلب کارگران، در طی یک هفته به صورت علی الحساب به حساب قوه قضاییه واریز شود.

ایزدی گفت: همچنین مدیران آی تی آی اعلام کردند یک سرمایه گذار جدید برای راه اندازی تولید به کارخانه وارد خواهد شد.

رئیس سازمان صمت استان تأکید کرد: اگر در طی یک هفته این اقدامات انجام نشد، قوه قضاییه برای باز پس گیری کارخانه وارد خواهد شد.

از سرم سازی تا ادغام در صنایع الکترونیک

وی در خصوص تبدیل آی تی آی به کارخانه سرم سازی توضیح داد: یک سرمایه گذار به ما اعلام آمادگی کرده که در حوزه داروهای خاص به عنوان بخش اصلی سرمایه گذاری می کند  و در کنار آن گفته اند با بررسی دستگاه ها آمادگی فعالیت در زمینه قطعات الکترونیک هم داریم.
ایزدی تأکید کرد: این بحث پخته شده نیست هنوز و تصمیمی گرفته نشده است.

ضرب الاجل به روغن نباتی تا پایان تیر ماه

وی در خصوص وضعیت کارخانه روغن نباتی نیز توضیح داد:  کارخانه روغن نباتی دو بحث دارد، یک مسئله اینکه مالک اعلام کرد با توجه به افزایش قیمت اعمال شده نیاز به سرمایه در گردش دارم و قرار شد درخواستش را بنویسد تحویل بانک بدهد.

ایزدی خاطرنشان کرد: استانداری برای کارخانه های صنایع غذایی و تبدیلی که بخاطر تغییر نرخ ارز در تامین مواد اولیه دچار مشکل شده اند رایزنی کرده و بانک پذیرفته بدون در نظر گرفتن محدودیت های بانکی، تسهیلات در اختیار تولیدکنندگان می گذارد.

رئیس سازمان صمت استان تأکید کرد برای روغن نباتی امکان استفاده از این فرصت فراهم شده و فرجه ای هم که به آن داده شده، یک هفته ای است.

روزهای سرنوشت ساز سه کارخانه راکد استان/دستگاه قضا برای باز پس گیری ورود جدی خواهد کرد
وی ادامه داد: این کارخانه یک خط حلب دارد که اعلام شد سرمایه گذارانی هستند که از این خط تولید استفاده بهتری می کنند و مقرر شد سرمایه گذار ورود کند که تعیین تکلیف این مسئله هم یک هفته ای است.

رئیس سازمان صمت استان فارس در خصوص جابه جایی کارخانه، گفت: زمین را در منطقه ویژه اقتصادی گرفته اند اما فقط یک بخش کوچک را تسطیح کرده و کار خاصی انجام نداده اند.

وی ادامه داد: الان در منطقه ویژه اقتصادی مکانش مشخص شده، اما راکد مانده است.

ایزدی گفت: متولیان کارخانه اعلام کرده اند 200 میلیارد تومان دارند، مقرر شد  تا آخر تیرماه، این طرح را شروع کنند و  این پول را در اینجا هزینه کنند و اگر این اقدامات انجام نشد، قوه قضاییه برای باز پس گیری و سایر اقدامات قضایی ورود خواهد کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس تأکید کرد: خوشبختانه قوه قضاییه در این سه کارخانه کاملا جدی ورود کرده که برای تعیین تکلیف کارخانه ها یک قوت قلب است.


انتهای پیام/ح

نظرات بینندگان