کد خبر: ۱۵۳۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۵ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
رئیس سازمان صمت فارس:

با هدف گذاری فضای کشاورزی فارس به سمت صنعتی می رود

ایزدی عنوان کرد: با هدفگذاری انجام شده بنا داریم که فضای اقتصاد بر اساس کشاورزی استان را به سمت فضای صنعتی ببریم
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، حمیدرضا ایزدی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان فارس امروز دوشنبه ۲۲ فروردین ماه در سومین دوره از سلسله نشست های مدیران پاسخگو ابتدا به ارائه گزارشی از عملکرد سازمان صمت فارس پرداخت و در ادامه با بیان اینکه تعداد پراکنش شهرستان های استان زیاد است اظهار کرد: 71 شهرک صنعتی در استان احداث شده که 7هزار و 46 هکتار مساحت آن است همچنین 6 منطقه ویژه اقتصادی در استان قرار دارد. 
وی با بیان اینکه 4هزار و 91 پروانه بهره‌برداری صنعتی با 83 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صادر شده است، گفت: 102 هزار نفر در این واحدها مشغول به کار هستند  و فضای استان فارس یک فضای صنعتی است. 

رئیس سازمان صمت استان فارس با بیان اینکه هدفگذاری انجام شده که فضای اقتصاد بر اساس کشاورزی استان را به سمت فضای صنعتی ببریم، گفت: 4 هزار و 197 جواز صنعتی صادر شده که 92 هزار و 800 نفر پیش‌بینی اشتغال در این جوازها است. 

ایزدی با اشاره به گستردگی بخش معادن و ظرفیت این عرصه در استان فارس افزود: تعداد 687 پروانه بهره‌برداری در استان صادر شده که 535 واحد فعال و 152 واحد غیر فعال است 

وی با بیان اینکه ۱۶۶ هزار و ۵۴۳ پروانه کسب معتبر در استان فارس وجود دارد که عدد بسیار بزرگی است، عنوان کرد: ۱۴ هزار و ۲۳۵ واحد صنفی فاقد پروانه کسب داریم و یکی از برنامه های سالیانه ما این است که این واحدهای فاقد پروانه کسب را شناسایی کرده و پیگیری کنیم که مجوز صنفی دریافت کنند.

 رئیس سازمان صمت فارس  به اشتغال ایجاد شده در حوزه اصناف نیز اشاره کرد و گفت: ۴۱۶ هزار و ۲۹۷ نفر اشتغال در حوزه اصناف وجود دارد که نشان دهنده اهمیت این بخش است.

وی با بیان اینکه در بخش ساختار  تجارت خارجی هم یک هزار و ۱۶۴ کارت بازرگانی صادر کرده ایم که از این تعداد ۱۳۵ مورد آن بنگاه های صادراتی کالا هستند، افزود: سال گذشته 158 واحد صنعتی غیر فعال به چرخه تولید بازگشته که  هدف وزارت صمت 120 مورد بود که تحقق ما 158 واحد بود علاوه بر آن 22 واحد معدنی را نیز به چرخه تولید برگردانیم. 

ایزدی در ادامه در پاسخ به سوالات خبرنگاران به ویژه در بحث بازار عنوان کرد: از مردادماه موارد مربوط به مواد غذایی محصولات کشاورزی و کالاهای اساسی از بخش تولید تا نظارت و توزیع بر عهده جهاد کشاورزی قرار گرفته است و افزایش قیمت نان و مرغ و غیره دیگر به جهاد مربوط می‌شود. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با بیان اینکه 35 هزار نفر نیز از صمت به جهاد کشاورزی منتقل شدند تا برای انجام این کار همکاری کنند، اظهار کرد: حوزه نظارتی گسترده است اما کمبود نیرو وجود دارد با این حال نظارت باید سیستمی و بیشتر شود. 

رئیس سازمان صمت با بیان اینکه 114 هزار و 888 بازرسی در سال گذشته انجام شده که تماما ثبت سامانه شده است، افزود: 12 هزار و 500 پرونده به تعزیرات ارسال شده که 776 میلیارد تومان ارزش این پرونده‌ها است و گرانفروشی، کم فروشی و عرضه خارج از شبکه همچنین احتکار عمده تخلفات بوده است. 

ایزدی با بیان اینکه از بسیج اصناف برای بحث نظارت استفاده شده است، گفت: 72 تیم بازرسی در سطح استان به صورت ویژه ساماندهی شدند و از اسفندماه کار خود را شروع کرده و شیراز را به 16 منطقه تقسیم شده است اما بایستی مردم هم کمک کنند. 

وی در ادامه در پاسخ به انتقاد خبرنگار شیرازه در خصوص عدم همکاری و عملکرد ضعیفه برخی از معاونت ها در سازمان صمت فارس در خصوص صدور مجوزهای کسب و کار و ایجاد بروکراسی های اداری برای سرمایه گذاران عنوان کرد البته در هر سیستمی هستند افرادی که کار خود را به درستی انجام نمی دهند و همین امر موجب نارضایتی مردم می شود اما اما نباید این را به کل مجموعه تعمیم داد 

رئیس سازمان صمت فارس در پایان از اصحاب رسانه خواست تا در صورت مشاهده هرگونه کم کاری و عملکرد نادرست کارکنان و حتی مدیران این مجموعه موضوع را با وی درمیان بگذارند تا در رفع مشکل هر چه سریع کر اقدام شود.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان