کد خبر: ۱۵۶۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۲ - ۱۶ مهر ۱۴۰۱
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس:

هیچ برنامه‌ای جهت افزایش قیمت بنزین وجود ندارد

طاهری در خصوص افزایش قیت بنزین با تاکید بر اینکه تا این لحظه هیچ برنامه‌ای جهت افزایش قیمت بنزین وجود نداشته و شایعه ای بیش نیست، تصریح کرد: در تامین سوخت عشایر با توجه به الکترونیکی شدن مشکلی وجود ندارد، تنها در روستا‌های محروم شهرستان‌های داراب، دشت ارژن، کامفیروز و بخشی از نورآباد با مشکل رو به هستیم که برای این موضوع نیز به دنبال رفع مشکل هستیم.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، اسداله طاهری مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس امروز 16 مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه در شش ماهه اول امسال یک میلیارد و ٢٥٠ میلیون لیتر بنزین در این استان مصرف شده است، گفت: با توجه به آمار نسبت به مدت مشابه پارسال شاهد 20 درصد رشد بودیم .

وی با اشاره به اینکه  بیشترین مصرف و افزایش را در شهرستان‌های فیروزآباد و نورآباد داشتیم، افزود: در بحث مصرف فرآورده نفت سفید در نقاط سردسیر استان شاهد رشد 65 درصدی بوده‌ایم و در مصرف نفت‌گاز و گازوئیل میزان یک میلیارد و 65 میلیون لیتر بدون نیروگاه مصرف داشتیم که نسبت به مدت مشابه پارسال 2 درصد رشد داشتیم.

طاهری با اشاره به این نکته که در اربعین امسال نیز با رشد ١٤ درصدی مصرف بنزین و ١٢ درصدی نفت و گاز مواجه شدیم، از وجود چهار نیروگاه بزرگ در استان برای تامین سوخت مایع ، با توجه به فصل سرما و افت فشارگاز، نیز خبر داد و افزود: استان فارس با 4 فرودگاه شیراز، لارستان، لامرد  و جهرم در بخش سوخت هوایی در 6 ماهه امسال بالاتر از 34 میلیون لیتر مصرف سوخت داشته و رشد 18 درصدی را شاهد بودیم.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس، ادامه داد: در بخش سی‌ان‌جی نیز روزانه یک میلیون و ٥٦١ هزار مترمکعب سوخت گاز مصرف می‌شود.در شش ماهه نخست امسال هم بیش از ٢٦٦ میلیون و ٥٣٠ هزار مترمکعب مصرف گاز سی‌ان‌جی داشته‌ایم که رشد ٩ درصدی نسبت به مدت مشابه داشته است.

 وی همچنین با بیان اینکه استان فارس دارای 308 جایگاه سوخت مایع است که در یکسال اخیر 10 جایگاه افتتاح شده است، تعداد جایگاه سی ان جی در استان را 131 اعلام کرد و گفت: تعداد 30 جایگاه در حال احداث است و تا پایان امسال 10 باب دیگر به جایگاه‌های سوخت استان افزوده می‌شود.

طاهری با اشاره به قاچاق سوخت و اینکه شهرستان‌های جنوبی استان بارانداز قاچاق هستند، بیان کرد: خوشبختانه با همکاری مطلوب دستگاه‌های اجرایی و نیروی انتظامی و سازمان‌های متولی اقداماتی در جهت کاهش این مهم انجام شده که در پنج ماهه امسال مقدار مکشوفه قاچاق سوخت یک میلیون و 312 هزار لیتر بوده که رشد 47 درصدی کشف قاچاق را شاهد بوده‌ایم.

٤٠ درصد فرآورده‌های نفتی فارس توسط پالایشگاه شیراز تامین می‌شود

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس با بیان اینکه کمتر از ٤٠ درصد فرآورده‌های نفتی فارس توسط پالایشگاه شیراز تامین می‌شود و مابقی از شش مبدا بندرعباس، ماهشهر، بوشهر، یزد، سیرجان و اصفهان تامین می شود، گفت: تا اواسط مردادماه کل بنزین شیراز و شهرستان‌های اطراف یورو ٤ بوده است اما اکنون بنزین معمولی با بالاترین استانداردها توزیع می‌شود.

وی در خصوص افزایش قیت بنزین با تاکید بر اینکه تا این لحظه هیچ برنامه‌ای جهت افزایش قیمت بنزین وجود نداشته و شایعه ای بیش نیست، تصریح کرد: در تامین سوخت عشایر با توجه به الکترونیکی شدن مشکلی وجود ندارد، تنها در روستا‌های محروم شهرستان‌های داراب، دشت ارژن، کامفیروز و بخشی از نورآباد با مشکل رو به هستیم که برای این موضوع نیز به دنبال رفع مشکل هستیم.

طاهری همچنین با بیان اینکه ذخیره سازی لازم برای سوخت رسانی بویژه در فصل سرما انجام شده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد، گفت: در بحث دوگانه سوز شدن خودروهای عمومی هدف از این طرح  کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی و آلاینده در سبد سوخت خانوار‌ها است که تا کنون 11 هزار و 577 خودرو در قالب 13 کارگاه تبدیل وضعیت شدند که  تقریبا معادل 1100 خودرو در نوبت تبدیل هستند که عمدتا خودرو‌های عمومی و مسافربر‌های شخصی هستند.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس با بیان اینکه پالایشگاه شیراز قادر به تامین یورو ٤ نیست، به سهمیه بنزین سوپر ویژه استان هم اشاره و اضافه کرد: این سهمیه بسیار محدود است و هر شب ٣٠ هزار لیتر توزیع می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه اتصال انبار پخش فرآورده‌های نفتی فارس به انبار ریلی در دستور کار و رایزنی قرار دارد، گفت: حدود ٨ کارخانه سیمان در فارس داریم که جزو کارخانجات پر مصرف محسوب می‌شوند و در فصل سرما گاز آنها قطع و به سمت مازوت و سوخت دوم باید بروند.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان